"Hedefimiz Y kuşağı"

Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram ile gençleri hedef alan yetenek programlarının kapsamını konuştuk

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz Y kuşağı
Vodafone Türkiye, genç yeteneklerin fırsat bulduğu bir şirket. Bu nedenle çalışanların yansı gençlerden oluşuyor. fiirket, FreeZone ile gençlere sinemadan konsere birçok avantaj sunarken Discover ve Colombus programlarıyla üniversitelerdeki genç yetenekleri keşfediyor. Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Baymm, “işe alımda önceliğimiz genç yetenekler. Hedefimiz, şirket içindeki Ykuşa,ğının sayısını artırmak” diyor. Vodafone Türkiye’de çalışanların yarısı 1980 sonrası doğumlu. 1984 sonrası doğanların payı ise yüzde 25. İşe alımdan yetenek geliştirme programlarına kadar her alanda öncelik gençlere veriliyor. Discover’dan Colombus’a kadar çok sayıda gençlik programı uygulanıyor. Hatta genç yetenekler, üniversite 3’üncü sınıfta okurken keşfedilip şirket bünyesine katılıyor. İlk yıl 3 ay staj yapıp üniversite son sınıfa geçtiklerinde ise yarı zamanlı çalışmaya başlıyorlar. Genç Danışma Kurulu’ndaki genç yetenekler ise üniversitede tam zamanlı çalışıp şirket için strateji geliştiriyor. Vodafone’un yeni çıkan ürünlerini kullanıp fikirlerini yazıyor. Özellikle gençleri hedefleyen kampanyalarda proje üretiyorlar. Vodafone’daki tüm bu programlardan ise Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram sorumlu. Bayram, daha önce Danone’nun New York ofisinde yetenek yönetimi programlarını tasarlamış. Şimdi de Vodafone’da geleceğin liderlerini yetiştirmek için çalışıyor. Vodafone’un 3 kritik departmanı olan işe alım, yetenek yönetimi ve Red Academy ona bağlı. Bayram, işe alacakları gençlerin en çok yaratıcı ve öğrenmeye açık olmalarına dikkat ettiklerini söylüyor. “Hırslı, rekabetçi ve müşteri odaklı olmaları da bizim için önemli” diye konuşuyor. Ancak en önemli konuların başında şirket kültürüne uyum geliyor. “Hedefimiz Y kuşağının sayısını artırmak” diyen Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram ile gençleri hedef alan yetenek programlarının kapsamını konuştuk:

Vodafone Türkiye’de kaç kişi çalışıyor? Bunların içinde gençlerin payı nedir?

- Vodafone Türkiye’de 3 bin 200 çalışan var. Yaş ortalamamız 32. Çalışanlarımızın yarısını 1980 sonrası doğanlar oluşturuyor. 1984 sonrası doğanların oranı ise yüzde 25 seviyesinde.

Bundan sonra da şirket içindeki gençlerin sayısı artacak mı?
- Evet, kesinlikle artacak. Bizim hedefimiz, mümkün oldukça genç yeteneklere fırsat vermek. Özellikle de Discover programı ile bunun önemi daha çok anlayabiliyoruz. Başka yerlerden gelen tecrübeli arkadaşlarımız da tabii ki çok değerli, ancak onları sadece bir-iki görüşme kapsamında tanıyoruz. Dolayısıyla orada aldığımız risk daha büyük oluyor. Şirkete ve kültüre uyumlu olan genç arkadaşlar, bizim için çok değerli. Her şeyi çok hızlı öğrenebiliyorlar. Bizim de hedefimiz şirket içindeki Y kuşağının sayısını daha da artırmak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz