Nisan Ayı Kitapları-2002

MARKAYI YAŞATAN ŞİRKET OLABİLMEK   Markanın konumlandırılmasında, pazarlamasında ve piyasaya iletilmesinde ne kadar başarılı bir mutfak çalışması olursa olsun, müşteri ile ürün temsilcisi ar...

1.04.2002 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

MARKAYI YAŞATAN ŞİRKET OLABİLMEK

 

Markanın konumlandırılmasında, pazarlamasında ve piyasaya iletilmesinde ne kadar başarılı bir mutfak çalışması olursa olsun, müşteri ile ürün temsilcisi arasındaki yanlış bir etkileşim tüm emekleri yok edebilir. Sunduğu markayla varlığını sürdüren her hangi bir şirketin mücadele vermesi gereken en önemli konu, tüm kuruluşun özellikle de müşteriyle yüz yüze iletişim kuran çalışmaların “markayı yaşatması”nı sağlamaktır. Bu kitap bir şirketin müşteri beklentilerini sürekli olarak aşabilen bir marka hizmet kültürüne ne kadar ihtiyacı olduğunu ve bunun nasıl yaratabileceğini belirtiyor.

 

Marka Kültürü adlı bu kitapta, bir şirketin satış bölümünden telefon servisi elemanına ve yönetim düzeyine kadar hatta tüm yönetim kurulu da dahil olmak üzere marka ve şirket yararına herkese görev düştüğünü gösteriyor.

 

Marka Kültürü, Hamish Pringle- William Gordon, Çeviren: Neşe Olcaytu, Scala Yayıncılık, 337 sayfa, Tel: 0212 251 51 26, Faks: 0212 245 28 43

 

YAŞANACAKLARIN YOLUNA YAŞANMIŞLARLA GİRİLMEZ

 

Türkiye kağıt sektöründe söz sahibi isimlerinden Mehmet Rıza Sungur, E Yayınları’ndan çıkan ilk kitabı “Yarının Dünya Düzeni” nde, bir iş adamının gözüyle dünyanın geleceğini kestirmeye çalışıyor. “Bilgi teknolojilerinde yeni bir ticari değer oluşumu bulunmadığından tıkanma başlamıştır” diyen Sungur, geleceğe ilişkin ihtimalleri üç ana başlık altında topluyor:

 

“Buluşlarda Duraklama”, “Ticari Etkisi Zayıf Buluşmalar”, “Yeni Buluşlar- Yeni Çıkışlar”.

 

Sungur, kitabında dünya pazarına hızlı bir giriş yapan Çin’in gelecekte dünya üzerinde büyük ölçüde söz sahibi olmasından, globalleşme karşıtı hareketin ileride etkisini göstermesine, geçtiğimiz yıllarda yaşanan Asya krizinden, Arjantin’in içinde bulunduğu ekonomik çıkmaza ve 11 Eylül saldırısına kadar geniş bir yelpazede dünya düzenini tartışıyor.

 

Yarının Dünya Düzeni, Mehmet Rıza Sungur, E Yayınları,122 sayfa, Tel: 0212 518 54 42, Faks: 0212 638 11 12

 

YENİ BİR DÜNYAYA DOĞRU

 

Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacılar Derneği’nin “Krizin Gölgesinde Yeni Bir Dünyaya Doğru” adlı kitabı, 19-20 Nisan tarihinde düzenlediği VI. Araştırma Zirvesi 2001’de yapılan sunumların bir araya getirilmesiyle oluştu. İçeriğinde; araştırma, ekonomi, pazarlama, reklam, medya, internet ve bankacılık gibi çeşitli sektörlerin uzman isimleri ile öğretim üyesi ve bilim adamlarının buluşturulduğu, başlıca 4 bölümden oluşan Zirve 2001 kitabının konu başlıkları şöyle: “Gelir Nasıl Dağı(tı)lıyor?”, “Yeni Ekonomide İletişim ve Finans”, “Yeni Bir Dünyaya Doğru Kaos ve Düzen”, “Etik Değerler, Güven, Şeffaflık”.

 

Krizin Gölgesinde Yeni Bir Dünyaya Doğru, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği, 175 sayfa, Tel: 0212 249 23 19, Faks: 0212 251 39 29

 

DİREKT SATIŞ DİREKT BAŞARI

 

Michael Dell tarzı girişimciler nasıl çok az para ama büyük bir fikirle yola çıkıp sonunda bütün pazarı egemenlikleri altına alabiliyor ve muazzam kişisel servetler elde edebiliyorlar?

 

Yeni bir yüksek teknoloji şirketi borsaya girdiğinde yatırımcılar niçin her defasında çılgına dönüyor? Rebecca Saunders, bu kitapta dünyanın en yenilikçi teknoloji süperstarlarından Michael Dell’in olağanüstü başarı öyküsüne temel olan Direkt Modeli ayrıntılarıyla inceleyerek her sektördeki her işletmenin faydalanabileceği evrensel dersler çıkartıyor.

 

Yönetici, girişimci ve yatırımcıların kendi iş alanlarına uygulayabilecekleri temel fikirleri örnekleriyle anlatıyor.

 

Dell Tarzı Direkt Satış Direkt Başarı, Rebecca Saunders, Çeviren: Çiğdem Aksoy Fromm, Scala Yayıncılık, 220 sayfa, Tel: 0212 251 51 26, Faks: 0212 245 28 43

 

LİDERLİK DERSLERİ

 

Günümüz iş dünyasında yöneticiler, klasikleşmiş pek çok eserin kahramanıyla aynı sorunlara çözümler arıyor. Homeros, Shakespeare, Arthur Miller ya da Hemingway’in zaman direnerek klasikleşmiş eserleri, günümüz yöneticileri için de birer pusula aslında.

 

Liderlik üzerine uygulamalı bu kitap, ister yeni palazlanmaya başlayan küçük bir yatırım, isterse Fortune 500’deki bir dev olsun, şirketinizi nasıl daha iyi yönetebileceğiniz konusunda, zaman içinde test edilmiş ve geçerliliği zamana bağlı olmayan öneriler içeriyor. Okudukça; ekip oluşturmak, güç kullanmak ve etkili olmak, sezgilerini kullanmak, satış işini başarmak, ortak bir kültür oluşturmak, yetki vermek ve başarıya nasıl ulaşabileceğine dair plan yapmak gibi son derece önemli liderlik görevleri ile ilgili görüşler keşfedeceksiniz.

 

Klasiklerden Liderlik Dersleri, John K. Clemens- Douglas F. Mayer, MediaCat Yayınları, 267 sayfa, Tel: 0212 257 60 07, Faks: 0212 257 53 52

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz