Gelecek & Trendler

PAZARLAMA RÖNESANSI
Gelecek & Trendler

PAZARLAMA RÖNESANSI

Regis McKenna, dünyanın önde gelen pazarlama gurularından... Yeni kitabı “Total Access” (Sınırsız Erişim) adlı kitabı ile Batı dünyasında büyük yankı uyandırdı. En büyük ilgiyi de, “Bugüne kadar bi...

1 TEMMUZ, 2002

STOK DEVRİMİ
Gelecek & Trendler

STOK DEVRİMİ

Dünyada durum biraz farklıydı, ancak bir dönem Türkiye’de stoktan para kazanılırdı. Son yıllarda tablo değişti. Stokta mal tutmanın maliyeti, her sektör için ağırlaşmaya başladı. Rekabette önemli b...

1 HAZİRAN, 2002

ŞİRKETLER İÇİN 12 TUHAF FİKİR
Gelecek & Trendler

ŞİRKETLER İÇİN 12 TUHAF FİKİR

Robert Sutton / Yönetim Uzmanı   Başarılı çalışmaları ödüllendiriyor, başarısızlıklar için gerekirse ceza uyguluyorsunuz. Uyumlu çalışanlar peşindesiniz. Yavaş öğrenenlerden uzak duruyorsun...

1 HAZİRAN, 2002

DAHA ÇOK YABANCI
Gelecek & Trendler

DAHA ÇOK YABANCI

Türkiye’de birkaç yıldır bu yönde güçlü bir eğilim var... Koç Holding’in yönetim kuruluna yabancı yöneticileri dahil etmesi ise trendi güçlendirdi. Ardından, çok sayıda şirket aynı stratejiyi izled...

1 NİSAN, 2002

KALİTE EVİ NASIL ÇALIŞIR
Gelecek & Trendler

KALİTE EVİ NASIL ÇALIŞIR

Japonca’da, “Hinshitsu Kino Tenkai”, İngilizce’de ise “QFD” olarak biliniyor. Türkiye’de ise uygulayan şirketler “Kalite evi” tanımını yapıyor. 1970’li yıllarda Japonya’da geliştirildi. O dönemde b...

1 NİSAN, 2002

YENİ DÖNEMİN 7 ANA EĞİLİMİ
Gelecek & Trendler

YENİ DÖNEMİN 7 ANA EĞİLİMİ

Son dönemde herkes değişimden söz ediyor. Özellikle de ABD’deki saldırı ve ekonomik durgunluktan sonra... Türkiye’de de kendini hissettiren bu iki olay, tüketicileri derinden etkiledi. Satın almada...

1 MART, 2002

YÖNETİMİN GÖZDELERİ
Gelecek & Trendler

YÖNETİMİN GÖZDELERİ

Her geçen yıl daha fazlasıyla karşılaşıyoruz. Toplam Kalite Yönetimi, outsourcing, benchmarking, one to one, core business ve diğerleri... Son dönemde iyice iş dünyasına yerleşen yönetim teknikleri...

1 AĞUSTOS, 2001

YENİ CANAVARI YENME TAKTİKLERİ
Gelecek & Trendler

YENİ CANAVARI YENME TAKTİKLERİ

Jeanie Daniel Duck / Boston Consulting Danışmanı Neredeyse herkes biliyor... “Değişim”, şirketler için çok zor bir süreci ifade ediyor. Bu nedenle de çok sayıda yönetici ya da patron değişimden k...

1 AĞUSTOS, 2001

“JUDO”DAN STRATEJİ DERSİ
Gelecek & Trendler

“JUDO”DAN STRATEJİ DERSİ

David B. Yoffie & Mary Kwak / Harvard İşletme Okulu Öğretim Üyeleri David B. Yoffie ve Mary Kwak, Harvard İşletme Okulu’nun öğretim üyelerinden... Geçtiğimiz aylarda yazdıkları “Judo Stratejis...

1 AĞUSTOS, 2001

YENİ MEGA TRENDLER
Gelecek & Trendler

YENİ MEGA TRENDLER

Ekonomik büyüme, nüfus, bilgi teknolojileri, demografi, turizm ve tüketim... Bu alanlardaki köklü değişimler, herkes tarafından yakından izlenir, iş dünyasını derinden etkiler.  World Future S...

1 HAZİRAN, 2001

KOÇLAR İŞ BAŞINDA
Gelecek & Trendler

KOÇLAR İŞ BAŞINDA

“Life coaching” (Hayat koçluğu), son dönemin yükselen kavramlarından biri... ABD’den sonra İngiltere’de hızla yayılıyor.  Zaten basketboldeki “koç”lardan da çağrışım yapıyor. Bu kez oyuncular ...

1 HAZİRAN, 2001

ACAYİP ŞİRKET KAZANACAK
Gelecek & Trendler

ACAYİP ŞİRKET KAZANACAK

Kjell A. Nordström / Stockholm Ekonomi Okulu Öğretim Üyesi Yönetim bilimiyle ilgili onlarca bulunuyor. Stockholm Ekonomi Okulu’ndan iki öğretim üyesi olan Kjell A. Nordström ve Jonas Ridderstrale...

1 HAZİRAN, 2001

PARAYLA SAADET OLUR
Gelecek & Trendler

PARAYLA SAADET OLUR

Andrew Oswald & Jonathan Gardner / Warwick Üniversitesi Profesörü Herkesin bildiği şarkının unutulmaz sözleri de vardır; “Parayla saadet olmaz...” Ancak, Warwick Üniversitesi’nden Profesör An...

1 MAYIS, 2001

DİKKAT EKONOMİSİ
Gelecek & Trendler

DİKKAT EKONOMİSİ

Yeni ekonomi, beraberinde yeni konseptler ve yaklaşımlar da getiriyor. Yönetim danışmanları, bu yaklaşımlarla, içinde bulunduğumuz dönemin sorunlarına çözüm getiriyor, yarına ışık tutuyor. “Dikkat ...

1 MAYIS, 2001

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI
Gelecek & Trendler

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI

Borsayla yakından ilgilenenler mutlaka bilir... Hisse senedi piyasasında bir “Ayı” (Bear) ve “Boğa” (Bull) faktörü vardır. Boğa yukarı trendi, yükseliş zamanlarını ifade eder. Ayılar ise düşüş zama...

1 MAYIS, 2001

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.