"Türkiye'de kalıcıyız"

Selim Kervancı ile bankanın yeni dönem stratejilerini, 2017 yılında bankacılığı ve fırsat alanlarını konuştuk...

1.06.2017 12:52:180
Paylaş Tweet Paylaş
"Türkiye'de kalıcıyız"
Elçin Cirik
ecirik@capital.com.tr

2015’te strateji değiştiren HSBC, Türkiye’de kalma kararı aldı. 2016’yı, yeniden yapılanmayla geçiren banka, şimdi büyümeye hazır. Bankanın yeni genel müdürü SELIM KERVANCI, “Kolları sıvadık, canla başla çalışıyoruz” diyor. Banka yeni büyüme rotasını, kurumsal ve yatırım bankacılığı ile orta üst ve üst gelir segmentine özel bireysel bankacılık olarak belirlemiş durumda. Genel müdür Kervancı’nın, bu yıl aktifte yüzde 15 ve kredilerde yüzde 10-15 büyüme planı var.

HSBC Türkiye için son 2 yıl oldukça fırtınalı geçti. 2015’te Türkiye’den çıkmayı düşünen banka, 2016’da faaliyetlerine devam edeceğini açıkladı. Geçtiğimiz yılı da yeniden yapılanmayla geçirdi. Genel müdür Selim Kervancı, süreci “2015’te kalma kararımızı tekrar gözden geçirmeyi düşündük. Ancak hissedar tarafında değer yaratacak tekliflerin gelmemesi nedeniyle stratejimizi değiştirerek faaliyetlerimize devam etme kararı aldık” şeklinde aktarıyor. Yeni dönemde bankanın iyi olduğu alanlara odaklandıklarını aktaran yönetici, “İleriye yönelik stratejimizi kurumsal ve yatırım bankacılığıyla bireysel tarafta orta üst ve üst gelir grubuna hitap edecek şekilde belirledik” diyor. Bankanın 2017 için de iyi hedefleri bulunuyor. 2017’de aktifte yüzde 15 ve buna paralel olarak kredilerde yüzde 10-15 arası büyümeyi planlıyor.
Temmuz ayında HSBC’nin genel müdürlüğü koltuğuna oturan Selim Kervancı ile bankanın yeni dönem stratejilerini, 2017 yılında bankacılığı ve fırsat alanlarını konuştuk:
* Türkiye’den çıkmama kararı sonrası nasıl bir stratejisi çizildi?
 Türkiye planlarımızı yaparken uzun vadeye odaklanıyoruz. Türkiye’nin uzun vadeli geleceğine güvendiğimiz için de Türkiye’de kalma kararı aldık. Aslında herkesin Türkiye’den kaçtığı bir dönemde, 2001 yılında ülkenin uzun vadeli görünümüne inanarak Türkiye’de banka satın almıştık. Daha sonra maalesef 2010 sonrası faaliyetlerimizde arzu ettiğimiz performansını yakalayamadığımız için 2015 yılında kalma kararımızı tekrar gözden geçirmeyi düşündük. Ancak hissedar tarafında değer yaratacak tekliflerin gelmemesi nedeniyle Türkiye’de stratejimizi değiştirerek faaliyetlerimize devam etme kararı aldık. Türkiye’de çok ciddi rekabetçi bir bankacılık sektörü var. Sektörde 7 büyük banka var, en üst ligde çok kuvvetli Türk bankaları bulunuyor. Biz o ligde oynamak istemiyoruz, çünkü daha farklı bir risk iştahı gerektiriyor.
* Sizin oyun planınız ne?
 HSBC Türkiye olarak iyi olduğumuz alanları belirledik. Fark yaratabileceğimizi düşündüğümüz bu alanlarda devam etme kararı aldık. Kurumsal bankacılıkta ve yatırım bankacılığında gerçekten çok iyiyiz. Özellikle Türkiye’deki büyük şirketlere sunduğumuz ürün çeşitliliği geniş; uluslararası ağımız sayesinde dış ticaret finansmanında ve nakit yönetiminde farklı finansman alternatifleri sunabiliyoruz. Yatırım bankacılığında hem Türkiye’ye yatırım yapan şirketler getirdik, Türk şirketleriyle evlendirdik hem borç tarafında ciddi finansman sağladık. Bireysel tarafta uluslararası ağımız sayesinde orta üst ve üstü gelir segmentine hizmet sunmakta başarılıyız. Dolayısıyla ileriye yönelik stratejimizi bu alanlarda, kurumsal ve yatırım bankacılığı ile bireysel tarafta orta üst ve üst gelir grubuna hitap edecek şekilde belirledik. 2016 yılını da bu yapıyı en iyi şekilde uygulayabilecek organizasyonu oluşturmakla geçirdik. Dolayısıyla banka yeniden yapılandırma sürecinden geçti. Bu sürecin radikal kısmı bitti. Şimdi beyaz bir sayfa açarak büyümeye devam edeceğiz.
* Bu yeniden yapılandırma sürecinde neler yapıldı?
 İlk olarak şube ağımızı gözden geçirdik. Portföylerimizi yeniden düzenledik, değer yaratamayacağımız müşteri portföylerini gözden geçirdik, buralarda aksiyon belirledik. Bankadaki tüm altyapı sistemlerini inceledik, şu anda teknolojik dönüşüm programımızla yepyeni bir sisteme geçiyoruz. Aslında bu, Türkiye’ye olan uzun vadeli inancımızın da bir göstergesi diye düşünüyorum, çünkü tamamen Türk şirketi tarafından geliştirilen bu projeye 117 milyon dolar yatırım yapıyoruz. Bu süreçte ürün portföyümüzü de gözden geçirdik, artık rekabetçi olamadığımız ürünleri sunmada iştahımız olmayacak. 2016 yılını beklediğimiz hedeflerin üzerinde tamamladık. 2017’de kollarımızı sıvadık, canla başla çalışıyoruz. Bu yılın ilk ayları bizim için iyi başladı. Hedeflerimizin üzerinde gidiyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz