"Gözü Afrika pazarında"

Türkiye un sektörü, bugün dünya pazarında Kazakistan'ın ardından ikinci sırada yer alıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Gözü Afrika pazarında
Un
YÜZDE 232’LİK ARTIŞ
2005 yılından itibaren iyi bir ihracat potansiyeli gösteren Türkiye un sektörü, bugün dünya pazarında Kazakistan'ın ardından ikinci sırada yer alıyor. Sektör, 2005 yılındaki 600 bin tonluk un ihracatını, yüzde 232 oranında bir artışla 2012'de 1 milyon 992 bin tona ulaştırdı. ihracatının neredeyse yarıdan fazlasını Irak'a gerçekleştiren un sektörü, yüzde 20-25 kadarını ise giderek artan bir oranda Benin, Angola, Gana, Madagaskar, Gambiya ve Sierra Leona gibi Afrika ülkelerine yapıyor.

MARKALAŞMA EKSİK

Lojistik ve teknoloji sorunlarını Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu (TUSAF) çatısı altında birleşerek aşan sektör, bugün rakibi Kazakistan sadece 5 ülkeye ihracat yaparken, 100'den fazla ülkeye ihracat yapar hale geldi. Ayrıca 2 Nisan 2013 tarihinde yürürlüğe giren yeni "Un Tebliği" üretimde standartlaşmayı hızlandırdı. Sektörün ulusal buğday standardının sertifikalandırması, "Türk Unu'' markasının geliştirilmesi, tahsilat ve alacakların yapılandırılması ve kurumsallaşma konusunda eksikleri var.

YENİ PAZARLAR
Sektör 2013 yılında 2 milyon ton un ihraç etmeyi hedeflerken, un sanayicileri önümüzdeki 5 yılda yeni pazarlara yönelmek istiyor. Bu amaçla TUSAF'ın 13-16 Mart 2014'te Antalya'da gerçekleştireceği ve sektörün tarihindeki en büyük buluşma olacak uluslararası kongreye hazırlanıyorlar. Ancak odaklarında yine Afrika pazarı var. TUSAF Başkanı Erhan Özmen, "Un ithalatı konusunda getirdiği vergi artışlarıyla nedeniyle Endonezya pazarı önemini kaybederken ve Afrika giderek önem kazanıyor" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz