"Enerji ve turizme Siemens katkısı"

Çanakkale gereken değeri görmeyen ve markalaşamayan ürünlerini tanıtmaya kararlı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Enerji ve turizme Siemens katkısı
Bu yolda hazırladıkları birçok çalışmayla şehrin markalaşmasına katkıda bulunmayı hedeflediklerini belirten Çanakkale Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Üzen, "Güney Marmara Kalkınma Ajansı desteğiyle üyelerimizin ürünlerinin pazarlanması ve tanıtımının sağlanması amacıyla Çanakkale Tarım Sektörü Tanıtım ve Pazarlama Stratejileri Planı projesini uyguladık" diyor. Çanakkale coğrafi yapısı ve iklim özellikleri nedeniyle tarımda ve hayvancılıkta da adından söz ettiriyor. Çay ve muz dışında Türkiye’de yetişen tüm bitkisel ürünlerin yetiştiği Çanakkale’nin ekonomik değere sahip ürünleri arasında buğday, domates, sanayi tipi biber, zeytin, şeftali, elma, üzüm, ayçiçeği, çeltik ve yem bitkileri yer alıyor. İlin ekonomik öneme sahip hayvansal ürünü ise süt. Çanakkale, Türkiye genelinde nektarin üretiminde birinci, kapya biber ve golden elma üretiminde ikinci, çeltik üretiminde dördüncü, sofralık ve salçalık domates üretiminde ise altıncı sırada bulunuyor. Süt üretiminde ise dördüncü sırayı yine Çanakkale alıyor. Çanakkale Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Üzen, organik tarımda Gökçeada, Ayvacık ve Eceabat, iyi tarım uygulamaları yönünden ise Lapseki ve Bayramiç gibi uygun bölgelerin, ürünlerin ve bilgi birikiminin olmasının da Çanakkale için büyük bir avantaj olduğunu hatırlatıyor. Çanakkale’nin marka değerini yükseltmek için tanıtım atağı başlatmayı amaçladıklarını söyleyen Üzen, “Çanakkale peynirini, zeytinini, zeytinyağını, organik ürünlerini, su ürünlerini, meyve ve sebzelerini ve önde gelen markalarını tanıtmayı planlıyoruz. Bu alanda seminerler, hasat şenlikleri, festivaller, tadım panelleri, marka tanıtımları, bilgilendirme toplantıları düzenlemek amacıyla tesislerimizi sürekli olarak üyelerimize ve Çanakkale’nin markalarına tahsis etmeyi hedefliyoruz” diyor. Projelerinin sadece bununla sınırlı kalmayacağını belirten Üzen, Genç Girişimciler Kurulu ile birlikte borsaya kayıtlı üyelerin markalaşmış ve markalaşma niteliğindeki ürünlerinin tanıtım ve satışının yapıldığı Markam Çanakkale e-ticaret portalını oluşturmayı planladıklarını da anlatıyor.

Çanakkale Ticaret Borsası’nın kuruluşu hakkında bilgi verir misiniz?
Çanakkale Ticaret Borsası (ÇTO) 1 Temmuz 1991 yılında kuruldu. 2004 yılından itibaren bin 800 metrekarelik modern altyapıya sahip mevcut binasında faaliyetini sürdürmeye başladı. Çanakkale Ticaret Borsası olarak 12 kişilik personel kadromuz, yedi kişilik yönetim kurulu ve 20 kişilik meclisle üyelerimize hizmet veriyoruz. Önceleri sadece merkez borsamızda hizmet verirken üyelerimizin talepleri doğrultusunda borsamızla olan
işlerini kolaylaştırmak ve bazı işlemleri daha yakın mesafelerde çözümleyebilmek için Ezine, Gelibolu ve Çan-Yenice irtibat bürolarını açtık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz