"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.

7.09.2015 16:06:250
Paylaş Tweet Paylaş
"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

* Önümüzdeki 5 yıl için nasıl bir büyüme stratejisine sahipsiniz? 
Önümüzdeki 5 yılda da organik ve kârlı bir büyüme stratejimiz olacak. Organik büyümenin kilit unsur olduğunu düşünüyorum. Bu anlayışla örneğin biz oto sigortalarında çok güçlü bir oyuncuyuz. Bu pozisyonumuzu koruyacağız. Diğer branşların büyümesine bağlı olarak, bu alanlarda da gücümüzü artırmak istiyoruz. Ben şirkette büyümenin daha dengeli branş dağılımıyla geleceğini düşünüyorum. Bu bizim bir alanda küçüleceğimiz anlamına gelmiyor, sadece oto dışı alanlarda daha hızlı büyüyeceğiz.
* Bugün prim üretiminizde branşların dağılımı nasıl? 
Bugün oto sigortaları, prim üretimimizin 3’te 2’sini oluşturuyor. Yangın sigortalarının prim üretiminde payı yüzde 15 ve sağlık sigortalarının da payı yüzde 5’i buluyor. Geleceğe dair dağılımda kesin oranlar açıklamayı doğru bulmuyorum çünkü pazar çok hızlı bir değişim geçiriyor. Niyetimiz bu değişime hızlı ayak uydurabilen, faaliyetlerinde çeşitliliğe önem veren dinamik ve dengeli bir şirket olabilmek.
* Peki Axa olarak hangi branşlarda daha agresif olacaksınız? 
Agresif olmayacağız, çünkü sigorta sektöründe büyümede agresif davranan şirketlerin sonunun nasıl olduğunu tarihten gelen örneklerle görüyoruz. Tabii fiyatlarda olabildiğimiz kadar hassas olmamız gerekiyor. Eğer riski karşılayan iyi bir fiyat varsa rekabetçi olacağız. Biz fiyatta rekabetçi ve hizmette mükemmel olmak istiyoruz. Sağlık sigortalarında daha etkin olmak istiyoruz, bu branş ileride önemli bir büyüme alanı olacak. Özellikle tamamlayıcı sağlık sigortaları, bizim için büyümede anahtar olacak.
* Hem BES hem hayat dışı sigortacılığında konsolidasyonlar bekleniyor. Axa’nın bu ortamda şirket satın alma planı var mı? 
Bizim odağımızda organik büyüme var. Ama tabii her iki alanda da fırsatlara bakmak da çok normal. Yalnız ‘sadece fırsatlara bakalım, organik büyümeye odaklanmayalım’ derseniz büyük hata olur. Burada asıl soru, bizim mevcut durumumuzla uyuşacak, iyi stratejiye sahip şirketi bulmak. Aslında satın almalar sonrası yaşanan şirket birleşme döneminin, yönetimlerde dikkat dağınıklığı yarattığını düşünüyorum. Emeklilikte de elementer sigortacılıkta da yapacağımız satın almanın gerçekten kayda değer bir değer yaratacağından emin olmamız lazım. Ancak çekici fiyata sahip, bizim stratejimize uyabilecek, şirketimizle tamamlayıcı yanları olan şirketler ilgimizi çeker. Böyle bir satın almaya da zaten Axa Group tarafından global olarak karar veriliyor. Axa Group her yıl pek çok sayıda fırsatı değerlendiriyor ancak sınırlı sayıda operasyona imza atıyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz