"Üretim üssü olabilir"

Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Üretim üssü olabilir
(Açıkhava reklamcılığı)
KÂR AZALDI
Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü. Ancak büyümeye rağmen artan rekabet yüzünden kârlılık oranlarında azalma gözlendi. Sektörün genel reklamcılık faaliyetleri içindeki ciro payının yüzde 7,5 dolaylarında olduğu tahmin ediliyor. Cirosal bazda bakıldığında dünya liderliği ABD ve Avrupa ülkelerinde bulunan sektörde Türkiye, Meksika, Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan gibi en yüksek üretim kapasitesine sahip ülkeler arasında yer alıyor.
ACIMASIZ REKABET
Yenilikleri en çabuk tatbik eden, hızlıca büyüyen bir segmentte yer alması ve şirketlerin reklam bütçelerindeki açıkhavanın payının her yıl artması, sektörün en önemli artıları arasında. Acımasız rekabet koşulları ise sektörü zorluyor. Sektöre giriş eşiğinin mali açıdan nispeten düşük olması, neredeyse her gün birçok yeni şirketin kurulmasına yol açıyor. Döner sermaye azlığı, bazı sektörlere ait reklam yasağı uygulamaları, yetişmiş eleman eksikliği ve rekabetin sadece fiyata dayalı olması algısı ise sektörün diğer önemli eksileri.
İKİ ÖNEMLİ KONU
Açıkhava reklamcılığı, 2013 yılında cirosunu yüzde 11 civarında artırmayı hedefliyor. Sektör önümüzdeki 5 yıl içinde uluslararası çerçevede standartların belirlenmesi ve eğitim kurumlarıyla işbirliği kurarak kalifiye eleman sağlanması konularında çalışacak. Açıkhava Reklamcıları Derneği'nden (ARED) yapılan açıklamada, "Coğrafi konumumuz itibarıyla bölgesel üretim üssü olmamamız için bir sebep yok. Ayrıca katma değerli ürün ve hizmet yapıları geliştirip dünyaya açılabiliriz" deniyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz