Şubeye gitme bitecek mi?

BCG’nin araştırmasına göre Türkiye’de bireysel müşteriler, bankalarına ayda ortalama 2,3 kez uğruyor.

22.06.2016 16:31:380
Paylaş Tweet Paylaş
Şubeye gitme bitecek mi?
Bireysel müşterilerimizin şubeye gidişleri düşüyor. Bunu dijital bankacılıktaki inanılmaz penetrasyondan, Enpara’nın hızlı büyümesinden görüyoruz.” Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, şubelerin bireysel müşterilerin hayatındaki yerini bu sözleriyle açıklıyor. Oysa bankacılık danışmanı Tunç Akyurt, “Son yıllarda internet ve mobil bankacılıktaki hızlı gelişim ve müşteri penetrasyonuna rağmen banka şubeleri canlılığını korumayı sürdürüyor. Halen çok sayıda ödeme, şube gişelerinden yapılıyor” diyor. Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Lideri Hasan Kılıç da benzer görüşte… “Aslında Türk bankacılık sisteminde müşteri davranış ve tercihleri, şube bankacılığının hala revaçta olduğunu gösteriyor” diye konuşuyor. Amerika’nın en büyük  1 kez şubelerini ziyaret ettiğini açıklıyor. Bankalar, özellikle de azalan kâr ortamında taşıdığı maliyet yapısı nedeniyle şubelerin verimliliğini dikkatle inceliyor. Müşterilerin şubeye gitme sıklığı da bankaların baktığı göstergelerden… Burada bireysel ve kurumsal müşterilerin alışkanlıkları farklılık gösteriyor. Bireysel bankacılıkta şubeye uğrama frekanslarıyla KOBİ, tarım ya da girişim bankacılığında müşterilerin şubeye gitme sıklıkları arasında önemli farklılıklar mevcut. Veriler, Türkiye’de bankaların, önümüzdeki 10 yıl içinde şubesiz bir gelecek planı kurmadıklarını gösteriyor. Banka yöneticileri, hem bireysel hem kurumsal tarafta şubeler için yeni ve dijital kanallarla bütünleşik oyun planları hazırlıyor.
AYDA 2,3 KEZ ZİYARET
Bireysel bankacılıkta bireylerin temel bankacılık işlemlerini internet ve mobil bankacılığa kaydırmaları şubeye gidiş frekanslarını etkiliyor. Boston Consulting Group (BCG) İstanbul Ofisi’nin farklı coğrafi ve gelir seviyesine sahip 1.800 kişiyle gerçekleştirdiği “Türkiye Bireysel Bankacılık Araştırması”nın sonuçlarına göre, bireysel müşteriler ayda ortalama 2,3 kez ana bankalarının şubelerini ziyaret ediyor. Bankalar da şubeye giden müşterilerinin istatistiklerini tutuyor. Örneğin, ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun, bireysel bankacılık müşterilerinin ortalama yüzde 30’unun şubelerini kullandığını söylüyor. Uygun, “Şube kullanma sıklığı yaş ortalamaları arttıkça yükseliyor. 18-25 yaş grubundaki müşterilerimizde yılın ilk 3 ayında şubeye gitme oranı yüzde 23 iken, bu oran 25-30 yaş grubunda yüzde 27, 30-40 yaş arasında yüzde 29, 40-50 yaş grubunda yüzde 32 ve 50- 65 yaş arasında yüzde 34 olarak ölçülüyor şeklinde konuşuyor. “Dijitalleşen bankacılıkla son 10 yılda şubeleri ziyaret eden müşteri sayısı azaldı” diyen Odeabank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Cem Muratoğlu da kendi şube ziyaretçilerinin yoğunlukla mevduat müşterilerinden oluştuğuna dikkat çekiyor ve ekliyor: “Yatırım fikirlerinde görüş almak isteyen müşterilerimiz, mevduatını değerlendirmek isteyen yeni ve mevcut müşterilerimiz, şubelerimizi en sık ziyaret edenler arasında. Emekli müşterilerimiz de şubelerimizi ayda 3-4 kez ziyaret eder.” Muratoğlu, bankanın diğer bireysel müşterilerin kredi ve kredi kartı taksit ödemeleri, fatura ödemeleri gibi işlemler için ayda 1-2 kez şubelerini ziyaret ettiğini de açıklıyor. Dünyaya baktığımızda da İngiltere’de Statista’nın araştırmalarına göre banka müşterilerinin yüzde 23’ü ayda en az 1 kere şubeye uğruyor. Yüzde 8’i haftada 1 bankasına giderken, yüzde 24 ise 3 ayda bir şubeye işleri düştüğünü belirtiyor. Hiç banka şubesine uğramayan müşteri sayısı ise sadece yüzde 6 olarak belirleniyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz