Sosyal medya kime emanet?

Artık herkes bilincinde…Dijital bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital pazarlamayı iletişim stratejisinin merkezine koyan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Üstelik bu sayede önemli rekabet avantajı da elde ediyorlar. Bu markaların birçoğunun sadece sosyal medya için üst düzey kadrolar açması ise dikkat çekici. Örneğin sosyal medya yönetimi Yıldız Holding’de dijital pazarlama direktörlüğü, Akbank’ta dijital iletişim müdürlüğü, LCWaikiki’de ise sosyal medya müdürlüğü kapsamında yürütülüyor.

16.02.2015 14:59:030
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya kime emanet?

İTİBARINI GÜÇLENDİRİYOR 
Ford Otosan’da sosyal medya yönetimini Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü Değer Yaycıoğlu Öztürk yürütüyor. Öztürk, “Kurumsal ve marka algımızı paydaşlarımız nezdinde yönetmek ve kurumsal itibarımızı güçlendirmek için çeşitli mecralarda çalışmalar gerçekleştiriyoruz. İletişimimizi 11 farklı sosyal medya kanalında farklı müşteri ve takipçi profiline göre belirliyoruz. Ayrıca sosyal medya ajansımızla 7/24 tüm kanallarımıza gelen müşteri soru, bilgi talebi ve şikayetlerini takip ve analiz edip, müşteri ilişkileri ve ilgili departmanlarımızın da yardımıyla yanıtlıyoruz” diyor. Ford Otosan, binek ve ticari araç iletişimini “Ford- Turkiye” Facebook sayfasından, Ford Otosan’ın ağır ticari aracı Ford Cargo’nun iletişimini “FordTrucks” sayfası üzerinden gerçekleştiriyor. Ford Otosan hakkındaki güncel kurumsal haberleri, iş ilanlarını ve stajlarla ilgili bilgileri de Facebook “FordTurkiyeKariyer” ve Linkedin hesaplarından paylaşıyor. Öztürk, tüm Ford dünyasından derlenen Ford haberlerine ve çalışanların hazırladığı yazılara ise kurumsal blogları “Ford Blog”da yer verdiklerini anlatıyor. “Instagram ve Twitter hesaplarında da düzenlenen farklı iletişim çalışmalarıyla takipçilerimizle çift yönlü iletişimi devam ettiriyoruz” diye konuşuyor. 
12 ÖDÜLLÜ SOSYAL MEDYA LANSMANI Vodafone’da sosyal medya ve dijital konular Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi’ye emanet. Sosyal medya yöneticisine neden ihtiyaç duyduklarını Çiftçi, Höyle anlatıyor: “Sosyal medya, markaların kendilerini anlatmaları, müşterileriyle duygusal bağlarını geliştirmeleri, potansiyel müşterilere ulaşmaları ve takipçi değil destekçi oluşturmaları için oldukça önemli bir mecra haline geldi.” Vodafone için 2014 yılı sosyal medya kampanyaları açısından önemli bir yıldı. Bu projelerden Vodafone Arena “Stad Abi” sosyal medya lansmanı yıla damgasını vurdu. Çiftçi, projeyi şöyle değerlendiriyor: “Vodafone Arena’nın ilk açıldışını sosyal medyada yaptık. Sosyal medya kanallarımızda oluşturduğumuz samimi ve çift yönlü iletişimle kısa sürede herkesin sevgisini kazanarak Türkiye’nin en çok konuşulan stadyumu olduk, toplam 12 ödül kazandık.” 
“BÜTÇE BU YIL DAHA DA ARTACAK” 
Beyaz eşya sektörünün en büyük oyuncularından BSH’de sosyal medya aktiviteleri BSH Türkiye ve Ortadoğu, Orta Asya, Afrika ve Rusya Bölgesi Kurumsal İletişim Müdürü Burçin Girit’in sorumluluğunda. Girit, “Sosyal medyada olmak bir seçenek değil, zorunluluk. Markaların sürdürülebilir bağarı için dijital tüm platformlarda güvenilir, tutarlı ve şeffaf bir yapıya sahip olması gerekiyor. Bu yüzden BSH, kurumsal markası için sadece üst düzey bir sosyal medya yöneticisi atamadı, aynı zamanda Türkiye’yi tüm BSH organizasyonu için pilot ülke olarak görevlendirdi. Türkiye’deki yapılanma BSH’nin tüm diğer ülkelerine örnek oldu” diyor. Bu yapılanma kapsamında BSH kurumsal markası blog dahil olmak üzere 7 sosyal medya platformunda faaliyette. Yakın zamanda buna “İşveren Markası” projesi için Facebook’ta oluşturulan “BSH Türkiye Kariyer” sayfası eklenecek. Girit, etkinlikleri ve sonuçlarını şöyle paylaşıyor: “2014’te sosyal medyada ‘Sürdürülebilir Hafıza Oyunu’ ve ‘Sürdürülebilir Gelecek Oyunu’ olmak üzere Facebook’ta iki büyük, Milli Piyango çekilişli ve ödüllü uygulama gerçekleştirdik. Facebook’ta yaptığımız tüm kampanyalar diğerlerinden daha çok ses getirdi. Özellikle kurumsal bloğumuzla ve Facebook sayfamız ile oldukça başarılı bir yerde olduğumuzu görüyorum. 2015 ve sonrasında daha da iyi olacağız. Dijitalde de mücadeleye üstelik erken ve etkin girmiş olmanın avantajlarıyla hazırız.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz