"2017 daha zor geçecek"

Gulf Sigorta’nın genel müdürü Sağıroğlu ile sigorta sektörünün gündemini ve Gulf Sigorta’nın Türkiye’deki hedeflerini konuştuk...

17 AĞUSTOS, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"2017 daha zor geçecek"

Nil Dumansızoğlu

[email protected]


Geçen yıl trafik sigortalarındaki fiyat artışı nedeniyle yüzde 30’luk büyüme kaydeden ve uzun yıllar sonra ilk kez kâr elde eden sigorta sektörünün gündeminde yine trafik sigortaları var. 12 Nisan’da yürürlüğe giren tavan fiyatı uygulamasıyla trafik sigortasında yazılan primler geçen yıla göre yüzde 23 oranında daha düşük olacak. Sektördeki bu yeni gelişmeyi değerlendiren Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, şöyle konuşuyor: “2017, trafikte fiyatların düşmesinden dolayı geçen yıla göre daha zor bir yıl olacak.” Haziran 2016’da TÜRSAB’a ait Turins Sigorta’nın yüzde 90 hissesini satın alarak Türkiye pazarına giren Gulf Sigorta’nın genel müdürü Sağıroğlu ile sigorta sektörünün gündemini ve Gulf Sigorta’nın Türkiye’deki hedeflerini konuştuk: 

  •  2017 yılı sigorta sektörü için nasıl geçiyor? 

 2016 yıl sonunda gerçekleşen yüzde 30’luk büyümede, yaklaşık yüzde 60 büyüyen trafik sigortalarının önemli bir payı vardı. Geçen yıl 35 milyar TL’lik prim üretiminin 12 milyar TL’den fazlası, yani yüzde 35’i trafikten gelmişti. 2017 yılının ilk 2 aylık verilerine baktığımız zaman büyümenin yarı yarıya düştüğünü görebiliriz. Şu anda sektör, yüzde 14 civarında bir büyüme gösterdi. Trafik branşındaki büyüme ise yüzde 10 seviyelerine indi. Henüz 12 Nisan’da hayata geçen yeni tavan fiyatı uygulamasıyla bu oranların biraz daha düşeceğini düşünüyorum. 

  • Trafik branşındaki tavan fiyat uygulaması sektörü nasıl etkileyecek?

 Fiyatların yükselmesiyle oluşan mağduriyeti gidermek için Birlik bir çalışma yaptı. Şehirler, araç tipleri ve hasarsızlık basamağı olmak üzere üç farklı bacakta sigorta şirketlerinin alabileceği tavan fiyat belli oldu. Buna göre yazılan primler geçen yıla göre yüzde 23 daha düşük olacak. Bu uygulama, yıl sonuna kadar geçerli olacak. Daha sonraki yıllar için yapılacak uygulamalar, yıl sonunda kararlaştırılacak. Ancak burada şöyle bir durum var: Geçen yıl sektörün trafik sigortaları etkisiyle elde ettiği kâr yüzde 23 oranında değildi. Düşen fiyatların etkisiyle yeniden bir zarara dönüş olabilir. Tabii herkesin bu riske göre önlem alması gerekiyor. Fiyattaki düşüşün etkisiyle önümüzdeki 9 ay, geçen yıla göre daha zorlu geçecektir. Şu an trafik sigortaları zorunlu olmasına rağmen hâlâ sigortasızlık oranı var. Uygulamanın hem ülkeye hem sektöre olumlu etkisi, fiyat düşüşüyle beraber sigortalılık oranının artması olacaktır. 

  • Acentelere verilen komisyonlarda yapılan düzenleme sektöre nasıl etki eder?

 Acenteler tarafında getirilen düzenlemenin sebebi şu: Yüzde 23 indirim uygulanacak ancak sigorta şirketlerinin maliyetleri bundan fazla olabilir. Fiyatların düşüşüyle beraber sigorta şirketlerinin acentelere verdiği komisyonu düşürme ihtimaline karşı, acentelerde mağduriyet oluşmaması hedefleniyor. Şu anda verilen komisyonlar aracıya ve şirkete göre değişiyor. Ancak tavan fiyat uygulamasıyla şimdi en az yüzde 10 verecek ve aynı zamanda fiyatlarını da düşürecek. Buradan da bir zorlanma oluşacağı söylenebilir. 

  •  Şu anda sektörün kârlılığı ne durumda? 

 Geçen yıl, sektör uzun bir zaman sonra trafiğin etkisiyle 1,1 milyar TL kadar kâr etti. Bu yılki kârlılık ise daha çok 3 aylık bilançolarla belli olacak ama tahmini olarak ilk çeyrek, fiyatlarda henüz düşüş olmadığı için kârlı gelecektir. Kalan 9 ayı öngörmek zor. Durum, trafikteki etkileşime göre belli olacak. 2017, trafikte fiyatların düşmesinden dolayı geçen yıla göre daha zor bir yıl olacak. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.