Liderliğe yükselebilir

Mücevher sektörü, 2012 yılını hacim olarak 2011 yılına göre yüzde 42,6 artışla kapattı.

28.03.2014 23:23:360
Paylaş Tweet Paylaş
Liderliğe yükselebilir
(Mücevher)














EN BÜYÜK PAZAR

Mücevher sektörü, 2012 yılını hacim olarak 2011 yılına göre yüzde 42,6 artışla kapattı. 200'e yakın ülkeye ihracat gerçekleştiren sektör, bir önceki yıla göre yüzde 35,7'lik bir yükselişle ihracatını en çok artıran ikinci sektör oldu.

2012 yılında en çok mücevher ihracatı 675,5 milyon dolarla yakın, orta ve doğu Asya ülkelerine gerçekleştirildi. Avrupa ülkeleri 608,2 milyon dolarla ikinci, AB ülkeleri ise 475,6 milyon dolarla üçüncü oldu. Sektör yaklaşık 250 bin kişiye istihdam sağlıyor.

ÖTV ZORLUYOR
En büyük üretici olan İtalya'nın en güçlü rakibi olarak gösterilen Türk mücevher sektörü, Ortadoğu'da yaşanan gerginliklerin o bölgedeki ticareti zorlaştırmasıyla daha da cazip hale geldi. Elmas piyasasının varlığı da sektöre güç katıyor.

Ancak sektörün rekabet gücünü düşüren ÖTV sorunu halen çözülemedi. Yurtdışında üretilen "pırlantalı ürünlerin" ithalinde ÖTV alınmadığı halde yurtiçinde üretim yapmak üzere ithal edilen "hammadde çıplak taş pırlantaya" ÖTV uygulanması, sektörün önünü tıkayan en büyük engel.

HEDEFİ DÜNYA
Sektör, 2013 yılının ilk yarısını 1 milyar 671 milyon dolar ihracatla kapattı. 2013 sonunda ise yüzde 23 artışla 2,46 milyar dolarlık ihracat geliri hedefleniyor. Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, önümüzdeki dönemde ÖTV sorununa odaklanacaklarına dikkat çekerek şunları söylüyor: "Altın takıda dünyada önemli bir noktada olmamıza karşın pırlantalı takıda çok gerilerdeyiz. İkisini birleştirip elmas borsasını da mevzuat değişiklikleriyle çalışır hale getirirsek dünyada liderliğe yükselebiliriz."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz