Şirket 2.0

Pek çok insan artık Wikipedia, Amazon, Facebook ve diğerlerinin olmadığı bir yaşamı hayal bile edemiyor.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şirket 2.0

Örneğin bir teknisyen Bolivya'daki belirli bir gümüş madeni ocağının Andes'de denizden 4 bin metre yüksekte oluğunu ve buraya ancak Şili, Calama'dan özel bir jip kiralanarak ya da Bolivya, La Paz'dan pervaneli uçak ile ulaşılabileceğini öğrenebilir. Bu gibi bir tesis 24 saatliğine bile olsa kapalı kalsa şirkete milyonlara mal olacağından, bu gibi bilgiler çok yararlıdır. Wiki bilgileri sayesinde süreçler müthiş hızlanıyor. Örneğin bugün ABD ve Avrupa'daki şirketlerin yüzde 20'sinde bloglar veya wikiler ya da diğer türden forumlar kullanılmakta. Burada sihirli kelime "Şirket 2.0" ve onunla çalışma sistemimizi değiştiren yeni bir kurumsal kültür oluşmakta. Bir iletişim uzmanı olan Helmut Lehner, "On yıl sonra e-postaların yerini tamamen sosyal medya alacak" kehanetinde bulunuyor. McKinsey tarafından yapılan bir araştırmaya göre kendileriyle anket yapılan şirketlerin üçte ikisi, Şirket 2.0'a geçmenin yaşamsal bir rekabetçi avantaj sağlayacağına inandıklarından sosyal medya enstrümanlarına yatırım yapmayı planlıyor. Uluslararası araştırma şirketi Forrester, 2013 yılına gelindiğinde dünya genelinde Web 2.0 enstrümanlarına yapılacak kurumsal yatırımların ona katlanarak 4,6 milyar dolara yükseleceğini tahmin ediyor. Burada en büyük tehlike sosyal medyayı şirketin stratejileriyle konseptlerinin içine mantıklı bir şekilde entegre etmekte yatıyor.

Silke Weber


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz