150 yeni mezunu gruba katacağız

Yıldız Holding, 49 bin kişilik istihdam rakamıyla Türkiye’nin en büyük işverenlerinden biri. Global şirket olma yolunda emin adımlarla ilerleyen şirkette genç mezunlar için de önemli fırsatlar bulunuyor. Yıldız Holding de insan kaynakları politikasında yeni mezunlara büyük önem veriyor. Genç yetenekleri bünyesine katmak için Bizz@Kampüss gibi yarışmalar düzenliyor. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Faruk Gözleveli, yeni mezun adayları, önemli bir kaynak olarak gördüklerini söylüyor ve “Bu çerçevede bu yıl 150 yeni mezun istihdam etmeyi planlıyoruz” diye konuşuyor.

29.09.2015 11:30:440
Paylaş Tweet Paylaş
150 yeni mezunu gruba katacağız
Yıldız Holding ve grup şirketleri Türkiye’nin en beğenilen şirketleri arasında yer alıyor. Tüm dünyada 49 bin kişiye istihdam sağlayan grup, hızla global şirket olmaya doğru koşuyor. Üniversite öğrencileri ve genç yeni mezunların da hayallerini süsleyen şirkette gençler için pek çok fırsat var. Fabrikalardan pazarlamaya, satıştan finansa, insan kaynaklarından satın almaya her yıl yüzlerce yeni mezun gruba katılıyor. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Faruk Gözleveli, “Yeni mezun adayları, önemli bir kaynak olarak görüyoruz. Bu çerçevede bu yıl 150 yeni mezun istihdam etmeyi planlıyoruz. Her an nitelikli iş gücüne ihtiyacımız oluyor. Kritik pozisyonlarımıza ise holding içinden yerleştirmeler yapmaya özen gösteriyoruz” diyor. Yıldız Holding’in yeni yeteneklerle tanışma konusunda çok önem verdiği bir de yarışması var. Bizz@Kampüs, bölüm fark etmeksizin Türkiye’deki tüm üniversitelerin 2, 3 ve 4’üncü sınıf öğrencilerine açık. Gözleveli, yarışmada kat ettikleri yolun çok önemli olduğunu söylüyor ve “Her geçen yıl genç arkadaşlarımızın yarışmaya olan ilgisi artıyor. Önceki yılda başvuru sayımız 1.325 takım iken bu yıl 1.730 takım oldu. 117 farklı üniversiteden başvuru aldık. Bu sayı Türkiye’deki üniversitelerin yüzde 65’ine tekabül ediyor” diyor. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Faruk Gözleveli’nin sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
*Yıldız Holding ve şirketleri bünyesinde işe başlayan gençleri nasıl bir kariyer yolculuğu bekliyor?
Her an nitelikli iş gücüne ihtiyacımız oluyor. Bu ihtiyacı karşılayacak en önemli kaynağın yine bizde olduğuna inanıyoruz. Kritik pozisyonlarımıza holding içinden yerleştirmeler yapmaya özen gösteriyoruz. Öyle ki yedekleme hedefi, üst düzey yönetim ekibimizin yıllık hedefleri arasında önemli bir yer tutuyor. Bu açıdan baktığımızda kendi gelişimi için inisiyatif alan, proaktif, uyum yeteneği yüksek, yeniliklere açık, ekiple çalışabilen, iletişime önem veren gençlerimizi Yıldız Holding’de çok zengin bir kariyer yolu bekliyor.
*İşe alımda tercih ettiğiniz öncelikli okul veya bölümler var mı?
Yıldız Holding’deki tüm fırsat lar, üniversite ve bölümlerin tamamına eşit mesafede. Önceliği belirleyen, pozisyonlarımızın gerektirdiği nitelikleri ölçen işe alım araçlarımız. Hızlı büyüyen bir şirketiz. Hem tüketicilerimizin genç olması hem de gençlere hitap eden alanlarda hizmet verdiğimiz için yeni mezun adaylara iş olanağı sağlıyoruz. Fabrikalarımızda ve satış ekiplerimizde yeni mezunlara her zaman ihtiyaç duyuyoruz. İnsan kaynakları stratejimizde öncelikli konular arasında yer alan yetenekli yeni mezunların şirketimize kazandırılmasına yardımcı olacak projeler gerçekleştiriyoruz. Yeni mezun alımlarımızda şirketlerimizin ve departmanlarımızın ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Bunun için İnsan Kaynakları Planlaması ve ÖnceBiz gibi uygulamalarımız var. Bu uygulamalarımız bölüm ya da pozisyon fark etmeksizin terfi edenin yerine yeni mezun alımına imkan sağlıyor. Yıldız Holding’deki tüm fırsatlar, üniversite ve bölümlerin tamamına eşit mesafede. Önceliği belirleyen, pozisyonlarımızın gerektirdiği nitelikleri ölçen işe alım araçlarımız. Hızlı büyüyen bir şirketiz. Hem tüketicilerimizin genç olması hem de gençlere hitap eden alanlarda hizmet verdiğimiz için yeni mezun adaylara iş olanağı sağlıyoruz. Fabrikalarımızda ve satış ekiplerimizde yeni mezunlara her zaman ihtiyaç duyuyoruz. İnsan kaynakları stratejimizde öncelikli konular arasında yer alan yetenekli yeni mezunların şirketimize kazandırılmasına yardımcı olacak projeler gerçekleştiriyoruz.
~
*Yeni mezunlar için işe alım sürecini nasıl gerçekleştiriyorsunuz? İşe alım sürecinde eleme kriterleriniz neler?
Öncelikle işteki başarının çalışanla işin özelliklerinin uyuşmasında saklı olduğuna inanıyorum. İşe alımlarımızda iş ile en doğru uyumu sağlayacak adaya ulaşmaya çalışıyoruz. İşe alım araçlarımız da buna göre tasarlanıyor. Doğru adayı bulmak üzere kişilik envanteri, genel yetenek testi, vaka analizleri kullanıyoruz.
*Stajyer seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Yürütmüş olduğumuz Junior Orientation in Business (JOB) staj projesiyle gençlerin profesyonel iş hayatını deneyimlemelerini sağlayarak, yetkinlikleri doğrultusunda kendilerine en uygun başlangıç yapmaları için imkan sunuyoruz. JOB programı ile öğrencilere iki aylık gerçek iş deneyimi yaşatıyoruz. Staja başlamadan önce oryantasyon programında iş hayatına hazırlık eğitimleri veriyoruz. İki ayın sonunda ise sorumlu oldukları projelerini şirket üst yönetimlerine sunuyorlar. Stajyer seçimlerimizi de işe alım süreci gibi yönetiyoruz. Şubat ayında kariyer siteleri üzerinden ilan veriyoruz. Başvuran adayları işe alır gibi seçiyoruz. 
*Bu yıl yeni işe alımların ne kadarını yeni mezunlar oluşturacak? 
Yeni mezun adayları, önemli bir kaynak olarak görüyoruz. Bu çerçevede bu yıl 150 yeni mezun istihdam etmeyi planlıyoruz. 
*Bizz@Kampüs yarışması ile her yıl üniversite öğrencilerine kariyerlerine Yıldız Holding şirketlerinde başlama fırsatı sunuyorsunuz. Bu yarışma ile hedefiniz nedir? 
Bizz@Kampüs, her yıl farklı bir Yıldız Holding markası ile üniversite öğrencilerinin yenilikçi projelerini anlatmalarına olanak sağladığı yarışma platformumuz. Üniversitelerin 2’nci, 3’üncü ve 4’üncü sınıf ve yüksek lisans bölümlerine devam eden öğrencilerin oluşturduğu takımlar, bir markamız için marka konumlandırması yapıyor. Marka bütünlüğüne uygun olarak ürün geliştiriyor, 360 derece pazarlama iletişimi önerileri hazırlıyor ve reklam filmi çekiyorlar. Pazarlama ekiplerimizden aldıkları brief’ler doğrultusunda projelerini hazırlıyor ve jüriye sunuyorlar. Sürece bir bütün olarak baktığımızda üniversite öğrencileri gerçek bir pazarlama deneyimi yaşıyor. Tam olarak hedeflediğimiz de bu. Proje yönetimi, ekip çalışması, yaratıcı fikir geliştirme ve uygulama, pazarlama planı oluşturma, reklam çekme ve sunum yapma konularını iş hayatına girmeden önce deneyimlemelerini sağlıyoruz. Bununla birlikte gelişim ve kalkınmanın temel dinamiklerinden olan inovasyon kültürüne katkı sağladığımızı düşünüyorum. 
*Yarışmanın 4’üncü yılı… Bu zamana kadar nasıl geri dönüşler aldınız? 
Her geçen yıl genç arkadaşlarımızın yarışmaya olan ilgisi artıyor. Önceki yılda başvuru sayımız 1.325 takım iken bu yıl 1.730 takıma ulaştık. Bu, yüzde 30’luk bir artışla yaklaşık 5 bin 200 öğrencinin Bizz@Kampüs için çaba gösterdiği anlamına geliyor. Ayrıca 117 farklı üniversiteden başvuru aldık. Bu sayı Türkiye’deki üniversitelerin yüzde 65’ine tekabül ediyor.
~
"Tutkularını yönetebilecek liderler istiyoruz"
ÇEŞİTLİLİK ÖNEMLİ

Çeşitlilik, Yıldız Holding’in iş birimleri genelinde yerleşen bir kavram. Sadece İK’da değil, finansal ve kalite uzmanlıklarında da küresel bir standart arıyoruz. 49 bin çalışanımızla global bir şirket olma yolunda hızla ilerliyoruz. Yıldız Holding’de doğal olarak oluşan bir çeşitlilik var. Bu çeşitliliği ön plana çıkarmaya çalışıyoruz.
FARKLILIKLAR BİR ARADA
Yaş-cinsiyet analizleri yapıyoruz. Sonuçlara göre farklılıkları bir araya getiriyoruz. Fırsat vermek önemli… Jenerasyonlar arası farklılık çok fazla, nesiller arasında benzer motivasyonlar yok. Dolayısıyla artık kişiye uygun nesiller arası esneklikler uygulanıyor. Gençler hızlı hareket ediyor ve kariyer planlamalarını buna uygun yapmak istiyorlar. Özel ve iş yaşamı dengesi konusu oldukça önemli. Tutkularını yönetebilecek liderler istiyoruz.

Pazarlama yarışmasında mühendis adaylar
8KEK İÇİN HAYAL ETTİLER

Bizz@Kampüs yarışmasında bu yılki markamız 8kek idi. Öğrenciler, 8kek için marka konumlandırması yaptı, marka bütünlüğüne uygun ürün geliştirdiler. 360 derece pazarlama iletişimi planı yaptılar ve reklam filmi çektiler.
İPİ GÖĞÜSLEYENLER
ODTÜ, Bahçeşehir, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KATÜ) ve Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri finalde ipi göğüsleyen takımlar oldu. Birinci takımımız INFINITUS, ODTÜ öğrencilerinden oluşuyor. Takımdan iki arkadaşımız kimya mühendisliği 4’üncü sınıf öğrencisi diğeri ise yüksek lisansını bitirmek üzere. İkinci takımımız Taş-Kağıt-Makas, Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölümü 4’üncü sınıf öğrencilerinden oluşuyor.
İKİ ÜÇÜNCÜ
Yarışmamızdan 3’üncü olarak çıkan iki takımımız oldu. Bunlardan Whistle, KATÜ Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 2’nci sınıf öğrencilerinden oluşurken Suits ise Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi-İşletme ve İnşaat Mühendisliği Bölümlerinden oluşan karma bir ekip olarak karşımıza çıktı. Bu anlamda bizz@kampüs inovatif düşünceye yakın olan herkese bölüm ayırt etmeksizin kapılarını açıyor.
PARA VE STAJ
Para ödülünün yanı sıra staj imkanı da sunuyoruz. Birinci takıma 15 bin TL, ikinci takıma 10 bin TL ve üçüncü takıma 7 bin 500 TL para ödülü, aynı zamanda Yıldız Holding grup şirketlerinde staj imkanı sağlıyoruz.
~
"Çalışanlarımız çok değerli"
DÜNYAYA UYUM

Çalışana değer veren bir insan kaynakları yönetimimiz var. Çalışanlarımız çok değerli. Holdingin tüm grup ve şirketlerinde entelektüel sermayeye yatırımı önemsiyoruz. Çalışanların dünyadaki gelişime paralel olarak değişen koşullara uyum sağlamasına katkı sağlıyoruz. Yüksek teknolojiyi, küresel rekabeti ve yeni fırsatlarını iş hayatına yansıtabilme yeteneğine ve bilincine sahip bir topluluğuz. Gençlere de bu doğrultuda önemli fırsatlar sunuyoruz.
STATÜYE BAKMIYORUZ
Yıldız Holding, fikirlerini, çözümlerini ve esnekliğini zenginleştirmek için farklı geçmişi, kültürü, yaklaşımı, perspektifi ve deneyimi olan bireyleri bir araya getiriyor. İnsan kaynakları genel müdürlüğü ırkına, dinine, kimliğine, cinsiyetine, yaşına, engeline, medeni durumuna veya herhangi bir statüye bakmadan iş ihtiyaçlarına, iş gereksinimlerine ve bireysel niteliklere dayalı istihdam kararları veriyor.
EŞİT FIRSATLAR
Her birey için eşit fırsatlar sunulmasına ve yine bu bireylerin her biri için aynı motivasyon anlayışının sağlanmasına büyük önem veriyoruz. Çalışanların başarılı olması için onların gereksinimlerini karşılamak ve destek olup onları teşvik etmek amacıyla hareket ediyoruz. Ülker’in vadettiği “mutlu bir an”ın sadece sloganda kalmaması için çalışanların mutluluğu için çalışıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz