Stratejik sektörle büyüme hazırlığı

Adana’da gıda alanında görülen potansiyelden dolayı Gıda ve Tarım Bakanlığı’nın oluşturduğu 2013-2017 stratejik planında tarımın daha ileri götürülmesi için hedefler koyuldu.

25.03.2014 13:47:270
Paylaş Tweet Paylaş
Stratejik sektörle büyüme hazırlığı

ÜRETİCİLERİN HEDEFLERİ
Adana’da üretim yapan şirketler arasında Türkiye çapında isim yapmış hatta yurtdışına kadar uzanmış markalar yer alıyor. Bunlardan biri de Doğanay. Doğanay, Adana Hacı Ömer Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde 1997 yılından beri gerçekleştirdiği şalgam suyu üretimiyle Türkiye şalgam suyu pazarının yüzde 95’ini elinde tutuyor ve ürünlerinin tamamını kendi üretiyor.

Sunar Grup’un şirketlerinden Elita Gıda ise daha özel ve spesifik margarin ürünlerini önümüzdeki yıl devreye sokmayı planlıyor. Endüstriyel tüketime dönük olarak daha özel margarinler üretecek olan Elita Gıda, bitkisel sıvıyağda ise ulaştığımız ülke sayısını arttıracak.

Bir başka şirket Limkon ise meyve suyu konsantresi ve salça üretiminde Adana’da sektör lideri konumunda. Şirket burada ürettiği ürünleri yurtdışına da satıyor. Limkon Gıda CEO’su İlker Güney, “Limkon olarak yıllık 80 bin tonluk hammadde işleyerek 32 ülkeye yaklaşık 15 milyon dolar yıllık ihracat gerçekleştiriyoruz. Yine Türkiye’nin en büyük narenciye ve nar üreticisi konumuyla ürettiğimiz ürünleri, ağırlıklı olarak Japonya, Amerika, Rusya, İngiltere, Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç ediyoruz” diyor.

2013  yılı içinde, dünyanın en büyük gıda aroması üreticisi olan Alman Wild firması ile işbirliğine imza atan Limkon, Wild’ın ortaklığıyla Adana fabrikasının içinde ilk etapta 5 milyon Euro tutarında hat yatırımı yapacak. Bu yatırım, daha sonra 20 milyon Euro tutarına kadar ulaşacak. Yapılan işbirliği sonrasında bugüne kadar Türkiye’ye ithal edilen ürünler, Limkon fabrikasında üretilecek. Böylece Limkon bugüne kadar hizmet vermediği süt, pasta, un, tatlı, çikolata, şekerleme, gazlı içecek sektörlerine de hizmet vermeye başlayacak.

İlker Güney, “Bu ortaklığa bağlı olarak, yerli piyasada farklı sektörlere tek kaynaktan en kaliteli ürünleri sağlayarak, iç piyasa ciromuzu 2014 yılında yüzde 20 artırmayı, yakın coğrafyada müşteri portföyünü genişleterek ihracatımızı önümüzdeki yıl 25 milyon dolar seviyelerine çıkarmayı hedefliyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz