Dünya devinden cazip kariyer olanakları

Mutlu Türpan ile Türk Henkel’in İK politikasını, yeni mezunlara sunulan fırsatları ve kurum içindeki kariyer olanaklarını konuştuk.

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Dünya devinden cazip kariyer olanakları
Henkel, dünya çapında 48 bin çalışanıyla çok uluslu bir dünya devi. Türk Henkel’de ise yaklaşık 1.500 kişi çalışıyor. Her yıl binlerce iş başvurusu alan Türk Henkel, cazip kariyer ola,na,klanyla özellikle yeni mezunların gözde şirketleri arasında. Ça,hşa,nla,nna hem yurtiçinde hem farklı ülkelerde kariyer imkanı sunduklarım söyleyen Türk Henkel IK Direktörü Mutlu Türpa,n, “Insa,n kayna,ğına,, IK kalitesine son derece önem veriyoruz. Her yıl 80-100 arasında yeni işe alım yapıyoruz. Çalışanlarımızı dünyanın her tarafında görev alabilecekmiş gibi öngörüyor ve yetiştiriyoruz” diyor.utlu Türpan, Türkiye’nin en çok çalışılmak istenen şirketlerinden birinin, Türk Hen-kel’in IK direktörü. Her yıl binlerce iş başvurusu aldıklarını söyleyen Türpan, bunun sırrını “etik ve ino-vatif bir şirket” olmalarına bağlıyor. “Çalışan sadakati için sadece kârlı ve başarılı bir şirket olmak yeterli değil. insanlar aynı zamanda gurur duyabilecekleri bir şirkette çalışmak ister” diyen Türpan, bunun da ancak insan haklarına ve çevreye saygı göstererek sağlanacağını söylüyor ve ekliyor: “Biz de tüm bu alanlarda azami derecede hassas davranarak kurum kültürümüzü ileriye taşıyoruz.” Henkel’in IK stratejisinde gençlerin ve yeni mezunların yeri büyük. Yaş ortalaması 36 olan şirket, her yıl 60-100 arasında yeni işe alım yapıyor. Bunların önemli kısmı ise yeni mezunlardan oluşuyor. Ayrıca gayet etkin bir stajyer politikası da var. Standart işe alımların dışında her yıl 80-100 arası stajyer kabul ettiklerini söyleyen Türk Henkel IK Direktörü Mutlu Türpan, “Bu genç arkadaşlarımızın yaklaşık yüzde 10’u stajlarının ardından bizimle daimi olarak kalıyor” diyor. Şirketin IK politikasında öne çıkan en önemli gelişim uygulaması ise “Triple 2” adlı sistem. Küresel olarak tüm dünyada uygulanan bu sistemde, potansiyeli yüksek çalışanların “iki farklı ülke, iki farklı iş birimi ve iki farklı fonksiyon”da iş deneyimi yaşamaları sağlanıyor. Kendisi de 28 yıllık bir Henkelli olan Mutlu Türpan ile Türk Henkel’in İK politikasını, yeni mezunlara sunulan fırsatları ve kurum içindeki kariyer olanaklarını konuştuk.

Henkel’in IK politikasının temellerini neler oluşturuyor?
- IK politikamızın temeli, çalışanlarımızın kalitesi ve bağlılığıyla Henkel’i dünya çapında bir şirkete dönüştürmek. Güvenilir ve proaktif bir iş ortağı olarak tanınmak için değer yaratmak ve operasyonel mükemmellik için sürekli olarak çabalıyoruz. Türk Henkel olarak insan kaynağına, IK kalitesine son derece önem veriyoruz. IK politikalarımızın, ancak etkin bir kurum kültürü sağladığımızda başarılı olacağını biliyoruz.

Yeni -mezunlara dönük IK politikanız nedir?

- İşe alımlarımızın büyük çoğunluğunu yeni mezunlar ve çok uzun tecrübeye sahip olmayanlar oluşturuyor. Aramıza yeni katılan arkadaşlarımızın daha üretken olabilmeleri, yaptıkları ve yapacakları işten zevk alabilmeleri için her türlü donanım ve altyapı desteğini ilk günden itibaren veriyoruz. Yılda iki kez olmak üzere aramıza yeni katılan çalışanlarımızın tümü HOP’a (Henkel Orientasyon Programı) katılıyor. Şirketimizin yürütme kurulu üyeleri ve yöneticilerimiz, bu toplantıda bölümlerini tanıtıyor ve yeni arkadaşlarımızla kaynaşıyorlar.~

Henkel en çok çalışılmak istenen şirketlerden biri. Bu başarı nasıl sağlandı?
- Öncelikle pazardaki başarı çok önemli. Adaylar kendini ispatlamış, pazara yön veren ve sürekli bir gelişme içinde olan şirketlerle çalışmak istiyor. Diğer önemli husus ise yenilikçilik yani inovasyon. Sadece satış ve kâr yaparak büyümeyi, sürdürülebilir gelişmeyi sağlamak ve çalışılmak istenen şirket haline gelmek pek mümkün değil. Çalıştığınız kuruma güvenmek ve hatta onunla gurur duymak da istersiniz. Bu nasıl olabilir? Bu ancak çalışanlarınıza, insan haklarına ve çevreye saygı göstererek ve her türlü yolsuzluğa karşı durarak mümkün. Biz de tüm bu alanlarda azami derecede hassas davranarak kurum kültürümüzü ileriye taşıyoruz ve tüm bunlar tercih edilmemizde çok yardımcı oluyor.

Henkel’in dünyada ve Türkiye’deki çalışan profili nedir?
- Türk Henkel’de yaklaşık 1.500 kişi çalışıyor. Mavi yakalıların dışındakilerde yükseköğrenim oranı yaklaşık yüzde 95. Çalışanlarımızın yaş ortalaması 36, kıdemleri ise 7 yıl. Yine çalışanlarımızın yüzde 32’si kadın. Yönetici seviyesinde kadın çalışanlarımızın yüzdesi ise yüzde 37,4. Bu rakam dünya ortalamasının oldukça üstünde. Tüm dünyada 125 ülkede faaliyet gösteren Henkel’in yaklaşık 48 bin çalışanı var.

İşe alımda ne tür kriterleriniz var? Tercih ettiğiniz okul veya bölümler var mı?
- Yetenekli ve tutkulu insanları işe alma ve işte tutma, küresel başarımız için çok önemli. İşe alımda bazı yetkinlikleri araştırıyor ve ölçüyoruz. Bunların başında; inisiyatif ala-
bilme, karar verebilme, yüksek enerji seviyesi, kararlı olma, yeniliğe ve değişime açık olma, çeşitli bakış açılarını görebilme, ikna edici ve etkileyici olabilme ve liderlik becerileri geliyor. Tabii ki yabancı dil bilgisi, özellikle İngilizce olmazsa olmazımız. Bu yetkinlikleri karşılayan herkes bizimle çalışabilir. Dolayısıyla şu okul veya bu üniversite diye bir ön koşulumuz yok.

Yeni başlayan çalışanlarınızı nasıl bir ortam bekliyor? Kariyer olanakları neler?
- Henkel, global çeşitliliği nedeniyle çalışanlarına çok sayıda seçenek sunan ve fırsatlar yaratan bir kurum. Bu konuda çalışanlarımızın gelişimi ve yöneticilerimizin geliştirilmesi konusunda pek çok aracımız bulunuyor. Kariyer basamakları doğrultusunda performansı ve potansiyeli yüksek çalışanlarımızın gelişimi rotasyon, iş başında eğitim, iş zenginleştirme ve yurtdışmda görevlendirme gibi yöntemlerle destekleniyor. Kariyer olanaklarından birini detaylandırayım: Triple 2 Programı. Triple 2, Henkel’in gelişim programının önemli bir parçası. Bu program şöyle işliyor: Yöneticilerimizin geniş deneyim sahibi olmasını istediğimiz için potansiyel sahibi çalışanlarımızm Henkel’deki çalışma hayatları boyunca 2 farklı iş biriminde (yapıştırıcı teknolojileri, kişisel bakım ürünleri, ev bakım ürünleri), 2 farklı fonksiyonda (IK, finans, satın alma ve BT) ve 2 farklı ülkede iş deneyimi yaşamaları sağlanıyor. Onların bu süreçte yüksek performans ve potansiyel göstermelerini bekliyoruz. Program sayesinde çalışanlar büyük deneyim elde ediyor. Tabii ki bu durum Henkel için de çalışanını liderlik sorumluluklarına hazırlaması açısından çok önemli. Kısacası çalışanlarımızı dünyanın her tarafında görev alabilecekmiş gibi öngörüyor ve yetiştiriyoruz.~

Çalışanlara nasıl eğitimler veriliyor?
- Henkel’de her çalışana özel bireysel gelişim planları hazırlıyoruz. Yüksek potansiyele sahip yönetici adaylarının takibi ve buna uygun olanak gelişim planlarının aksiyona geçirilmesi de uzman kadroların yetiştirilmesi de önem taşıyor. “Performans ve Potansiyel Değerlendirmesi” sonrasında bireysel bazda gelişim ve kariyer planları oluşturuluyor, yöneticiler ve IK müdürleri bu aksiyon planlarının gerçekleştirilmesinin takipçisi oluyor. Eğitim
planları bu anlamda çok büyük önem taşıyor. Gerek lokal gerekse Henkel Global Akademi ve Henkel CEE Akademi eğitimleriyle çalışanlarımızın gelişimlerine katkıda bulunuyoruz. Eğitim içerikleri de ihtiyaçlar bazında sürekli geliştiriliyor. 2011 yılı lokal eğitim bütçemiz yaklaşık 500 bin TL oldu. Çalışan başına yılda 4 eğitim günü düşüyor.

HENKEL’DE KARİYER OLANAKLARI
DIŞARIDAN TRANSFER YOK
Üst ve orta yönetimin yüzde 95’inden fazlası Henkel’de yetişmiştir. Son 3-4 yıldır orta kademe yöneticilik pozisyonuna dışarıdan sadece bir kişi aldık. Onun dışında yürütme kurulundaki üst düzey isimlerin hepsi içeriden yükseldi. Bu aslında Henkel’de bir gelenek. Triple 2 olarak bahsettiğim kariyer programı sayesinde zaten farklı iş alanlarında, farklı birimlerde ve farklı ülkelerde kariyer imkanı sunuluyor.
YÖNETİCİ İHRAÇ EDİYORUZ
Henkel, çok ciddi anlamda yurtdışı kariyer olanakları da sağlıyor. Bildiğiniz gibi Türk Henkel’in bir önceki yürütme kurulu başkanı Erdem Koçak, Ortadoğu ve Afrika bölgesi CFO’su ve GCC ülkelerinden sorumlu başkan olarak çok önemli bir görevle Henkel’in Dubai ofisine transfer oldu. Onun ardından çok yeni olarak geçen hafta İK biriminden bir arkadaşımızı yine Dubai’ye gönderdik. Başka ülkelerden expatlar da Türk Henkel’e geliyor
.

Yılda kaç yeni istihdam sağlıyorsunuz? Bunlardan kaçı yeni mezun?

- 201 yılında 85 kişiyi istihdam ettik. Aşağı yukarı her yıl 60-100 arasında yeni istihdam sağlıyoruz ve istihdamın büyük çoğunluğu yeni mezun oluyor.

Şirketinizde çalışan sirkülasyonu ve sadakat oram nedir?
- Şirketimizde çalışan sirkülasyonu oldukça düşük, yüzde 7 dolaylarında. İş memnuniyeti yüksek çalışanların kurumda kalma sürelerini etkilediği kesindir. Bağlılık ve iş performansı arasında da yakın ilişki var. Bu nedenle çalışanlarımızın düşüncelerini değerlendirip iş verimliliğini artırarak daha güçlü bir Henkel yaratmaya çalışıyoruz. Bunun sonucunda şirketimize olan bağlılığın artacağını düşünüyoruz.

Peki Türk Henkel’in staj politikası nasıl işliyor? Yılda kaç stajyer alınıyor?
- Henkel olarak staj çalışmalarını çok önemsiyoruz. Her yıl en az 80 stajyer alımı gerçekleştiriyoruz. Stajyer alımlarını vaka çalışmasıyla gerçekleştiriyoruz. 2012 vaka çalışmalarına bu ay başlayacağız. Ancak yıl içinde de bölümlerimizden gelen ek taleplere dönük stajyer alımı gerçekleştiriyoruz. Üniversitelerin 3’üncü veya 4’üncü sınıflarında okuyan öğrencileri vaka çalışmasına davet ediyoruz ve bu vaka çalışmasında sergilemiş oldukları performansı bölüm yöneticileriyle beraber değerlendirerek birlikte çalışacağımız stajyerleri belirliyoruz. O anki şartlara bağlı olarak tam zamanlı iş teklifinde de bulunabiliyoruz. Bu bağlamda 2006’dan bu yana 50’den fazla stajyerimiz mezun olduktan sonra Henkel’de tam zamanlı olarak çalışmaya başladı.~

Gençlerin iş hayatına atılmadan önce staj yapmalarını tavsiye eder misiniz?
- Kesinlikle tavsiye ediyorum. Adaylar, eğitim süresinde ihtisaslaşamıyor. İşe başladıklarında hayalleriyle gerçekler tam olarak örtüşmü-yor ve düş kırıklığına uğruyorlar. Kendimden örnek vereyim. Ben 1979 yılında ODTÜ’den mezun oldum. O dönemde staj diye bir şey yoktu. Zaman zaman iş dünyasına dönük küçük projeler olurdu. Şirketleri o küçük işlerle tanımaya çalışırdık. Dolayısıyla iş hayatının nasıl bir yer olduğunu ancak içine girince öğrenebiliyorduk. Okul hayatım boyunca mali işler ve finans notlarım çok iyiydi ve ben de bu alanın benim için iyi olacağını düşündüm. Dolayısıyla ilk 2 işim bu sahada oldu. Ama bunların bana uygun olmadığını, severek yapmadığımı fark ettim. Oysa staj imkanımız olsaydı, bu arayış dönemimi okul yıllarında yaşar, hangi işi istediğimi, hangi işin benim niteliklerime uygun olduğunu daha o yıllarda öğrenebilmiş olurdum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz