Bireysel planlar

2013’te rekabetin odağında bireysel bankacılık var.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bireysel planlar

Bu da konut kredisi kullandırımlarının adette yüzde 28, tutarda yüzde 27 azaldığını gösteriyor. Ancak son çeyrekte pazarda yaşanan hareketlilikle birlikte 2012’de konut kredilerinin adette 350 bin, miktarda 25 milyar TL’yi aşacağı tahmin ediliyor. 2013 ise konut kredilerinin sektöre ivme katan anlardan biri olacağı görüşü hakim. Finansbank Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Erkin Aydın, “Düşen faiz ortamında konut talebini de pozitif destekleyecek şekilde konut kredilerinde hızlı bir ivme bekliyoruz” diyor. Taylan Turan da konut kredilerinde önemli bir potansiyel olduğunu şu sözlerle aktarıyor: “Hane halkındaki birey sayısının gelişmiş ülkelerde olduğu gibi düşmesi ve hızla büyüyen nüfus konut kredilerini artıracak. Avrupa bölgesinde konut kredilerinin GSYİH’ye oranı yüzde 52. Türkiye’de ise sadece yüzde 6, bu da potansiyelin net bir göstergesi.” Akbank’tan Galip Tözge de benzer bir görüşe sahip: “Konuttaki hareketlenmeye paralel olarak 2013’te konut kredilerinin yüzde 15-20 gibi bir oranda büyümesi ve 90 milyar TL’nin üzerine çıkması mümkün” diyor.

FAİZLER REKABETİ TETİKLİYOR
Aslında bugün bireysel bankacılık konusuna giren bütün ürünlerde çetin bir rekabet yaşanıyor, Akbank Bireysel Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, “Bankacılığın iki temel ürünü krediler ve mevduatlarda çok yoğun bir rekabet zaten mevcut, Ama düşen faiz ortamı, özellikle kredilerde rekabetin artarak devam etmesini tetikliyor, Burada belirleyici faktör, uygulanan faiz oranlarından ziyade müşterilere karşı şeffaflık, hız ve kolaylık olacak diye düşünüyorum” diyor, Taylan Turan da Tözge ile aynı fikirde: “Özellikle mevduat ve kredi kartı dahil kredi ürünlerinde yaşanan yoğun rekabet, 2013 yılında da devam edecek.” Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Onur Genç, bu noktada farklı bir konuya parmak basıyor: “2013’te farklı olarak kredi bacağında pazarın da büyümesiyle aktif oyuncu sayısının artacağını bekliyoruz, Kaynak tarafında da agresif büyüme ihtiyacındaki oyuncuların rekabeti fiyatlama alanına taşıyacağı, katılan yeni oyuncularla farklı rekabet unsurlarının pazarda görülebileceğini düşünüyorum” diyor. Rekabetin klasik bankacılık kanallarından alternatif kanallara doğru kayması da oyunun kurallarını değiştiriyor, Bu anlayış, bankaların sosyal medya ve dijital kanallara yatırım yapmasını gerektiriyor. Finansbank Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Erkin Aydın, Türkiye’nin ödeme sistemleriyle ilgili proje geliştirme ve uygulama konusunda dünyanın en gelişmiş pazarları arasında yer aldığını hatırlatarak yakın gelecekte temassız ödemeler, mobil ödemeler, e-ticaret ve mobil ticarette rekabetin kızışacağını vurguluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz