EN BÜYÜK PAZAR
Mücevher sektörü, 2012 yılını hacim olarak 2011 yılına göre yüzde 42,6
artışla kapattı. 200'e yakın ülkeye ihracat gerçekleştiren sektör, bir
önceki yıla göre yüzde 35,7'lik bir yükselişle ihracatını en çok artıran
ikinci sektör oldu.
2012 yılında en çok mücevher ihracatı 675,5 milyon
dolarla yakın, orta ve doğu Asya ülkelerine gerçekleştirildi. Avrupa
ülkeleri 608,2 milyon dolarla ikinci, AB ülkeleri ise 475,6 milyon
dolarla üçüncü oldu. Sektör yaklaşık 250 bin kişiye istihdam sağlıyor.
ÖTV ZORLUYOR
En büyük üretici olan İtalya'nın en güçlü rakibi olarak gösterilen Türk
mücevher sektörü, Ortadoğu'da yaşanan gerginliklerin o bölgedeki
ticareti zorlaştırmasıyla daha da cazip hale geldi. Elmas piyasasının
varlığı da sektöre güç katıyor.
Ancak sektörün rekabet gücünü düşüren
ÖTV sorunu halen çözülemedi. Yurtdışında üretilen "pırlantalı ürünlerin"
ithalinde ÖTV alınmadığı halde yurtiçinde üretim yapmak üzere ithal
edilen "hammadde çıplak taş pırlantaya" ÖTV uygulanması, sektörün önünü
tıkayan en büyük engel.
HEDEFİ DÜNYA
Sektör, 2013 yılının ilk yarısını 1 milyar 671 milyon dolar ihracatla
kapattı. 2013 sonunda ise yüzde 23 artışla 2,46 milyar dolarlık ihracat
geliri hedefleniyor. Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu
Başkanı Ayhan Güner, önümüzdeki dönemde ÖTV sorununa odaklanacaklarına
dikkat çekerek şunları söylüyor: "Altın takıda dünyada önemli bir
noktada olmamıza karşın pırlantalı takıda çok gerilerdeyiz. İkisini
birleştirip elmas borsasını da mevzuat değişiklikleriyle çalışır hale
getirirsek dünyada liderliğe yükselebiliriz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?