Gelecek & Trendler

YÖNETİCİLERE DENEYİMLİ KOÇ
Gelecek & Trendler

YÖNETİCİLERE DENEYİMLİ KOÇ

Iain J. Martin    Herkes artık iyi biliyor. “Yönetici koçluğu”, son dönemin yükselen yıldızı… Aile hayatından iş yaşamına, her alanda yöneticilerin hayatını kolaylaştırmayı, onların başar...

1 OCAK, 2004

TÜKETİCİYLE ÇALIŞAN ŞİRKETLER ÖNE GEÇİYOR
Gelecek & Trendler

TÜKETİCİYLE ÇALIŞAN ŞİRKETLER ÖNE GEÇİYOR

Dr. Susan Baker / Pazarlama Uzmanı    Dr. Susan Baker, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından… “Yeni Tüketiciye Pazarlama” adlı kitabıyla dikkatleri üzerine çekti. Oldukça farklı ya...

1 EKİM, 2003

ODAKLANMA GERİ DÖNÜYOR
Gelecek & Trendler

ODAKLANMA GERİ DÖNÜYOR

Aslında o dönem çok geride kalmadı. Herkesin hafızalarında… Daha çok sektör, daha fazla ürün ve mümkünse yığınla marka… Dünyanın dört bir yanında geçerli olan bu eğilim, son yıllarda gözden geçiril...

1 EKİM, 2003

CRM’İN YÜZDE 35’İ BAŞARISIZ OLUYOR
Gelecek & Trendler

CRM’İN YÜZDE 35’İ BAŞARISIZ OLUYOR

Frederick Newell / CRM Konusu Uzmanı    Frederick Newell, CRM konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından… Çok sayıda şirkete danışmanlık veriyor, araştırmalar yapıyor. “Why CRM Doesn’t ...

1 EYLÜL, 2003

YALIN DÜŞÜNCE GERİ DÖNÜYOR
Gelecek & Trendler

YALIN DÜŞÜNCE GERİ DÖNÜYOR

James P. Womack / Yönetim Gurusu    Ünlü yönetim gurusu James P. Womack’ı Capital okurları hatırlayacaklardır. İş dünyasına adını “Dünyayı Değiştiren Makine” kitabı ile duyurdu. Ardından...

1 AĞUSTOS, 2003

DEĞER ARTIRAN GİZLİ GÜÇLER
Gelecek & Trendler

DEĞER ARTIRAN GİZLİ GÜÇLER

Jonathan Low / Cap Gemini E&Y Şirketi Danışmanı    Jonathan Low, Cap Gemini E&Y şirketinin danışmanlarından… Onu farklı kılan yanı, şirketlerin öne çıkmayan değerleri üzerine yaptığı çal...

1 AĞUSTOS, 2003

MOLEKÜLER EKONOMİ NELER GETİRECEK
Gelecek & Trendler

MOLEKÜLER EKONOMİ NELER GETİRECEK

"Blur" Adlı Kitabın Yazarı Christopher Meyer    Christopher Meyer, “Blur” adlı kitabıyla yönetim dünyasında yankı uyandırmıştı. Şimdi ise “It’s Alive” kitabında “Moleküler Ekonomi” konsep...

1 TEMMUZ, 2003

“YENİ NORMAL”E ALIŞMA ZAMANI
Gelecek & Trendler

“YENİ NORMAL”E ALIŞMA ZAMANI

Küçülen ekonomiler, düşen hisse senedi fiyatları, batan bankalar, iflas eden şirketler… Sadece Türkiye değil, başta ABD olmak üzere bütün dünya ekonomisi zor bir dönemden geçiyor. Ancak, “en kötü g...

1 HAZİRAN, 2003

TEK BİR KİMLİĞE SIKIŞIP KALMAYIN
Gelecek & Trendler

TEK BİR KİMLİĞE SIKIŞIP KALMAYIN

John Kimberly / Pensilvanya Üniversitesi Profesörü    John Kimberly, Pensilvanya Üniversitesi profesörlerinden… Kurumsal kimlik konusundaki çalışmalarıyla tanınıyor. Çok sayıda şirketin ...

1 HAZİRAN, 2003

80/20 KURALI  NASIL ŞİRKET KURTARDI
Gelecek & Trendler

80/20 KURALI NASIL ŞİRKET KURTARDI

Richard Koch    Filofax adlı şirketin satışlarının adet olarak yüzde 20’si ihracat oluşturuyordu. Ancak gelirlerin neredeyse tamamına yakını buradan geliyordu. Yani piyasaya yapılan satı...

1 HAZİRAN, 2003

ETİK İŞ KAZANDIRIR
Gelecek & Trendler

ETİK İŞ KAZANDIRIR

Aslında çok yeni bir yaklaşım da değil. Yıllardır uygulayan şirketler, bu alanda çalışan enstitüler var. Ancak, önemi son birkaç yılda anlaşıldı, bu konuda çok sayıda kitaplar yazıldı. İş Etiği Ens...

1 MAYIS, 2003

DİJİTAL KUŞAKTAN ŞİRKETLERE MESAJ
Gelecek & Trendler

DİJİTAL KUŞAKTAN ŞİRKETLERE MESAJ

Don Tapscott / Yönetim Gurusu Don Tapscott, alanının hiç şüphesiz en itibarlı gurularından… “Dijital kuşak” konseptinin yaratıcısı. Ona göre bu kuşak, müthiş bir güce sahip. Girişimciliğin ve ref...

1 NİSAN, 2003

“GO GO” SENDROMU
Gelecek & Trendler

“GO GO” SENDROMU

Şirketlerin yaşam ömrü üzerine çalışmalar yapan yönetim danışmanı Ichak Adizes’in örneği aslında tam 12’den vuruyor: “Bir ayakkabı şirketinin sahibi, hafta sonu tatilinden döndüğünde, ofise gelip, ...

1 MART, 2003

SIRADANLIK NASIL AŞILIR
Gelecek & Trendler

SIRADANLIK NASIL AŞILIR

Terry Britton / Yönetim Uzmanı    Ürün ya da  hizmet satıyorsunuz… Ancak, rakiplerinizden çok farklı değil. Müşteri isterse başka şirketten daha ucuza alabilir. Çünkü, sunduğun...

1 MART, 2003

EN ETİK SEKTÖRLER
Gelecek & Trendler

EN ETİK SEKTÖRLER

Stuart Gilman / Ethics Resource Center Başkanı    Etik değerler son yıllarda öne çıktı, Türkiye’de şirketlerin gündemine geldi. Ancak, bu alanın öncü kuruluşlarından Ethics Resource Cent...

1 ŞUBAT, 2003

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.