Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9.03.2016 16:36:140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
SANAL GERÇEKLİK DENEYİMİ
VivaKi Creative’in direktörü Erhan Özkantarcı, 2016’da asıl sıranın video deneyimini farklılaştırmakta olduğunu söylüyor. Özkantarcı, “VR (sanal gerçeklik), drone’lar, canlı yayın app’leri, dokunulabilir video, 360 derece videoların hepsi bu deneyimi farklı boyutlara taşımaya yönelik teknik yenilikler ve trendler. Markalar bunları içeriklerine ne kadar iyi yedirebilirse o kadar çok geri dönüş alacaktır” diye konuşuyor. Facebook’un iki yıldır beklettiği, kullanıcısına, bulunduğu sanal dünyayı 360 derece olarak sunan sanal gerçeklik kiti Oculus Rift’i bu yıl piyasaya süreceğini açıklaması ve Youtube’un bu yöndeki hazırlıkları tüm bu tezlerin kanıtı gibi… Peki bu trend şirketlere ne kazandıracak? Dekatlon Buzz yönetici ortağı Vadi Efe, sanal gerçeklik uygulamalarının kendilerine getirilerini şöyle anlatıyor: “Sanal gerçeklik uygulamalarının tüketicilerin ceplerine girmesi, markalı ürünlerin dünyasına 7-24 dokunabilme imkânı yaratacak. Özellikle içerik pazarlaması konusunda geniş kapsamlı uygulamaların indirilebilir ve taşınabilir formata ulaşması, satış aktivasyonları, ürün ve destinasyon deneyimletme gibi konularda şirketlere büyük fırsatlar sunuyor.”
CANLI YAYIN YILI OLACAK
Sanal gerçeklik uygulamaları konusuna yatırım yapan şirketlerden biri de Mercedes-Benz Türk… Şirket, 2016’yı ürünlerini anlatan videoların ve canlı yayınların yılı olarak tanımlıyor. Facebook ve Youtube’da araçlarının 360 derece görüntülenebilen videolarına yer vermeyi planlıyor. Sadece sosyal medya platformlarıyla  sınırlı kalmayıp, yeni teknolojileri iletişime dahil etmek de Mercedes-Benz Türk’ün planları arasında. Şirket yetkilileri, “Türkiye’nin ilk 4 boyutlu (4DX) reklam filmini sinemada yayınlamamız ve aldığımız sonuçlar, attığımız adımların doğruluğunu bize gösteriyor” diye konuşuyor. Bosch Türkiye ise 2016’da sosyal medya iletişiminde kullanacağı, uzaysal/ mekansal fotoğraf deneyimi sağlayan Fyuse uygulamasıyla sanal gerçeklik dünyasına adım atıyor. Bosch Türkiye ve Ortadoğu Kurumsal İletişim Direktörü Müdürü Esra Koç, “Farklı bir çekim tekniği kullanılarak bu uygulama aracılığıyla kaydedilen fotoğraf, telefonun hareketiyle senkronize olarak mekânsal değişiklik sağlıyor. Fyuse aracılığıyla üretilen içerikler standart fotoğraf/video dinamiğinden farklılaştığı için kullanıcıların ilgisini daha fazla çekiyor” diyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz