Yaz hazırlıkları başladı

Güneş yüzünü göstermeye başladı. Herkesi bahara, yaza hazırlık telaşı sardı. İş dünyasından pek çok isim de güneşli günlere daha fit ve zinde girmek için şimdiden kendine bir program yapmış durumda.

26.07.2017 16:04:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yaz hazırlıkları başladı

Özlem Bay Yılmaz

obay@ekonomist.com.tr

PAZARTESİLERİ DETOKS ZAMANI HEDİYE GÜRAL GÜR / NG HOTELS BAŞKANI

Kilo vermek sürekli gündemde olan bir konu maalesef. Özellikle kışın havaların soğumasıyla biraz daha hareketsiz aylar geçirip kilo alıyoruz ve bahar aylarında gündemimizde ilk sıralara yerleşiyor kilo vermek. Ben de yine bahara girerken 5 kilo vermek istiyorum. Beslenme alışkanlığı dönemsel değil sürekliliği olması gereken bir şey. Ancak maalesef bu konuda gelgitler yaşıyoruz. Geçen yıl uzun soluklu bir rejim sürecine girip kilo vermiştim . O dönemde pek çok alışkanlığımı değiştirdim. Özellikle tatlıdan uzak durmaya çalışıyorum. Canım tatlı istediğinde hurma yiyorum. Hafta sonları kaçamak yaptığımda ise pazartesi günleri detoks yapıyorum. Bizim gibi çok hareketli olanlar için rejim yapmak hiç kolay değil. Toplantılar görüşmeler arasında öğünler kaçabiliyor, her zaman sağlıklı yiyecekler bulunamayabiliyor. Bu sebeple vakit varsa bir yerde kısa süreli de olsa kampa girmek keyifli oluyor. Ben de Sapanca veya Afyon otelimizde kısa bir kampa girmeyi planlıyorum. Bizim misafirlerimize sunduğumuz Sağlıklı Yaşam kampını ben de uygulayacağım. Misafirlerimiz bizden çok iyi sonuçlar alarak dönüyor, ben de o beş kiloyu vermeyi hedefliyorum. Ayrıca yine geçen yıl spora başlamıştım. Haftada 3 gün hoca eşliğinde spor yapıyorum ve vakit buldukça yürüyorum.

NASIL BİR PROGRAM GEREKLİ? Ersin Pamuksüzer / The Lifeco Kurucusu

EN AZ BİR HAFTA DETOKS Günümüz koşullarında maruz kalınan kirli hava, tükettiğimiz işlenmiş gıdalar ve daha birçok nedenle vücutta biriken toksinlerden etkili şekilde arınabilmek ve beraberinde istenmeyen kilolardan da kurtularak yaza hazırlanabilmek için en az bir hafta detoks ve iki hafta sağlıklı beslenme programı uygulamak gerekir. 

FARKLI PROGRAMLAR UYGULANIYOR Kısa sürede kişinin yoğun ve etkin şekilde arınmasını sağlayan birçok program uygulanıyor. Master detoks, düşük kalorili beslenme, ketojenik beslenme, yeşil sıvı detoks ve birçok farklı seçenekten oluşan programlar, süreci hızlandıracak günlük turbosonic titreşim terapisi, infrared sauna, luminette ışık terapisi, masaj terapileri ve daha birçok uygulama ile destekleniyor.

HEDEF 5 KİLO VERMEK  ERSİN SERBES / DOĞTAŞ KELEBEK GENEL MÜDÜRÜ

En az 5 kilo vermeyi planlıyorum. Gün içinde genellikle hafif aperatifler ve salata yemeyi tercih ediyorum. Akşamları da mümkün olduğunca ağır yemeklerden kaçınıyorum. Düzenli spor ve özellikle açık havada yürüyüş yapmaya çalışıyorum. Haziran ayından itibaren de Heybeliada’daki evimize geçiyoruz. Heybeliada Su Sporları Kulübü’ne üyeyim ve düzenli olarak her sabah yüzerim. İş dışında, gündelik hayatta spor ve rahat kıyafetler giymeyi seviyorum. Gardırobumda çok sayıda seçenek var. Vermeyi planladığım kiloları atınca beden değişikliği nedeniyle gardıropta yenilemeye gitmem gerekecek.

“SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLARA BAŞLADIM” OSMAN CENK AKIN / EATALY GENEL MÜDÜRÜ

Şu an boyum 1,73 ve kilom 73. Hedefim ise bir ay içinde 2 kilo vermek. Aslında sadece yaza hazırlık olarak değil, genel olarak katkı maddesi içermeyen, doğal ve taze yiyecekler tüketmeye çalışıyorum. Beslenme ilkem her şeyden ama ufak porsiyonlarla yeme üzerine kurulu. Yeşillik, sebze tüketirken ihtiyacım kadar karbonhidrat ve proteine de yer vererek denge kurmaya çalışıyorum. Bence bu şekilde sürdürülebilirlik sağlamak mümkün oluyor. Kısa vadeli diyetler yerine çok zorlayıcı olmayan bir beslenme programını alışkanlık haline getirmek önemli. Beslenme konusunda yasaklara inanmıyorum, makarna da yiyorum balık da… Ama özellikle yaza girerken yediğim porsiyon ve yediğim zamana daha fazla dikkat ediyorum. Akşam saat 7’den sonra yemek yememeye özen gösteriyorum. Spor yapmanın önemine inanıyorum. Haftada 3 gün spor salonunda özel eğitmenimle beraber spor yapıyorum. Nisan ayı itibarıyla haftada bir günü açık hava çalışmasına geçeceğiz. Detoks içeceklerini ve ara öğünlerde tüketmek üzere sağlıklı atıştırmalık barları beslenme programıma dahil ediyorum. Gardırobumda ise sadece ek olarak mevsimlik takım elbise ihtiyacımı karşılayacağım.

ÖZEL EĞİTMENLE SPOR YAPACAK CEM GEYİK QNET TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

Kilo vermekten ziyade çok yoğun bir çalışma tempom ve seyahat programım olsa da spora hayatımda daha geniş bir yer vermek istiyorum. Çayıma şeker atmayı bıraktım, karbonhidratı azaltıp daha çok protein ağırlıklı besleniyorum. Akşamları yemek yememeye çalışıyorum. Karşı koyamadığım bazı yiyecekleri ayda bir yiyerek kendimi ödüllendiriyorum. Şu anda bowling oynuyorum ve İstanbul’da olduğum hafta sonları yürüyüş yapıyorum. Yakında özel eğitmen eşliğinde spora başlayacağım. Herhangi bir detoks kampı planım yok. Hedefim tamamen yemek alışkanlığımı değiştirmek ve sporu hayatımın merkezine yerleştirmek Kilolu dönemlerimden kalan kıyafetleri gardırobumdan çıkardım. Kilo vermekle birlikte gardırobumu da yenilemeye başladım.

TRİATLON YARIŞI PLANLIYOR WILBERT VERHEIJEN / CANON EUROSIA GENEL MÜDÜRÜ

Yaza hazırlık için kilo vermeye ihtiyacım yok. Ancak daha fazla kas ve daha az yağ için çalışmaya ihtiyacım var. Çok fazla meyve ve sebze yiyorum. Daha az et yemeyi deniyorum ancak Türkiye’de çok lezzetli et yemekleri olduğu için bunu yapmak zor oluyor. Yaz için triatlon antrenörüm ve fizyoterapistimle triatlon yarış planı hazırlıyoruz. Antrenörümün yaptığı haftalık programı takip ediyorum. Her hafta 4-6 kez yüzme, bisiklet, koşu ve güç antrenmanı yapıyorum. Bu yılki hedefim yine ekim ayında Antalya’da yapılacak Gloria Ironman 70.3 yarışına katılmak. Geçen yıl katıldım ve harikaydı. Yaz için gardırobuma dair en büyük planım yeni koşu ayakkabıları almak.

"TATLI İLE ARAMA MESAFE KOYDUM" ZEYNEP ERKUNT ARMAĞAN / ERKUNT TRAKTÖR YKB

Kilo problemim yok. Her zaman sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum. Mevsimsiz sebze meyve yemiyorum, hamur işi, işlenmiş gıda ve sağlıksız atıştırmalıklardan uzak duruyorum. Kışın zaman zaman tatlı isteğimi frenleyemiyorum. Şimdi bütün hedefim 1-2 ay tatlıdan uzak durmak. Benim yaza özel bir bakım programım yok. Ama hareketi artırmak her zaman hedefim. Kışın daha hareketsiz yaşadığımızı görüyorum. Bu nedenle planım daha çok hareket.

ESTETİK DOKUNUŞLAR Prof. Dr Reha Yavuzer Rene Clinic Kurucu Ortağı

KIZGIN GÖRÜNTÜDEN KURTULUN Üst yüz bölgesinde iki kaş arasındaki dikey kırışıklıklar bize kızgın bir ifade verir. Yıllar içinde derinleşen bu çizgiler kaşlarımızı çatmadan dahi göründüğünde karşımızdaki kızgın olduğumuzu düşünür. Kızgın ifadenin ortadan kaldırılmasında iki kaş arası alanda botoks ve dolgu kullanılır. Üç-dört uygulama sonrasında çok başarılı ve uzun soluklu sonuçlar elde etmek mümkün. 

YORGUN İFADEYE MÜDAHALE Gözaltı torbaları ve gözaltı morlukları yüze yorgun bir ifade verir. Dinlenerek geçirdiğiniz bir hafta sonu sonrasında ilk iş gününüzde karşılaştığınız kişinin “Çok mu yorgunsunuz” sorusunu duymak ise duyabileceğiniz en kötü sözlerden biri. Gözaltı yorgun görüntünün aşamalar halinde silinmesi mümkün. BBL olarak bilinen geniş spekturumlu ışık tedavisinde deri altı dokulara ışık enerjisi verilerek kolajen liflerde kısalma ve sıkılaşma sağlanırken, yeni kolajen yapımında da artış meydana gelir. BBL ile gevşemelerin azaltılmasına ek olarak eye therapy emerge lazer ile ince kırışıklıklar ve renk koyuluğu azaltılır. 

MUTLU BİR GÖRÜNÜM İÇİN Ağız çevresinde yaşlanma ile ağız köşelerinde aşağıya doğru bir dönüş meydana gelir, buna dudakların incelmesi ve çene uç kısmının boşalarak daha sarkık hale gelmesi de eklendiğinde yüzümüzde üzgün bir görüntü kalıcı olur. Ağız köşelerinin düşüklüğünü dolgu ve botoks kombinasyonu tekrar mutlu olduğumuzdaki yukarıya dönük şekline getirir.

SEBZE AĞIRLIKLI BESLENİYOR ZEKİ KONUKOĞLU SANKO HOLDİNG YKB

Hayatımın hiçbir döneminde kilo problemi yaşamadım, bu konu kâbusum olmadı diyebilirim. Daima sağlıklı ve en önemlisi de ölçülü ve dengeli beslenmeye son derece dikkat ediyorum. Bahar ve yaz aylarında haliyle mevsimsel bir değişim oluyor yediklerimizde. Sıcak havalarla birlikte daha fazla sıvı tüketme ihtiyacı ve daha hafif, daha fresh, sebze ve meyve ağırlıklı beslenmeyi artırıyoruz. Alıştığımız Gaziantep ve Antakya mutfağı, aslında sebze ağırlıklı yemeklerle doludur. Bu sayede her zaman sebze ağırlıklı beslenmeye önem veriyoruz. Ancak, baharla birlikte yaz sebzeleri hem artıyor, hem çok güzelleşiyor. Bizler de bunun keyfini çıkarmaya gayret ediyoruz.

BAHARDA DAHA İYİ HİSSETMEK İÇİN NELER YAPILMALI? Prof. Dr. Çağlar Çuhadaroğlu / Acıbadem Altunizade Hastanesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı

  •  Düzenli uyuyun. Aynı saatte yatıp kalkmaya özen gösterin. Ortalama uyku gereksinimi 7-8 saattir.
  •  Uyuduğunuz odanın ısısının uygun olmasına ve havalandırılmış olmasına dikkat edin. İdeal oda sıcaklığı 21-22 derece olmalı. 
  •  Alkol, çay ve kahveyi rutinden daha az tüketin. Alkollü iken uykuya dalındığında bir süre sonra alkol etkisi ortadan kalkıyor ve uyanma eşiği düşüyor. Kahve ve çay ise uyarıcı etkisi nedeniyle uykuya dalmayı zorlaştırıyor. 
  •  Sıvı tüketimini artırın. Hava değişimlerinde bedenin sıvı gereksinimi artıyor. Hücre düzeyindeki iyon değişimi için de su kullanılıyor. 2 litrenin altında sıvı tüketmemek gerekiyor. 
  •  Meyve ve sebze ağırlıklı beslenerek vitamin eksikliğinden korunun. Meyve ve sebzedeki vitamin ve mineraller bu dönemde artan gereksiniminizi karşılamakta yarar sağlıyor.
  •  Şekerli unlu ürünleri daha az tüketin. Karbonhidrat içerikli bu besinleri sindirimi, kan şekerini artırıyor. 
  •  Açık havada yürüyüşler yapın. Temiz hava soluyarak yapacağınız yürüyüşler kendinizi zinde hissetmenizi sağlıyor. 
  •  Kendinizi yorgun hissetseniz bile düşük tempoda egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.


HEDEFİ 4 KİLO VERMEK BURÇİN BİRCANOĞLU / BİRCOM CEO'SU

Şu anda dört kilo fazlam var ve bir an evvel kurtulmak üzere çalışmalarıma başladım. Yılın ilk üç ayı çok fazla yurtdışı seyahatim oluyor. Uzun uçuşlar, saat farklılıkları, yemek saatlerinin düzensizliği ve spora vakit ayıramamam bu ilk üç ayda yaşadığım en temel sıkıntım. Eşimle birlikte uzun yıllardır düzgün bir beslenme alışkanlığı oturttuk. Tatlıdan ve karbonhidrattan uzak duruyoruz. Balık, sebze ve protein içeriği yüksek tahıllar, baklagilleri bolca tüketiyoruz. Her yazın başında eşimle birlikte beş günlük bir detoks programı uyguluyorum. Eşimin bulduğu detoks reçeteleri var. Tekneye malzemeleri yükleyip, tekneyi, etrafta restoran, market olmayan, ıssız bir koya bağlayıp bu aldıklarımızla detoksumuzu yapıyoruz.

YENİ KIYAFETLERE YER AÇACAK CEMAL FENERCİOĞLU / TUR ASSİST GENEL MÜDÜRÜ

Sigarayı bıraktım. Bu süreçte 10 kilo aldım. Etkili egzersizlerle yaklaşık 5 kilo vermeyi başardım. Kısa vadede sağlıklı bir şekilde 5-6 kilo daha vermeyi hedefliyorum. Çok sevmeme rağmen pasta, börek gibi hamur işlerinden mümkün olduğunca uzak duruyorum. Ayrıca asitli içecekleri ve şeker oranı yüksek meyveleri de tüketmemeye gayret ediyorum. Diğer yandan geç saatlerde bir şeyler yememeye de ekstra dikkat ediyorum. 1-2 beden daha küçülmeyi de amaçlıyorum. Bu değişim hayatımın her alanına yansıyacağı gibi haliyle kıyafetlerimin beden ölçüsüne de yansıyacak. Gardırobumda köklü bir değişim yaratmayacak olsa da beden ölçüsü biraz daha küçük kıyafetlere yer açmayı planlıyorum.

ALKALİ BESLENMEYE YÖNELDİ ATİLLA ÖZKUL / DEICHMAN TÜRKİYE GM.

Yaza kadar hedefim 5 kilo verip 1 beden incelmek. Son yıllarda alkali beslenmeyi yaşam felsefem haline getirdim. Bu beslenme şeklini hayat tarzımla özdeşleştirerek, ağırlıklı olarak sebze ve keçi peyniri gibi besinleri tüketiyorum. Karbonhidratlı besinleri ise hayatımdan tamamen çıkardım. Beslenmemde bir diğer dikkat ettiğim konu ise alkali su tüketimi.Yemek programımı da mutlaka alkali beslenmeye göre düzenliyorum. Tatlı krizine girdiğim zamanlar da elbette oluyor. Unsuz tatlıları ve lor peyniri ile yapılan farklı tatlıları tercih ediyorum. Ayrıca ayda bir tatlı ve bazı karbonhidratlar alarak vücudumu şaşırtıp kendimi ödüllendiriyorum. Spor hayatımın olmazsa olmazlarından. Düzenli olarak haftanın 4 günü kardiyo yaparım. Evde ise kendime küçük bir fitness alanı yarattım. Detoks kamplarını ve yeni beslenme trendlerini sıklıkla takip ediyorum. Her yıl detoks grubuyla birlikte Bodrum Life-Co kampına katılırım. En çok ilgimi çeken çiğ beslenme şekli olan raw food adlı detoks programı oldu. Bu deneyimimden sonra besin ve anti oksidan değerleri yüksek besinleri yemek alışkanlığımın bir parçası haline getirdim. Master ya da green detoksu yapıyorum. Master detoksta sıvı aldığımız için bağırsak ve mide rahatlıyor. Böylece küçük beyinde de bir rahatlama oluyor.

BODRUM'DA ARINACAK ÖGET KANTARCI / GİTİGİDİYOR GENEL MÜDÜRÜ

Spor, çocukluğumdan beri hayatımın önemli parçası. Bu alışkanlığı koruduğum için genellikle formumu da istediğim gibi muhafaza edebiliyorum. Bu nedenle şu dönemde kilo vermek gibi öncelikli bir hedefim yok. Havaların ısınmaya başlaması ister istemez daha hafif besinlere geçişi beraberinde getiriyor. Yüksek kalorili, ağır yemekleri ve kırmızı eti daha az tüketirken sebze ve balığa eğilimim artıyor. Karbonhidrat ağırlıklı besinleri ise her zaman çok az tüketirim. Baharda, açık havada spor yapma şansım artıyor. Güzel havaları değerlendirip ormanda koşmaya ve tenis oynamaya daha çok zaman ayırabiliyorum. Ekstra antrenmanlar enerjimi daha da yükselttiği ve bana zindelik kattığı için yaza güçlü giriş yapıyorum. Bu yıl Bodrum’da bir detoks programına katılmayı planlıyorum. Amacım kilo vermekten ziyade arınmak olacak. Bu tarz terapilerle modern yaşamda maruz kaldığımız kirli hava, stres ve bazı sağlıksız denebilecek gıdaların vücutta biriktirdiği toksinlerden kurtulmak mümkün oluyor.

MODA SAHİLİNDE SPOR YAPIYOR KAAN KARAYAL / tatilsepeti.com YKB.

Kışın başından bu yana kilo vermeye çalışıyorum. Kışın başında yedi kilodan kurtulmayı hedeflemiştim. Beş kilo verdim, kalan iki kiloyu da bir aya kadar vermiş olurum. Yazın mangal keyfi yapmayı seviyorum. Tabii mangalın yanındaki atıştırmalıkların ve içeceklerin etkisiyle ortalama 5-7 kilo alıyorum, sonra o kiloları vermek için uğraşıyorum. Daha çok sebze ağırlıklı beslenip ekmeği ve eti azaltıyorum, özellikle tatlıdan uzak duruyorum. Yaz - kış haftada iki gün Moda sahilinde ‘personal trainer’ eşliğinde spor yapıyorum. Merdivenler ve banklar da spor aletlerimiz oluyor. Detoksu kaldırabileceğimi sanmıyorum. O yüzden hiç denemedim, denemeyi de düşünmüyorum.

SU VE AÇ KALMA DETOKSU UYGULUYOR YALÇIN PEKGÜZEL / SUR ÇELİK YAPI YKB.

Temmuz ayına kadar kilo verme hedefim var. Bu da yaklaşık 8 kiloluk bir hedef. Oğlum ile beraber 8 kilo vermek için iddiaya girdik. Yeme alışkanlıklarımı değiştiriyorum. Özellikle kalorili yiyeceklerden ve içeceklerden uzak durmaya çalışıyorum. Spor yapıyorum. Özellikle hızlı yeme alışkanlığımı disipline etmek açısından; her yemeğe oturmadan önce 3-4 bardak su içerek beynimde oluşacak yeme hazzını disipline etmeye çalışıyorum. Tabii ki yediğim içtiğim her şeyin kalorisinin hesabını çok iyi tutuyorum. Daha sağlıklı ve fit bir şekilde kilo vermek için de her gün bir yürüyüş programım var. Aşağı yukarı 10 kilometrelik bir yürüyüş yapıyorum. Mümkün oldukça küçük ağırlık çalışmaları da yapıyorum. Detoks kamplarına gitmiyorum. Kendim haftada bir gün aç kalma ve su ile beslenme detoksu yapıyorum. Sıvı detoksunu haftada bir gün kendim evde yapıyorum.

"KALSİYUM AĞIRLIKLI BESLENİYORUM" SİNAN BİLGİN / DOĞAN ORGANİK GENEL MÜDÜRÜ

Bu yaza girmeden 7 kilo verebilmeyi hedefliyorum. Kilo vermek için kalsiyum zengini besinler tüketmek, şekerli ve unlu gıdalardan uzak durmak öneriliyor. Özellikle yağ hücrelerinde depolanan kalsiyumun, yağların çabuk eritilmesinde önemli rol oynadığı belirtiliyor. Bunun yanında CLA yoğun gıdaların, vücutta yağ olarak depolanmak yerine, kas yapılmasını tetiklediğini biliyorum. Kilo vermek istediğim zamanlarda, genellikle geçiştirdiğim sabah kahvaltısına önem vermeye başlıyorum. Bir kase organik yoğurda karıştırdığım birer çorba kaşığı yulaf kepeği ve öğütülmüş keten tohumu beni öğle yemeğine kadar tok tutuyor. Öğle yemeğinde mutlaka zeytinyağlı ve limonlu bir salata yiyorum ve 1 bardak tuzu azaltılmış ayran içiyorum. Akşam yemeği olarak ise et, balık veya peynir gibi bir protein kaynağı seçiyorum. Sabah uyanır uyanmaz içtiğim yarım litre su hem metabolimamı hızlandırıyor hem de böbreklerimin iyi çalışmasını sağlıyor. Yürüyüşleri de ihmal etmiyorum.

HAFTA SONLARI 10 BİN ADIM ATIYOR ERTUĞRUL BUL / FU GAYRİMENKUL YATIRIM DANIŞMANLIK GENEL MÜDÜRÜ

2016 yılının ilk aylarında yaptırdığım checkup sonrası, insülin direncine eğilimli olduğum ve en az 5-6 kilo vermem gerektiği mesajını aldım ve kilo konusunda dikkatli hareket etmeye başladım. Bu farkındalıkla 88’den 83 kiloya düştüm. Bunu yaparken ailemizin yemek alışkanlıklarında da değişiklikler oldu. Akşamları daha hafif yemekler yemeğe başladık; özellikle ilkbahar ile birlikte akşam yemeklerimiz domates, peynir ve çaydan oluşan hafif kahvaltıya döndü. Uzun zamandır beyaz ekmeği, şeker ve şeker içerikli gıdaları, pilav ya da makarna gibi karbonhidrat içerikli yemekleri, tatlıları tüketmeyi bıraktım. Gerekli protein ihtiyacını ise öğle yemeklerinde almaya çalışıyorum. Ekim 2016’da başladığım ve halen düzenli devam ettiğim pilates de kilo vermeme değil, vücudumun esnekliğini sağlamama ve birtakım kemik ve bel deformasyonlarının önüne geçmeme destek oluyor. Yaza hazırlanırken hafta sonlarında 10 bin adım atmayı hedefliyorum. Gardırobumdaki değişikliklere gelince… Son yıllarda siyah ve gri renklerde tişörtler alıyorum ve bütün sezon onları kullanıyorum. Elbette hafif, ortopedik tabanlı, hava alan spor ayakkabıları giymek için de sabırsızlanıyorum.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz