"Hızlı büyüme stresimiz yok"

Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç ile bankasının gelecek planlarını, sektörün önündeki risk ve fırsatlarını masaya yatırdık...

22 KASIM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"Hızlı büyüme stresimiz yok"

Elçin Cirik

ecirik@capital.com.tr

Burgan Bank, sektörde yeni büyüme planıyla dikkat çekiyor. Bugün aktif büyüklükte 20’nci sırada yer alan banka, son 3 yılda kredilerini ortalama yüzde 35 büyütmeyi başardı. 15 milyar TL üzerinde kredi büyüklüğüne sahip olan banka, 3-6 aylık stratejilerle 5 yılda orta lig bankaları arasına girmeyi hedefliyor. Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, “Bu amaçla da rekabetçi olduğumuz alanlara odaklanacağız. Büyük işleri şubelerden, bireysel ve KOBİ bankacılığı gibi daha küçük montanlı işleri alternatif kanallardan yapacağız” diyor. 2017 başına kadar bireysel bankacılıkta özellikle orta ve üst gelir kesiminden mevduat toplamaya odaklanan banka, bu yıl dijital ve alternatif kanallar üzerinden tüketici kredilerinde büyüyor. “Küçük bir banka olduğumuz için toplam bireysel kredilerimiz 500 milyon TL seviyesinde. Toplam kredi tutarımız ise 15 milyar TL’yi geçiyor” diyen Dinç, bireysel kredilerin toplamda payının 1-2 yıl içinde yüzde 10’a gelmesini hedeflediklerini açıklıyor. Banka, KOBİ tarafında da aynı politikayı izleyecek gibi görünüyor. Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç ile bankasının gelecek planlarını, sektörün önündeki risk ve fırsatlarını masaya yatırdık: 

  •  2014 Eylül’ünde yaptığımız söyleşide, bireysel bankacılığa agresif şekilde gireceğinizi söylemiştiniz. Geçen sürede neler yaptınız?

 Bu yılbaşına kadar yakaladığımız mevduat büyümesinin çok büyük kısmı, bireysel bankacılıktan geldi. Mevduat şubeleri açtık, iyi ekipler kurduk. Mevduat toplamımız son 3 yılda yüzde 38 büyüdü. Mevduatımızın yüzde 70’i orta üstü ve özel bankacılık müşterilerimizin bireysel mevduatlarından oluşuyor. Bu yılbaşına kadar alternatif dağıtım kanallarına ve dijital bankacılığa yatırım yaptık, çünkü biz tüketici kredisi işini şubelerden değil bu kanallar üzerinden yapıyoruz. Kuvvetli bir BT altyapısı ve bireysel skorlama sistemi kurduk. Şubelerimizden daha çok kurumsal ticari ve özel bankacılık müşterilerimizin ilişkilerini yönetiyoruz. Bu şekilde ciddi verimlilikle çalışıyoruz. Günlük kredi adetlerimiz katlanarak büyüyor. Şu an bireysel bankacılık, krediler tarafında büyümemize ciddi katkı yapar hale geldi. 

  • Ne kadarlık bir katkıdan bahsediyoruz?

 Küçük bir banka olduğumuz için toplam bireysel kredilerimiz 500 milyon TL seviyesinde. Toplam kredi tutarımız ise 15 milyar TL’yi geçiyor. Bireysel kredilerin toplamda payı daha yüzde 3. Ama nisan ayında bu oran yüzde 2 idi, yani hızla artıyor. Günlük 350-400 adet kredi satıyoruz. Bireysel bankacılıkta ihtiyaç kredisine odaklandık. Çok dağılmak istemiyoruz. Bireysel kredilerin toplam krediler içinde payının 1-2 yıl içinde yüzde 10’a gelmesini istiyoruz. Yatırımların geri dönüşü zaman alacak ama otomatik ve küçük ekiplerle yüksek adet çeviriyoruz. 

  •  Kredilerde ana ağırlığınız kurumsal ve ticari bankacılıkta bu durumda… Burada nasıl bir büyüme stratejiniz var? 

 Evet, kurumsal ve ticari kredilerin toplamda payı yüzde 90’a yakın. Türkiye’nin en büyük şirketlerinden Anadolu’daki orta ölçekli şirketlere kadar geniş bir müşteri yelpazesiyle çalışıyoruz. 16 ilde 49 şubemiz var. Son 3 yılda kredilerimizde yıllık ortalama yüzde 35 büyüdük. Sektör üzerinde büyümeler gerçekleştirdik. Bu yıl haziran rakamlarımızda kredilerde yüzde 12, mevduatta yüzde 11 büyüme gösterdik. Kredilerde büyüme ağırlıklı olarak kurumsal ve ticari bankacılıktan geldi. Yurt dışı işlere baktığınızda Körfez Bölgesi’nden gelen işlerde iyiyiz. Cezayir’de çok kuvvetliyiz, iş kaçırmıyoruz. Kuveyt’te de çok öne çıkıyoruz. Buradaki yeni projelerle Türk müteahhitleri ilgileniyor, Kuveyt’te yakın gelecekte daha çok iş yapacağız. Banka olarak çok uzun vadeli stratejiler yapmıyoruz. Gelişen bir piyasada çalışıyoruz, bu piyasalarda sürekli risk var. Dayanıklı ve çevik olmaya çok önem veriyoruz. Bankanın gittiği istikamet belli. 3-5 yıl içinde neler yapacağımızı biliyoruz. Bunları nasıl yapacağımıza dair stratejileri 3- 6 ay gibi çok kısa vadeli oluşturuyoruz. Hızlı büyüme stresi altında değiliz, sağlıklı büyüme istiyoruz. Mevcut sorunlu kredi oranımızın yüzde 2,2 olması da bunu gösteriyor. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz