"Banka dışında dijital devrim"

Türkiye'deki bankalar, geçtiğimiz 10 yılda teknolojiye yaptığı yatırımla fark yarattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Banka dışında dijital devrim
İnternetten mobil bankacılığa çok sayıda alternatif kanalın kullanımı yaygınlaştı. Bu sayede maliyetler düşerken müşteri sayısı ve gelirler de arttı. Simdi banka dışında da benzer bir gelişme var. Sigortadan faktoringe finans sektörünün geri kalanında da yeni kanallara yatırım artıyor. Simdi banka dışı finans şirketleri, daha çok işlemi alternatif kanallara taşıma hazırlığı yapıyor. 2000'li yılların başında geleceğin teknolojilerinden söz ederken bu kadarını hayal etmemiştik. Dijital çağ, beklediğimizden hızlı yükseldi; oyunun kuralını tamamen değiştirdi. Online uygulamalar, bugün artık hayatımızın her alanında. Uçak biletlerimizi internetten satın alıyoruz, cepten kredi başvurusu yapıyoruz, alışveriş tecrübelerimizi sosyal ağlarda paylaşıyoruz. Daha fazlasını da yapacağız, çünkü her alanda teknolojiye yatırım artıyor. Bankacılık, teknoloji konusunda öncü sektörlerden biri. Özellikle son 10 yılda yapılan teknolojik yatırımlar, bankalara yepyeni kanallar yarattı. Ürün ve hizmetler bu sayede çeşitlendi. Teknoloji, bankasız müşteri sayısını da önemli ölçüde düşürdü. Yeni kanallar çok sayıda yeni banka müşterisi yarattı. Finans sektörünün geri kalanı da şimdi bankaların izinden gidiyor. Banka dışı finansta teknolojiye yatırım artıyor. Online uygulamalar gelişiyor. Örneğin sigorta sektörü, teknolojik altyapısını bir hayli iyileştirdi. Sektörde online prim üretiminde hissedilir bir artış var. Bireysel emeklilik sisteminde, e-emeklilik uygulamaları sayesinde katılımcılar emeklilik planlarını internet üzerinden yapabiliyor. Leasing işlemlerinde online fiyat teklifi verilebiliyor, ödeme planları online yapılıyor. Özel yazılımlar üzerinde çalışan faktoring sektöründe online işlem yapan şirket sayısı artıyor.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

SİGORTANIN ÖNCÜLERİ

Sigorta sektörü uzun yıllardır 4 ana dağıtım kanalıyla çalışıyor. Prim üretiminde acentelerin başı çektiği bu kanallara, son yıllarda internet de eklenmiş durumda. Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, online satışın payının yıllar itibarıyla gelişme gösterdiğini söylüyor. Anadolu Sigorta, çok sayıda yeni nesil uygulamasıyla sektörün öncü şirketlerinden. Örneğin 'Sigortam Cepte' ismini verdiği mobil uygulamasıyla sigortalılarının poliçe bilgilerini takip etmelerine olanak sağlıyor. Ayrıca web sitesi aracılığıyla direkt web sitesi kanalı üzerinden kasko, trafik, dask, ferdi kaza ve kart koruma ürünlerini satıyor. Filiz Tiryakioğlu, yeni kanalların potansiyeline çok inandıklarını söylüyor ve ekliyor: "Stratejimiz, mevcut acente ağımızla rekabete girmeksizin internet üzerinden poliçe satın almak isteyen müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak yönünde." Teknolojiye yatırım tarafında öncü bir diğer şirket de Axa Sigorta. Şirketin acenteleri 2003 yılından bu yana online işlem yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz