Refleks sürelerinin kısalması sadece fiyatla sınırlı değil...

süresi önemli oranda kısalmış durumda. Öyle ki şirketler birbirlerinin attığı hamlelere bundan 5 yıl öncesine göre çok daha hızlı reaksiyon veriyor. Örneğin fiyattaki bir değişime sektör oyuncuları, bundan 5 yıl önce 1 haftaya kadar çıkan sürelerde yanıt verirken bugün bu süre, saatlere inmiş durumda. Reklam kampanyaları hazırlamak, yeni ürün çıkarmak, müşteriye yönelik uygulanan sadakat programlarında da eskiden rakibin hamlesine yanıt vermek aylar sürerken şimdi bu süreler günlerle ifade ediliyor. Leo Burnett CEO'su Ahmet Akın, "Hiçbir şirketin bir önceki yıldaki hızında bir sonraki yıla devam etme lüksü yok. 'The Now Generation' dönemindeyiz... 
Beyaz eşyada ise refleks süreleri, oyuncuların büyüklüğüne göre değişim gösteriyor. BSH İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, ilk üç oyuncunun ardından gelen şirketlerin fiyatlara günü birlik yanıt verdiklerini vurguluyor. "Sektörün lider üç şirketi olarak kampanyalarımızla ulaşacağımız büyük adetlerle küçük adetli bir kampanyaya cevap vermemiz mümkün değil. 2005'teyse pazarda sadece 3 oyuncuyduk. Mecburen birbirimize haftalık süreçlerle yanıt veriyorduk. İyi tutan bir kampanyaya yanıt vermeden bırakmıyorduk"diye konuşuyor.
Galip Tözge, bankacılıkta reklam kampanyalarında aynı gün bile reaksiyon verilebildiğini belirtiyor.
Jean Pierre Vieux, otomotivde son 5 yılda AR-GE sürelerinin önemli ölçüde azaldığına dikkat çekiyor.
Bahadır Özbek, mobil teknolojiler ve sosyal medya sayesinde her alanda saatler içinde aksiyon alınabileceğine inanıyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?