Yeni CEO'nun büyüme planı

Garanti Bankası yeni genel müdürü Fuat Erbil ile değişim adımlarını, liderlik planlarını ve sektörü masaya yatırdık.

11.03.2016 15:59:100
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni CEO'nun büyüme planı
* Rekabette en kırmızı okyanus hangi alanlarda?
 Türkiye’de sektörde ziyadesiyle rekabet var. Rakibiniz kimdir dediğinizde değişik ürün ve segmentlerde değişik rakiplerimiz var. Bazı alanlarda kamu bankalarının rekabet etkinliği daha fazla, başka bir alan var ki orta ölçekliler fonlamada daha güçlü oluyor. Ödeme sistemlerinde farklı bir rakibim var. İyi ki de var. Adil olduğu sürece rekabet bizi güçlendirir.
* Proje finansmanı 2016’da hareketlenir mi? Buraya özel hedefiniz var mı?
 Proje finansmanında çok arzuluyuz. Bizim çok güçlü ve lider olduğumuz bir alan ama geçen yıl özelinde sadece belirgin projelerde yer aldık. 2016’da biraz daha olumluyum. Ama bu işlerde ilgili kararlar, izinlerin alınması, finansman paketinin oluşturulması zaman alıyor. Dolayısıyla projelerle ilgili adımları bu yıl görürüz ama büyümeyi 2017’de yaşarız.
* Yeni ana hissedar BBVA’nın sizden yeni beklentileri var mı?
 İletişim içindeyiz, şu ana kadar yeni bir istek yok. Şunu söylemekte fayda var: Biz zaten iki konuda, krediler ve risk alanında son iki yıldır yakın çalışıyorduk. Bunun dışında günlük iş yapış şeklimiz, organizasyonumuz, şubelerimiz gibi konularda herhangi bir niyetleri olmadığını net söyleyebilirim.
* Stratejik öncelikler listenizde verimliliğe dikkat çektiniz. Burada bankanın hedefi ne?
 Verimlilikte en önemli kalemlerden biri dijitalleşme, süreç verimliliğini artırabileceğimiz kaldıraçlardan biri. Bunun dışında verimlilik, sektörün kârlılıkla ilgili geldiği noktada bir zorunluluk; gelirleri artırırken giderlerin o kadar artmaması lazım. Ama şunu net ifade edeyim, toplu şube kapatma veya elemanlarımızdan tasarruf etme planımız yok. Verimlilikte en önemli gösterge olan gelir-gider rasyosunu daha aşağı çekme hedefi koyduk. Gelir-gider rasyosunu yüzde 50’nin altına indirmek istiyoruz.
* Dijital bankacılığın kârlılığınıza ne kadarlık olumlu etkisi var?
 Biz hiç müşterilerimizi dijital kanal ya da şube olarak ayrı değerlendirmedik. Bu müşterilerden bu kadar kâr ediyoruz demiyoruz. Tabii ki dijital kanaldan gelen müşterilerin daha kârlı, sadık ve daha çok sayıda ürün kullandıklarını biliyoruz. Çabamız bu sayıyı daha da artırmak. Bugün işlemlerimizin yüzde 90’dan fazlası dijital bankacılıktan yapılıyor. Bu işin daha çok büyüyeceğine inanıyoruz. 1997’de bankadaki aldığım ilk görev bu alandaydı. O günden bu zamana dijital bankacılık hep büyüdü. Biz mevcut ürünlerimizi dijital kanallardan daha fazla sunmaya başlayacağız.
* Artık şube açma iştahınız olmayacak mı?
 2015’te şube açma ivmesi olmadı, 2016’da da olacağını zannetmiyorum. 2015 yıl sonu şube rakamlarımızda daralma görebilirsiniz. 27 adet olan yatırım merkezi şubelerimizi yıl sonunda mevcut SPK düzenlemesine göre Garanti Yatırım’a devrettik. Trendin en büyük sıkıntısı bireysel bankacılıkla ilgili regülasyonlar sonrası kârlılıklar azaldı. Bu da yeni şubelerin kârlı olmasını engelliyordu. Ama şubenin üstlendiği iki büyük görevi hala dijitalize etmek kolay değil. Şubelerin müşteri kazanımında, kişileri ilk sisteme dahil etmede ve mevduat, konut kredileri gibi danışmanlık istenen ürünlerde yüz yüze iletişim verme sorumlulukları bulunuyor. Türkiye’de her yıl 1 milyon kişi bankacılık sistemine katılıyor. Bu, büyük bir potansiyel…

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz