Zıt İkizler'le farkımızı anlatıyoruz

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle Kıvanç Tatlıtuğ’lu yeni reklam kampanyasını konuştuk:

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Zıt İkizler'le farkımızı anlatıyoruz
Akbank’ın Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Aynk’ın rol aldığı yeni kampanyası, büyük ses getirdi. Akbank Kurumsal iletişim Bölüm Başkam Murat Göllü, yeni kampanyayla başta gençler olmak üzere potansiyel müşterilerine farklarını anlatmayı hedeflediklerini söylüyor. Göllü, “Yeni rekla,m kampanyamızla Akbanklı hep farklı ’ diyerek mevcut müşterilerimizin yüksek memnuniyetini tüm Türkiye’ye a,nla,tıyor ve herkesi Akbank’a davet ediyoruz” diyor. Dünyada gençlere yönelik pazarlama faaliyetlerinde bir artış var. Bu konuda Türk şirketleri de önemli bir çaba içinde. Akbank ise bu alanda öne çıkan kurumlardan biri.

Özellikle Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Ayrık’lı son reklam filmiyle banka, başta gençler olmak potansiyel müşterilerini yakalamaya yönelik önemli bir pazarlama hamlesi gerçekleştirdi. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Zıt İkizler” temalı yeni reklam kampanyaları için hiçbir fedakarlıktan kaçınmadıklarını ve bu proje için gençlerden oluşan yaratıcı bir ekiple çalıştıklarım söylüyor.

Göllü’nün üzerinde durduğu en önemli konu ise “gençler”... Türkiye’de nüfusun yarıya yakının 30 yaş altındaki kişilerden oluştuğunu söyleyen Göllü, “Her şeyden önce potansiyel banka müşterileri olarak gençliğe özel önem veriyoruz. Gençliğin tasarruf alışkanlıklarının gelişmesinde bankalı olma bilincinin önemi büyük” diyor.

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle Kıvanç Tatlıtuğ’lu yeni reklam kampanyasını konuştuk:

“Zıt İkizler” temalı yeni reklam projenizin Akbank markasına ne gibi katkısı olacağım öngörüyorsunuz?
Yeni iletişim yolumuzla “Akbanklı olma” kavramını herkese anlatmayı hedefliyoruz. Mevcut müşterilerimizin Akbank markası ile özdeşleştirdikleri güven, samimiyet ve yenilikçilik gibi değerleri potansiyel
müşterilerimizin gözünde de üst seviyelere getirmek istiyoruz. Yeni reklam kampanyamızla “Akbanklı hep farklı” diyerek mevcut müşterilerimizin yüksek memnuniyetini tüm Türkiye’ye anlatıyor ve herkesi Akbank’a davet ediyoruz.

Bu sayede öncelikle lider marka algımızı güçlendirmeyi, ilk akla gelen marka algımızı daha da yükseltmeyi hedefliyoruz. Bu kampanya aracılığıyla oluşturduğumuz çatı iletişim platformuyla yeni müşteri kazanımını da sağlamayı planladık. Amacımız, ulaştığımız müşteri sayısını daha da genişletmek ve henüz Akbank’la tanışmayan kesime ulaşmak.~

Akbank Zıt İkizler kampanyasının gençlere yönelik mesajları neler?
Bugün ülkemizde 37 milyonu bankalı, 18 milyonu bankasız yaklaşık 55 milyon vatandaşımız bankacılık hizmeti almaya uygun. Akbank olarak bu toplamın 12 milyondan fazlasına hizmet veriyoruz. Hedefimiz, tüm bu vatandaşlarımıza ulaşmak, onları sektörün lider bankasıyla tanıştırmak ve üstün bankacılık hizmetlerimizle buluşturmak. “Zıt İkizler” de bu noktadan hareketle doğan bir fikir. Türkiye nüfusunun yüzde 47’si 30 yaşın altında. Bu nedenle gençliğin bu potansiyel içindeki yeri oldukça büyük. Her şeyden önce potansiyel banka müşterileri olarak gençliğe ayrı önem veriyoruz. Gençliğin tasarruf alışkanlıklarının gelişmesinde “bankalı olma” bilincinin önemini biliyor ve onları Akbank’a çağırıyoruz.

Gençliğin sevdiği bu iki genç kahramanı özellikle mi seçtiniz?
Kampanyayla tüm yaş gruplarını hedefliyoruz. Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Ayrık, marka yüzleri için başından beri düşünülen ilk ve tek isimlerdi. Kendi alanlarında başarılı ve sevilen iki sanatçımız da kampanyamızın temelinde yer alan zıt ikizlik durumuna rahatlıkla uyum sağladı. Türkiye’nin iki değerli genç sanatçısı Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Ayrık, yarattığımız ikiz kardeşleri çok iyi yansıtıyor. Özellikle genç kahramanlar olarak, gençliğin de ilgisini çekeceklerini bilerek yola çıktık. Bunun en önemli yansımasını da sosyal medyada gördük. “Zıt İkizler” internette 24 saat içinde 2 milyon kişi, toplamda ise 5,6 milyon kişi tarafından seyredildi.

Kampanyanın yaratıcı ekibi genç mi?
Hem Akbank’ın bu konudaki ekibi hem de ajansımız genç bir ekipten oluşuyor. Gençlerin yakından tanıdığı, çok sevdiği yıldızların kampanyamızın yüzleri olmasında bu genç ekiplerin etkisi oldukça büyük. Gençliğin yeni gelişmeleri, teknolojiyi ve elbette ki sosyal medyayı yakından izliyor olması da kampanyamızın büyük ilgi görmesindeki önemli faktör oldu.

Gençlerin bundan sonraki maceraların çekimlerinde yer almaları mümkün mü?Bu konuda gençler neler yapabilirler? Ayrıca Zıt İkizler'in maceraları senaryolarının yazılması için önerileri olursa nereye, nasıl iletebilirler?
Gençlerin reklamlarımıza gösterdikleri ilgi, beğeni ve tepkilerine büyük önem veriyoruz. Gençlerin filmlerimizi, kampanyamızın bütününü yakından izlemeleri, takip etmeleri, olumlu-olumsuz tepki vermeleri, görüşlerini farklı sosyal medya kanallarından paylaşmaları ve kendi fikirlerini oluşturmaları bizim için çok değerli. Kendi fikirlerini oluşturan, öneriler üreten gençlere her zaman kapımız açık. Gençler, gerek bankamız (www.akbank.com.tr) gerekse reklam ajansımız TBWA İstanbul ile her zaman iletişime geçip önerilerini, fikirlerini iletebilir.~

Akbank gençleri temel alan, onlara yönelik kampanyalar da planlıyor mu? Bu tür kampanyalarda ne gibi
konular öne çıkarılabilir?

Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projelerimiz içinde gençlerin çok ayrı bir yeri ve önemi var. Gençlik için birçok özel projeyi destekliyoruz. Örneğin bunlardan bir tanesi, 2008 yılında kurduğumuz “Düşünce Kulübü”. Akbank Düşünce Kulübü beşinci yılında 111 üyeye ulaştı. Akbank Düşünce Kulübü üyelerinin, her yıl kendilerine verilen farklı temalar çerçevesinde, gruplar halinde gerçekleştirdikleri çalışmalar, akademisyenler ve basın mensuplarından oluşan özel bir jüri tarafından değerlendiriliyor. En beğenilen çalışmayı hazırlayan öğrenci grubunu, jürimizle birlikte seçerek Harvard Üniversitesi Yaz Okulu bursu ile ödüllendiriyoruz. Ayrıca, Endeavor ile ortaklaşa geliştirdiğimiz projelerle genç girişimcilere bir yandan finansal olarak desteklerken, bir yandan da danışmanlık hizmetleri veriyoruz.

Kültür ve sanat alanında gençlere yönelik projeleriniz neler?
Kurumumuzun 40 yılı aşkın bir kültür sanat geçmişi var. Kültür sanat sponsorluklarımız kapsamında yaptığımız alt projelerde gençler için değer yaratıyoruz. Akbank olarak kültür-sanat projelerimizde önceliğimiz gençlere yeni fırsatlar tanımak ve bu projeleri Anadolu’ya daha fazla yayarak daha geniş kitlelere ulaştırmak. Bu amaçla pek çok etkinliğimizi Anadolu’ya taşıyoruz. Bu yıl 23’üncüsünü düzenlediğimiz Akbank Caz Festivali kapsamında gerçekleştirdiğimiz “Kampüste Caz” etkinliğimizle Edirne’den Kars’a kadar birçok kampüste konserlerimiz oluyor, bu yıl 7’ncisini yaptığımız bu konserlerle her sene üniversitelerde gençlerle bir araya geliyor, cazı okullarına taşıyoruz. Akbank Kısa Film Festivali’nde ödül alan filmleri yine pek çok şehirde üniversiteli gençlerle buluşturuyoruz. 1993 yılında kurulan ve 2013’te 20’nci yılını kutlayan Akbank Sanat, Türkiye’nin olduğu kadar Avrupa’nın da en saygıdeğer sanat merkezlerinden biri. Akbank Sanat’ta, sergilerden modern dansa, film gösterimlerinden tiyatroya, klasik müzik resitallerinden caz konserlerine, panellerden ustalık sınıflarına kadar, yılda 700’ün üzerinde sanatsal etkinlik hayatla buluşuyor. Bir çalışan markası olarak üniversitelerde de gençlere ulaşıyor, Kariyer Günleri aracılığıyla onlarla bir araya geliyoruz. Bu etkinlikler kapsamında gençlere bankamızı tanıtıyor ve kariyer avantajlarımızla ilgili bilgiler veriyoruz.

Akbank geçen yıl tasarruf seferberliği başlattı. Bu seferberliğin içinde gençlerin yeri nedir? Bu konuda bir kampanya planlanıyor mu? Planlanıyorsa ne gibi bir içerik düşünülüyor?

2023’te 10 büyük ekonomi arasına girme hedefindeki Türkiye için tasarruf büyük önem taşıyor. Bu hedefe ulaşmanın temel koşulu olan daha çok üretim için daha çok yatırım gerekiyor. Daha çok yatırım için gereken kaynakların ancak tasarruf yoluyla sağlanabileceğinden hareketle tasarruf seferberliği başlattık ve kampanyamız tüm Türkiye’de büyük ilgi topladı. 100’e yakın gönüllümüzle İstanbul’da devam ettiğimiz tasarruf eğitimlerimizle bugüne kadar 4 bin çocuğumuza eğitim verdik. Yıl ortasında bu sayıyı 7 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Ekonomimizin sağlıklı büyümesi için gençlerimizin tasarruf bilincine sahip olmasının önemli bir adım olduğundan hareketle bundan sonra da bu alanda proje üretmeyi planlıyoruz.~

“EN ÇOK CASTING’DE ZORLANDIK”
SEÇİM SÜRECİ

Filmlerin senaryo yazımından, film çekimine, montajına kadar oldukça yoğun emek harcandı. ilk filmde bizleri en çok zorlayan konu casting oldu. Kıvanç ve İlker’in bebekliklerinden bugüne gelene kadar benzerlerinin bulunması için toplam 3 bin 500 cast arasından seçim yapıldı.
DETAYLARA DİKKAT EDİLDİ
Filmde geçen dönemlere ait detaylar da ince ince çalışıldı. Hastanedeki bebek odasındaki beşiklerin kırmızı kurdelelerinden, 80’lere ait okul çantasına, önlük ve yakasından, sünnetteki nazarlığın Urfa’dan özel olarak getirtilmesine kadar her şey aslına uygun üretildi.
MEKANLAR ÖZEL SEÇİLDİ
Mekanlar da özel olarak seçildi. Çemberlitaş Sinema Salonu’ndan, Kasımpaşa Ahmet Emin Yalman ilköğretim Okulu’na kadar, tüm mekanlarımız tarihi dokusu baskın ve bahsedilen dönemleri yaşamış mekanlardı. Üçüncü filmi, geçtiğimiz günlerde müşterilerimiz ile buluşturduk. Bu filmimizde Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Ayrık’a cast olarak bine yakın civciv eşlik etti.

‘GENÇ DANIŞMA KURULU KURDUK"
İŞE ALIMDA ÖNCELİK

Akbank’ın yenilikçi gücü, çok iyi yetişmiş, işlerinin uzmanı personelinden geliyor ve gençlerin bu noktada çok ayrıcalıklı bir yeri var. Banka olarak özellikle yeni işe alımlarımızda, geleceğe umut ve güvenle bakan gençlere önemli fırsatlar sunuyoruz.
12 ÜYESİ VAR
Akbank Düşünce Kulübü üyelerimizden seçilen, öğrencilik hayatlarında başarılı, sosyal yönleri kuvvetli, topluma duyarlı 12 üniversiteliden oluşan bir Genç Danışma Kurulu kurduk. Kurulda, işe alım süreçlerinde yararlı olabilecek, her türlü konuyu, gelişmeleri, yeni teknolojileri, kısacası insanla ilgili her konuyu tartışıyor, bu konulardaki gelişmeleri gençlerin gözünden değerlendiriyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz