Gelecek & Trendler

Gelecek & Trendler

Yeni Lüks Rüzgarı

1950’lerde radyo lüks idi. Sonra buzdolabı, ardından çamaşır makinesi geldi. Bir dönem televizyon evlerin baş köşesine, statü sembolü olarak yerleşti. Bir anlamda her dönem kendi lüks konseptini ya...

1 EYLÜL, 2002

Gelecek & Trendler

İtibarınız Yoksa Piyasanız Da Yoktur

Daniel Countryman / Lee Hecht Harrison Başkan Yardımcısı   Profesör Dr. Charles Fombrun, dünyanın tek “Repütasyon”, yani “saygınlık-itibar” konusunda ün yapan gurularından... Yıllarını bu a...

1 EYLÜL, 2002

Gelecek & Trendler

“Kokpit”ten Yönetim

Fehmi Özişitmez / Keysoft Satış Direktörü   Türkiye’de şirketler yönetim performansının artırılması için teknolojiye yatırım yapıyor. Hedef ise yönetim performansını artırmak.  Doğan Y...

1 EYLÜL, 2002

Gelecek & Trendler

Avukatlar Yönetimde

Barbaros Çağa / Çağa&Çağa Hukuk Bürosu Avukatı   Eski deyimi hatırlayanlar vardır; “İşin bayıra sürülmesini istiyorsan, avukatını yanında götür”... Ancak, son dönemde trend tersine dönd...

1 AĞUSTOS, 2002

Gelecek & Trendler

ABD’nin 1 Numarasından Pazarlama Taktikleri

Dr. Roger Blackwell / Perakende Uzmanı   Roger Blackwell, ABD’nin önde gelen pazarlama otoritelerinden... Bu ülkede “Yılın Pazarlamacısı” seçildi. “Customers Rule”! (Kuralı Müşteri Koyar) a...

1 AĞUSTOS, 2002

Gelecek & Trendler

Sektörlerin Marka Analizi

Don Schultz / Yönetim Uzmanı    Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...

1 TEMMUZ, 2002

Gelecek & Trendler

Bin 200 Dolara Bir Müşteri

Şirketler için “müşteri edinme” ve “müşteriyi tutma”, çok kritik iki faktör... Bunu başarmak için trilyonlar harcanıyor, özel stratejiler geliştiriliyor. Ancak, yeni müşterinin bedeli her sektör iç...

1 TEMMUZ, 2002

Gelecek & Trendler

Yükselen Değer Paraya Dönüşür

Jonathan Low / CAP Gemini Uzmanı Türkiye, futbolda bir süredir yakaladığı çıkışı, Dünya Kupası’nda zafere dönüştürdü. Yakalanan başarı, haziran ayı boyunca Türkiye’yi dünyanın gündeminde tuttu, n...

1 TEMMUZ, 2002

Gelecek & Trendler

Pazarlama Rönesansı

Regis McKenna, dünyanın önde gelen pazarlama gurularından... Yeni kitabı “Total Access” (Sınırsız Erişim) adlı kitabı ile Batı dünyasında büyük yankı uyandırdı. En büyük ilgiyi de, “Bugüne kadar bi...

1 TEMMUZ, 2002

Gelecek & Trendler

Stok Devrimi

Dünyada durum biraz farklıydı, ancak bir dönem Türkiye’de stoktan para kazanılırdı. Son yıllarda tablo değişti. Stokta mal tutmanın maliyeti, her sektör için ağırlaşmaya başladı. Rekabette önemli b...

1 HAZİRAN, 2002

Gelecek & Trendler

Şirketler İçin 12 Tuhaf Fikir

Robert Sutton / Yönetim Uzmanı   Başarılı çalışmaları ödüllendiriyor, başarısızlıklar için gerekirse ceza uyguluyorsunuz. Uyumlu çalışanlar peşindesiniz. Yavaş öğrenenlerden uzak duruyorsun...

1 HAZİRAN, 2002

Gelecek & Trendler

Daha Çok Yabancı

Türkiye’de birkaç yıldır bu yönde güçlü bir eğilim var... Koç Holding’in yönetim kuruluna yabancı yöneticileri dahil etmesi ise trendi güçlendirdi. Ardından, çok sayıda şirket aynı stratejiyi izled...

1 NİSAN, 2002

Gelecek & Trendler

Kalite Evi Nasıl Çalışır

Japonca’da, “Hinshitsu Kino Tenkai”, İngilizce’de ise “QFD” olarak biliniyor. Türkiye’de ise uygulayan şirketler “Kalite evi” tanımını yapıyor. 1970’li yıllarda Japonya’da geliştirildi. O dönemde b...

1 NİSAN, 2002

Gelecek & Trendler

Yeni Dönemin 7 Ana Eğilimi

Son dönemde herkes değişimden söz ediyor. Özellikle de ABD’deki saldırı ve ekonomik durgunluktan sonra... Türkiye’de de kendini hissettiren bu iki olay, tüketicileri derinden etkiledi. Satın almada...

1 MART, 2002

Gelecek & Trendler

“Judo”dan Strateji Dersi

David B. Yoffie & Mary Kwak / Harvard İşletme Okulu Öğretim Üyeleri David B. Yoffie ve Mary Kwak, Harvard İşletme Okulu’nun öğretim üyelerinden... Geçtiğimiz aylarda yazdıkları “Judo Stratejis...

1 AĞUSTOS, 2001