Sosyal medyada kanal enflasyonu

Gençlerin aktif olarak kullandığı sosyal medya kanalları şirketler tarafından yakından izleniyor...

28 TEMMUZ, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada kanal enflasyonu
Sosyal medya, her geçen gün kullanıcılara yeni platformlar sunarken markalar için de yeni fırsatlar doğuruyor. Artık her şirketin bir Facebook ve Twitter hesabı var. Geçen yıl, pazarlamadaki yeni sosyal medya trendi olarak gösterilen Instagram ise büyük bir yükseliş gösterdi. Instagram’ı aktif olarak kullanan markaların oranı yüzde 86’ya ulaştı. Örneğin Boyner Büyük Mağazacılık, Instagram takipçi sayısını geçen yıla göre yüzde 321, Koton yüzde 200, Kiğılı yüzde 188 artırdı. Avon, geçen yıl 41 bin 282 olan takipçi sayısını 152 bine yükseltti. Özellikle moda, otomotiv ve inşaat gibi görsel anlatımın öne çıktığı sektörlerde Instagram, vazgeçilmez platformlar arasındaki yerini aldı. Gençlerin, yani geleceğin hedef kitlesinin ilgi gösterdiği sosyal medya platformlarını da yakından izleyen şirketlerin yeni ilgi odağı ise Snapchat ve Periscope. Capital olarak konuştuğumuz sosyal medyada aktif 29 şirket arasında Snapchat’in kullanım oranı yüzde 13, Periscope’un ise yüzde 20. Bu mecralara henüz yeni giren şirketlerin yanı sıra birçok şirket de Snapchat ve Periscope’u incelemeye başlamış durumda. Örneğin Banvit, BSH, CarrefourSA, Altınbaş, THY, LC Waikiki gibi şirketler yakın zamanda Snapchat’te var olmayı hedefliyor.
Çok yeni olmasına rağmen gençler arasında kullanımı hızlı yükselen Scorp ise şirketlerin henüz gündeminde yok. Yine de Snapchat ve Periscope’dan sonra öne çıkacak bir mecra gibi gözüküyor. Morhipo, Ülker gibi şirketler şu anda proje bazlı çalışmalarında Scorp’u kullanmaya başladı bile.
STRATEJİYİ KANALLAR BELİRLİYOR
Şirketlerin sosyal medya stratejisi, sosyal medya kanallarının kendine özgü dinamik yapısına göre değişiyor. Facebook, kullanımı en yoğun mecra olduğu için genellikle geniş kitlelere ulaşmak için kullanılıyor. Twitter ise müşteriyle anlık iletişim kurmada en etkili mecralardan biri olarak gösteriliyor. Görsel ağırlıklı içerikler için Instagram tercih edilirken viral reklamlar ve videolarda YouTube ile geniş kitlelere ulaşılıyor. Örneğin yaptıkları iş görsel ağırlıklı olduğu için Facebook ve Instagram’a ağırlık verdiklerini ifade eden Nef’in satış ve pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı Selçuk Çelik, “Doğru zamanda doğru kitlenin karşısına çıkmayı hedefliyoruz” diyor. Her kanala özel içerik geliştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Gittigidiyor’un pazarlama direktörü Feyza Dereli Fedar, Facebook’ta mikro hedef kitleler oluşturduklarını ve kategorilere göre kampanya stratejileri izlediklerini, Instagram’da görsel dünyaya uygun paylaşım yaptıklarını ve Twitter’da blog içeriklerini paylaştıklarını söylüyor. Lenovo Türkiye’nin pazarlama direktörü Aysun Karabıyık da özellikle Twitter’ı şikayet yönetim aracı olarak kullandıklarını ifade ediyor. P&G Türkiye ve Kafkasya Markalar Müdürü Dr. Onur Yaprak ise “Twitter ve Instagram gibi kanallarda daha gerçek zamanlı ve hedefli bir iletişim yürütüyoruz. Facebook ve YouTube gibi kanallarda uzun soluklu ve kitlesel iletişim yapıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz