CEO'ların gözde rotası

Yatırım fırsatları, iş birlikleri, yeni pazar arayışları derken iş dünyasının ömrünün yarısı yollarda geçiyor...

19 KASIM, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların gözde rotası

FUAT TOSYALI TOSYALI HOLDİRNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“ÇOK AMAÇLI SEYAHAT EDİYORUM”

FARKLI AMAÇLAR
Artık iş seyahatleri tek bir amaçla olmuyor. Her amaç için başka bir lokasyona gidiyoruz. Biz demir çelik sektöründe bir aktörüz. Sektördeki hem teknolojik gelişmeler hem yeni yatırımızla ilgili makine ekipman görüşmeleri için Çin’den tutun Amerika’ya, Avrupa’dan Afrika’ya kadar dünyanın dört bir yanına gidiyorum.
YATIRIM PLANI Çin, dev bir ülke. Çin’de iş görüşmesi yaptığımız, ortak yatırım planladığımız şirketler oluyor. Japonya’da yatırım yaptığımız bir ortağımız var. Afrika hem ihracat hem yatırım hem üretim alanımız. Amerika da hammaddemizin büyük bir kısmını temin ettiğimiz, ihracat yaptığımız bir ülke olmasının yanı sıra teknolojisinden yararlandığımız bir pazar.

SANİ ŞENER TAV HAVALİMALARI HOLDİNG İCRA KURULU BAŞKANI
“PARA İÇİN BATI’YA, İŞ İÇİN DOĞU’YA GİDİYORUZ”

BÜYÜME FIRSATI
Net kârımızın yüzde 50’sini ortaklarımıza dağıtıyoruz. Kalan yüzde 50’yi de büyümeye ayırıyoruz. Bu büyüme fırsatını nerede yakalarsak orada var olmak istiyoruz. Şu anda en sık yatırım amaçlı seyahat ettiğim yerlerin başında Orta Doğu geliyor. Para almak için ise Londra’ya, Frankfurt’a gidiyoruz.
ODAK PAZARLAR Orta Doğu’da Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar’a odaklandık. Petrol fiyatları yükselince bu bölgelerde yatırım fırsatları tekrar arttı. Biz de bu yatırımlardan pay almak istiyoruz. Orta Doğu’ya inşaat yatırımları, Afrika ve Asya’ya ise havalimanı işletmeleri için seyahat ediyorum.

EN SON NEREYE GİTTİLER

YATIRIM ARAYIŞI
Çok çeşitli yatırımlar için farklı farklı lokasyonlara seyahat eden Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, Amerika’da Miami, New York ve Chicago’ya “birlikte yaşam” trendine ilişkin yatırımları için gidiyor. Ancak yeni kurdukları Nef Global için son dönemde en sık Londra’ya ve İspanya’ya gittiğini söylüyor. İspanya seyahatlerinin bir diğer nedeni de Barcelona’ya sponsor olmaları.
GÖRÜŞMELER YAPIYOR “Hayatımız yurt dışında geçiyor” diyen Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Kızıl, en çok Almanya’ya gidiyor. Bunun nedenini ise şöyle açıklıyor: “Almanya’ya daha fazla büyümek için görüşmeler yapmaya gidiyorum. Örneğin şu anda marketlerle bazı promosyonlar yapmak üzere anlaşmalar yapıyoruz.”
İŞ BİRLİĞİ ROTASI Anadolu Grubu’nun otomotiv grubu başkanı Bora Koçak’ın seyahatleri ise Çin’e yoğunlaşıyor. “Çin’in son dönemde elektrikli otomobildeki hacmi bütün dünya toplamının 3 katı. 2017’de 1,5 milyon elektrikli araç satıldı. Yaklaşık 20’nin üzerinde batarya üreticisi var ve her otomobil üreticisinin elektrikli araç alternatifleri, platformları mevcut. Bunlarla ilgili iş birliği ve alternatif fırsatları görüşmek üzere son dönemde Çin bölgesine seyahat ettim” diyor.
MÜŞTERİ ZİYARETİ Sarkuysan Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Çaycı da şöyle konuşuyor: “Sarkuysan’ı dünya markası yapmak için büyük bir gayret içindeyiz. Bu nedenle sık sık Amerika’daki müşterilerimizi ziyaret ediyoruz. ABD’nin diğer ülkelere karşı ithalatında engel yaratması üretimimizi ABD’de yapmamızı zorunlu hale getirdi. ABD’de üretim kapasitemizi artırmak istiyoruz. Buradaki ileri teknoloji, üretim çeşitliliğimizi ve ürünlerin kalitesini de geliştiriyor.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.