"10 otomobilden 7'si Bursa'da"

Bursa, krizde yüzde 20 daralarak 9,3 milyar dolara inen ihracatını 2010 yılında yüzde 17 artışla 10,6 milyar dolara çıkardı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
10 otomobilden 7'si Bursa'da


Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Meclis Başkanı İlhan Parseker, "Türkiye'nin ihracatı yüzde 22'den fazla artarken, Bursa'nın ihracat artışı yüzde 7'de kaldı. Otomotiv dışında bütün sektörlerin ihracatında ciddi artışlar var" diyor. Türkiye'de üretilen 10 otomobilden 7'si Bursa'da üretiliyor. Bursa sadece otomotivde değil sebze-meyve, tekstil ve makine sektöründe de dünya liginde adından söz ettiren şehir oldu. Bursa'dan yaş sebze-meyve ihracatı olduğu gibi, dondurulmuş gıda ürünü ihracatı da yapılıyor. Özellikle ihracat açısından hızla büyüyen bir diğer sektör de makine ve metal sektörü. Sektör, şu an Bursa'da mal çeşitliliği ile 50'den fazla ülkeye ürünlerini ihraç ediyor. Tekstil makineleri, ambalaj makineleri, CNC hidrolik pres, hidrolik makas ve ağır makineler üretim ve ihraç kalemlerinin önemli bölümünü oluşturmakta. Aynı zamanda metal sanayinde büro ekipmanları, sanayi ekipmanları ve otomobil yan sanayi hammaddesi olarak metal işleme de hatırı sayılır şekilde büyümeye devam ediyor. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Meclis Başkanı İlhan Parseker, "Türkiye otomobil üretiminin yüzde 70'i, kamyonet üretiminin yüzde 47'si, küçük kamyon üretiminin yüzde 15'i, minibüs üretiminin yüzde 16'sı, büyük kamyon üretiminin yüzde 6'sı, otobüs üretiminin ise yüzde 2'si Bursa'da kurulu fabrikalarda yapıldı" diyor. TOBB Yönetim Kurulu Yönetim Kurulu Sayman Üyesi ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Meclis Başkanı İlhan Parseker sorularımızı şöyle yanıtladı:

Bursa ekonomisinin Türkiye açısından önemi nedir? Türkiye sıralamasında il, hangi verileriyle ön planda yer alıyor? İlin gelişmişlik oranı nedir, gelişme ve büyüme anlamında nasıl bir performans ortaya koyuyor?
- Türkiye'nin sanayi başkenti olarak artık kabul görmüş kentimize ait sayısal verilerle ekonomideki payını anlatmadan önce, Bursa'nın Türk sanayinin gelişiminde kader belirleyici rol oynadığını söyleyebilirim. Bu ne demek? Türkiye'nin ilk organize sanayi bölgesini kurmaya cesaret etmek demek, ipeğiyle, tekstil ve konfeksiyonuyla, günümüzde akıllı tekstiliyle uzun yıllar ekonomiyi ayakta tutan sektörü doğurmak ve büyütmek demek. Otomotiv gibi yüksek teknoloji, Ar-Ge ve nitelikli işgücü gerektiren bir sektörde iddialı olabilmek demek. Yani, Bursa, biraz sonra vereceğim verilerden çok daha fazla anlam taşıyor, Türk sanayinin gelişimi açısından... Sayısal verilere geçecek olursak Bursa bugün Türkiye'nin 4'üncü büyük kenti, 2'nci büyük ihracatçısı konumunda.2010 itibarıyla yaklaşık 29,4 milyar dolarlık bir ekonomi büyüklüğüne sahip olduğunu öngörüyoruz. Bursa'da kişi başına düşen milli gelir, tahmini 11 bin dolarla Türkiye ortalamasının yüzde 10 üzerinde. Kayıtlı ekonomide önde gelen illerden biriyiz. Türkiye'nin ihracatının yüzde 9,4'ü kentimizden yapılıyor. Ülkenin otomotiv, makine, tekstil ve gıda üretim merkeziyiz. Türkiye'de üretilen motorlu araçların yarısı Bursa orijinli. Bursa'da 250'den fazla işçi çalıştıran şirket sayısı 364. Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşunun 29'u Bursa merkezli. Ülkenin sentetik iplik üretiminin yüzde 75'i, dondurulmuş gıda üretiminin yüzde 61,5'i, meyve suyu üretiminin yüzde 26'sı, salça üretiminin yüzde 60'ı ve sofralık zeytin üretiminin yüzde 60'ı kentimizde gerçekleşiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz