Kâr haritası değişecek mi?

2013 yılında her branş için kâr analizi şöyle...

1 ŞUBAT, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Kâr haritası değişecek mi?


OTODA SKORLAMAYA GEÇTİK
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken de “Prim üretimi ve kârlılık arasında denge yakalamak temel amacımız. Geçtiğimiz ağustos itibarıyla kasko ve trafik sigortalarında müşteri skorlamasına geçtik. Tarife yapımızı değiştirdik. Bu alanda pazar payımız büyük. Müşteriye uygun fiyatlar sunarak yola devam edeceğiz. Burada kârlılığa geçmeyi hedefliyoruz” diyor.

GLOBAL TECRÜBEDEN YARARLANIYORUZ
Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, Liberty Mutual Insurance Grubu’nun tecrübesinden yararlanarak kârlılık odaklı bir strateji benimsediklerini belirtiyor. “Ana konumuz otoda kârlılığı ve oto dışında büyümeyi sağlamak. Grubumuzun bireysel sigortalarla KOBİ’lere yönelik ürünlerde global uzmanlığı bulunuyor. Bu yaklaşımı Türkiye’de sürdürüyoruz. Portföyümüzün ağırlığı oto branşında ancak 2013’te oto dışı ürünlere ağırlık verdik. Ticari paket ürünlerimiz odağımız olacak.”

RİSKLERİ DOĞRU FİYATLANDIRIYORUZ

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Riskleri doğru fiyatlandıran bir şirketiz. Sektörün en düşük faaliyet gideri oranına sahibiz. Operasyonel verimliliğimizi artırmak için yatırımları sürdürüyoruz. Banka sigortacılığında ve kanallarımızda motor dışı branşlarda ürün ve kanal karmasını verimli hale getirdik. Oto sigortalarında hasar oranımızı hızla düşürerek başa baş noktasını yakalayabildik. Sağlık sigortalarının hasar prim oranında önemli gelişmeler kaydettik” şeklinde konuşuyor.

CEMAL ERERDİ / AXA SİGORTA CEO’SU
"KARLI BUYUME ANLAYIŞINA GEÇİLMELİ"
DÖNGÜYE DİKKAT
Sigorta sektöründe sigorta döngüsü vardır. Arzın azaldığı yıllarda fiyatların ve kârlılığın arttığı yıllarla, arzın arttığı ve de kârlılığın düştüğü yıllar vardır. Serbest rekabet sistemi içinde çalışan sigorta endüstrisinde sektörün tümünün kârlılığından ziyade şirketlerin performansına bakmak gerekiyor. Sektörde kârlılığı yakalamak için zarar yazılan alanlarda piyasa payı yerine kârlı büyüme anlayışına geçmek gerekiyor.

ARZ FAZLASI OLURSA
Sektörde önümüzdeki dönemde de kârlı alanlardaki oranların pozitif devam edeceğini düşünüyorum. Ancak sektör kârsız alanlardan kârlı alanlara yöneldiği durumda, bu branşlarda da arz fazlası oluşacağından zarar potansiyeli ortaya çıkabilir. Axa olarak biz kâr sorunu yaşanan trafik sigortalarında radikal anlamda rezerv artışı yaptık. Böylece 2013’ten başlayarak kârlılığa geçme konusunda farklılaşacağız. Bu eksikliği gideremeyen şirketlerin zararlılığı ise devam edecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.