Alemdar'ın zeytinyağı tutkusu

Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Hasan Alemdar ile hobilerini, bu hobilere ne kadar zaman ayırdığını ve kendisi için anlamını konuştuk.

25.03.2014 17:33:150
Paylaş Tweet Paylaş
Alemdar'ın zeytinyağı tutkusu
1992 yılında Türk Henkel ailesine katılan ve bir yıldır da Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Hasan Alemdar, iş insanlarının mutlaka hobileri olması gerektiğini düşünen isimlerden. Alemdar’ın da pek çok ilgi alanı var.

Ailesinden miras kalan Ayvalık’taki zeytin bahçelerinin bakımını yapan tecrübeli profesyonel, zeytin yetiştiriciliğiyle uğraşıyor. Hatta bu alanda ‘butik’ bir marka yaratmayı planlıyor. Aynı zamanda tam bir kayak tutkunu olan Alemdar’ın en favori kayak adresi ise Avusturya Alpleri...

Hasan Alemdar, Türk Henkel'in yürütme kurulu başkanı. Yönettiği şirketin son dönemde rekabette ön plana çıkmasında etkili bir isim. Alemdar, bu kadar yoğun tempoya sahip olmasına rağmen hobilerinden de ödün vermiyor. Pek çok farklı alanla yakından ilgileniyor.

Son dönemde en fazla mesai ayırdığı konu ise zeytin yetiştiriciliği. Ailesinden miras kalan Ayvalık'taki zeytin bahçelerinin bakımını yapıyor. Bu konuda oldukça da iddialı. İlerleyen yıllarda butik bir marka yaratmayı bile planladığını söylüyor. Alemdar, zeytin konusunda çocukluktan gelen bir pratik ve bilgi birikimi olduğunu söylüyor.

Yine de analitik ve bilimsel metotları öğrenmek ve uygulayabilmek için birçok kitap okuduğunu da belirtiyor. Şu anda en çok modernleşme ve maliyet alanlarına odaklandığına değiniyor ve "İleride iş tempomu biraz düşürüp zeytinciliğin ticaret kısmına da eğilebilmeyi çok arzu ediyorum. Kendini mevcut alternatiflerden ayrıştırabilmiş, farklı, butik bir marka yaratmayı ve sınırlı bir çerçevede dağıtmayı planlıyorum" diye konuşuyor. Tecrübeli yöneticiyle hobilerini, bu hobilere ne kadar zaman ayırdığını ve kendisi için anlamını konuştuk:~
Zeytin yetiştiriciliğine ilginiz ne zaman ve nasıl başladı?
Aile büyüklerim 1924 yılında mübadil olarak Girit'ten Ayvalık'a göç etmiş. Dedem Girit'te elde ettiği üreticilik ve ticaret tecrübesinden yola çıkarak Ayvalık'taki mesleğini zeytincilik olarak seçmiş. Uzun yıllar yetiştiriciliğin yanında zeytinyağı ticaretiyle de uğraşmış. Babamdan itibaren daha ziyade bir ek iş olarak, sadece yetiştiricilikle uğraşılmaya başlandı. 2007 yılında babamın vefatı sonrası, aile zeytinciliğinin devamıyla ilgili sorumluluk bana düştü.

Zeytincilik üzerine kendinizi nasıl geliştirdiniz?
Çocukluktan gelen bir pratik ve bilgi birikimi var. Bununla birlikte analitik ve bilimsel metotları öğrenmek ve uygulayabilmek için birçok kitap okudum. Aile arşivimiz ve yurtdışından konuyla ilgili bulabildiğim yayınlardan da yararlandım. Şu anda da modernleşme ve maliyet alanlarına odaklanmış durumdayım.

Zeytin bahçeniz nerede?
Tüm zeytinliklerimiz Ayvalık'ta bulunuyor.

Ne kadarlık üretiminiz var?
Yıllık yaklaşık 25 ton seviyesinde üretim yapabiliyoruz.

Zeytinlerinizin özelliklerini biraz anlatır mısınız?
Zeytinliklerimiz, yağ üretimine en uygun, Edremit Körfezi'nde yaygın olan ağaçlardan oluşuyor. Tane zeytin satışımız çok küçük miktarlarla sınırlı. Asıl olarak yemeklik sızma zeytinyağına odaklanıyoruz.~
Üretiminizin ticari boyutu var mı?
Perakende satışımız yok. Yağı toptan olarak piyasada bilinen bazı markalara satıyoruz.

Aileniz de zeytin işinde size destek oldu mu?
Ailemin desteğini her zaman yanımda hissediyorum. Özellikle İstanbul'da yaşamak ve uzaktan işi yönetmeye çalışmak bazı ek zorluklar doğurabiliyor. Ama yine de üstesinden geliyorum. Tatillerimizin büyük kısmını Ayvalık'ta geçirmek benim için çok keyifli bir zorunluluk. Neyse ki ailem de bu konuda benimle aynı fikirde.

Zeytinciliğe yönelik hedefleriniz, planlarınız var mı?
İleride iş tempomu biraz düşürüp zeytinciliğin ticaret kısmına da eğilebilmeyi çok arzu ediyorum. Kendini mevcut alternatiflerden ayrıştırabilmiş, farklı, butik bir marka yaratmayı ve sınırlı bir çerçevede dağıtmayı planlıyorum.

Türkiye'de zeytinciliğinin gelişimine ilişkin öngörüleriniz neler?
Türkiye'de zeytinciliğin gelişmesi çok önemli. Bence bu alanda öncelikli üç konu var. Bunların başında da Türk zeytinyağının bir marka olarak dış pazarlardaki algısının geliştirilmesi ile değer yaratılması geliyor. Türk zeytinyağı sektörünün bunu başarabileceğine inancım tam. Öte yandan iç tüketimin artırılması da gerekli. Üçüncü önemli konu ise üretim sisteminin modernleştirilmesi ile ilgili. İlkel yöntemler yerini modern uygulamalara bırakmalı.

20 YILLIK KAYAKÇI
EŞ TEŞVIĞİ

Hasan Alemdar m diğer bir tutkusu ise kayak yapmak Yaklaşık 20 yıldır kayak yapan Alemdar’ın bu spora ilgisi, eşinin çok sevdiği bu hobisine eşlik etme isteğiyle başlamış. İlk denemeden sonra kendisi de kış aylarını özlemle beklediğini ve kayak yapmaktan büyük bir zevk aldığını dile getiriyor.~

ALPLERİ TERCİH EDİYOR
“Her kış bir tam hafta ve 2-3 hafta sonu kaçamağı kayak yapmaya giderim. T ercihimiz ağırlıklı olarak Avusturya Alpleri. Burası pistlerin konumu ve kalitesi yanında cazip yemek ve eğlence seçenekleri sunmasıyla da bizi etkiliyor. Türkiye’de ise ulaşım kolaylığı açısından Bolu ve Uludağ’ı kısa seyahatler için tercih ediyoruz” diye konuşuyor.

"İŞ İNSANLARININ  HOBİLERİ OLMALI”
AMATÖR BALIKÇILIK
Alemdar’ın hobileri arasında amatör balıkçılık da yer alıyor. Fırsat buldukça balık tutmaya çıktığını söyleyen Alemdar, şunları ekliyor: “Böylece metropol hayatının yoğunluğundan, karmaşasından ve gürültüsünden uzaklaşarak, doğayla baş başa kalmanın keyfini yaşıyorum.

DİNLENME FIRSATI
Balık avlamanın heyecanı kadar, güzel bir dinlenme fırsatı da yakalamış oluyorum. Ayvalıklı olmanın en cazip taraflarından biri de derin su balıkçılığı konusunda sahip olduğu önemli hazineden faydalanabilmek diyebilirim. İş insanlarının mutlaka hobileri olması gerekli. İş dünyasının ihtiyaç duyduğu çok yönlü insanlar için hobilerin önemli bir beslenme kaynağı olduğuna inanıyorum.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz