"Yanlış algı büyük sorun"

Margarin sektörü, 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüdü. 2008-2011 döneminde yıllık 800 bin ton olan üretim kapasitesi, 2012'de 850 bin tona yükseldi.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yanlış algı büyük sorun
(Margarin)


EV DIŞI TÜKETİM ARTTI
Margarin sektörü, 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüdü. 2008-2011 döneminde yıllık 800 bin ton olan üretim kapasitesi, 2012'de 850 bin tona yükseldi. Son 10 yılda Ortadoğu, Kuzey Afrika, Balkan Ülkeleri ve eski Sovyet ülkelerine yaklaşık 100 bin ton margarin ihracatı gerçekleştirildi. 2003 yılında 160 bin ton olan sofra margarinleri tüketimi, 2012 yılında yüzde 27 oranında bir düşüşle 117 bin tona geriledi. Ev dışı tüketim ise aynı yıllar arasında yüzde 50 artışla 259 bin tondan 388 bin tona yükseldi.

SORUNU BİLGİ KİRLİLİĞİ
Özellikle sofra margarin tüketiminin düşüşü, sektörün en önemli sorunu olarak görülüyor. Medyada sağlık/ekonomi bölümlerinde paketlenmiş gıdalar hakkında negatif söylemlerin sıkça yer alması bunun nedeni olarak görülüyor. Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD), bu negatif söylemi yıkabilmek için hem üniversitelerin gıda mühendisliği bölümlerinde margarindeki gelişmeleri anlatıyor hem de konunun uzmanı üniversite profesörlerinin düzenlediği seminerlere destek veriyor.

ÜRETİMDE DEĞİŞİKLİK YOK
Sektör, 2013 sonunda önceki yıla göre yüzde 8,3 büyüme beklerken üretim kapasitesinde ise bir değişiklik öngörülmüyor. Sektörün önümüzdeki 5 yıldaki en önemli hedefi, yine kamuoyunda margarin konusundaki yanlış algının önüne geçmek. MÜMSAD Başkanı Metin Yurdagül, "Bu konuda Gıda, Tarım ve Hayvancılık Ba-kanlığı'na ve basına büyük görev düşüyor. Biz de bilimsel ve somut verilerle 'margarin, beslenme ve insan sağlığı ilişkisi' konusunda tüketicileri bilinçlendireceğiz" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz