Yeni ürün hareketi

Son yıllarda sigorta sektörü yeni ürün çıkarma anlamında en parlak dönemini yaşıyor.

1 HAZİRAN, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ürün hareketi


HER AY 3 YENİ ÜRÜN
Önde gelen sigorta şirketlerinin performansına baktığımızda yeni ürün hızındaki artış daha net olarak ortaya çıkıyor. Aksigorta, 5 yıl önce yılda 2-3 adet ürünü piyasaya sunuyordu. Üstelik bunu pazar, müşteri analizi ve fizibilite çalışmaları yapmaksızın gerçekleştirirken, şimdi sadece ayda en az 2-3 adet ürünle müşteri karşısına çıkıyor. Generali Sigorta ise 5 yıl önce pazarda 62 ürünle yer alırken, 2011 ilk 4 ayı sonu itibarıyla, bu sayıyı 89'a çıkarmış durumda. Ürün sayısındaki artışın son 5 yılda yüzde 41 olduğunu belirten Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan,"Ürün sayımızla birlikte prim üretimimizde de son 5 yılda yüzde 16'lık artış sağladık" diyor. Zurich Sigorta, son 5 yıl içinde kendisini rekabette ön plana çıkarabilecek 40'tan fazla yeni ürünü piyasaya sundu. Ray Sigorta'nın ürün sayısı da son 5 yılda 73'ten 92'ye çıktı. Pazarın gelişimine paralel olarak 20 yeni ürünü sigorta tüketicisine sunduklarını ifade eden Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, yeni üründe özellikle ev, işyeri, sorumluluk ve KOBİ segmentlerine odaklandıklarını söylüyor. Şu an yaklaşık 140 adet ürün ile hizmet veren Yapı Kredi Sigorta da bunların 15'ini son 5 yıl içinde geliştirdi.

YENİ DÖNEM NE GETİRECEK?
Önümüzdeki dönemde sektörde yeni ürün sunma hızının daha da artması bekleniyor. Çok sayıda şirketin ajandasında buna yönelik planlar var. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, özellikle bireyler ve mikro işletmeler için temel ve türev ürünlerde büyük potansiyel bulunduğunu belirtiyor. "Önümüzdeki 5 yıl içinde farklı dağıtım platformlarında basit, pratik, anlaşılır ve ekonomik ürünlerle bireysel müşterilere odaklanacağız" diye konuşuyor. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, sektörün lokomotifi olan kaza branşında ürün portföyünün çeşitleneceğini söylüyor ve ekliyor: "Çeşitliliğin daha çok hasar/prim oranı düşük, sadık müşteri segmentinde görüleceği kanaatindeyiz." Generali Sigorta, kanal bazında farklılaştırılmış ürünlere ağırlık verecek. Mine Ayhan, yeni ürün oluştururken sosyo-ekonomik ve kültürel açıdan ortaya çıkan yöresel farklılıkları da dikkate alacaklarını ifade ediyor. Güneş Sigorta'nın odağında KOBİ'ler var. Şirket KOBİ'lerin sektörel ihtiyaçlarını karşılayabilecek esneklikte yeni ürünler sunmayı hedefliyor. Ray Sigorta ise bireysel riskleri güvence altına alan ferdi kaza, yangın, sağlık ürünleri ve işyeri poliçelerine olan talebin artacağını öngörüyor. Bu segmentlerde yeni ürünler hazırlamayı planlıyor.

Yeni üründe en hızlı kim?
ANADOLU SİGORTA'DA ÇEŞİT ÇOK

Anadolu Sigorta, son 5 yılda 17 yeni ürün pazara sundu. Mehmetçik Kasko Poliçesi, Kamu Sağlık Uzmanları Bireysel Riskler Sigortası, Nefes Sağlık Sigortası, Trabzonspor Kasko Sigortası ve Balıkçı Tekneleri Sigortası, Fidye ve Kaçırma Sigortası şirketin yeni ürünlerinden sadece birkaçı.
YAPI KREDİ KOBİ'LERE ODAKLANIYOR
Yapı Kredi Sigorta da yeni ürün çıkarmada en hızlı şirketlerden.. Ekonomik fiyatlı bir sağlık sigortası olan Nazar Boncuğum, KOBİ'lere yönelik Kobi işimin, ferdi kaza teminatı üzerine geliştirilen Benim Güvencem şirketin yeni ürünleri arasında yer alıyor.
GENARALİ'NİN PLANI
Generali Sigorta da son dönemde birçok yeni ürünü sektöre kazandırdı. Kişisel sorumlulukları derinlemesine kapsayan Benim Sigortam bunlar içinde en fazla öne çıkanı. Bu ürün aynı zamanda ödünç alarak kullanılan araç ile üçüncü şahıslara verilebilecek zararı dahi kapsıyor.
ZÜRİCH'TE HALKA ARZ SİGORTASI
Zurich Sigorta da yeni ürün hızıyla iddialı bir oyuncu. Şirketin yeni ürünleri arasında Halka Arz Sigortaları, Kefalet Bonosu ve Yönetici Sorumluluk Sigortaları gibi sigorta ürünleri dikkat çekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.