Bu kapsamda "Turuncu Hesap" adını taşıyan bir ürün de oluşturan banka,
Türkiye'de bireyleri tasarrufa teşvik ederken kazanmayı hedefliyor. ING
Bank Genel Müdürü Pınar Abay, "Biz ING Bank olarak Turuncu Hesap
ürünümüz ile 100 TL'lik tasarrufa bile rekabetçi bir faiz vererek
sektörde bir ilke imza attık ve ilk kez tasarruf yapacak kişileri
bankamız ile tasarrufa alıştırmaya başladık. 2012 ilk çeyrek itibarıyla
ING Bank olarak tasarruf mevduatımızı yüzde 7 büyüterek sektörde hızlı
bir büyümeye imza attık. Sektörde aynı dönemde tasarruf mevduatı
büyümesi sadece yüzde 1. Önümüzdeki dönemde de Türkiye'de bireyleri
tasarrufa yönlendiren iletişim yapmaya ve ürünler çıkarmaya devam
edeceğiz" diyor.
TÜKETİMİN FONLANABİLİR OLMASI LAZIM'
YENİ YÖNTEMLER
Bir ekonomide ihracat ve ithalat dengesi çok önemli. Eğer bir ulus
kendisini tam bir ithalatçı ya da tüketim toplumu olarak bulursa bu
durumda yapılması gereken, ulusun daha sağlıklı bir şekilde
büyüyebilmesi için yeni ihracat yöntemleri bulmasıdır. Örneğin Dubai
turizme, Singapur da finansal hizmetler sektörüne odaklanıyor.
Böylelikle yeni zenginlikler, yeni kaynaklar yaratmış oluyor. TÜRK İŞ DÜNYASI YAVAŞ
Türk iş dünyası bugüne kadar uluslararası düşünme anlamında yavaş kaldı.
Yerel pazarlar için daha yerel segmentlere odaklanarak daha kolay bir
seçeneği tercih etti. Borusan, Koç ve Sabancı gibi şirketler hala
stratejileri ve inovasyona yaklaşımlarıyla içe dönük. Bu şirketlerin
daha büyük bir dünyaya uyanmaları ve oyun değiştiren teknikleri
kullanmaları gerekiyor. SAĞLIKLI BİR DENGE
Yaşam ve refah düzeyi yükselirken tüketim toplumu olmakla ilgili bir
sorun yok. Bu iyi, fakat bunun fonlanabilir ve hızlı büyüyen
sürdürülebilir bir GSMH ile eş zamanlı gerçekleşmesi gerekiyor. İşte bu
nedenle Türkiye için global bir oyuncu olarak düşünme ve işteki
varlığını artırma zamanı. Ülke, ancak bu şekilde ithalat odaklı
tüketimden uzaklaşır ve tüketimde sağlıklı bir denge elde edebilir.
ŞİRKETLERİN YENİ ROTASI
Sadece bankacılık değil birçok sektör, tasarrufu ön plana çıkaran
çalışmalar yürütüyor. Tasarrufa teşvik eden bireysel emeklilik
sisteminin de önümüzdeki dönemde büyüme beklentisi yüksek. 2011'de
toplam 2 milyon 650 bin kişi ile 14,3 milyar TL'lik fon büyüklüğüne
ulaşan sektör, tasarrufun ön plana çıkmasından en büyük payı almak
niyetinde. Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Mete Uğurlu, BES'in
büyümesi ve daha hızlı gelişmesi için tüm şirketlerin ortak bir heyecan
içinde çalıştığını, sigorta ve tasarruf bilincinin gelişmesi için ortak
iletişime önem verdiklerini anlatıyor. Uğurlu, "BES için 2020 yılında
115 milyar TL'lik bir fon büyüklüğü ve 5,5-6 milyon katılımcı sayısı
öngörüyoruz" diyor. Teknoloji şirketleri ise tasarrufa yönelik trendden
her konuda tasarruf sağlayan ürünlerin satışlarındaki payını artırarak
faydalanmayı planlıyor.