Daha az karmaşa

Türkiye’nin önde gelen 12 şirketinin sadeleşme stratejisini ve elde ettikleri kazancı araştırdık.

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Daha az karmaşa

Oran bu kadar yüksek olunca şirketler için finansal yapılarda iyileştirme ve sadeleştirme yapmak giderek önem kazanıyor. Uluslararası danışmanlık şirketi TMF Group’un ortaklarından Lee Johnson, “Globalizasyon, artan satın alma ve birleşmeler çok uluslu şirketlerin daha geniş ve farklı kurumsal yapılarda çalışması sonucunu getirdi. Bu da hantal, gereksiz maliyetler taşıyan şirketler doğurdu” diyor. Uzmanlar, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bu alanda şirketlerin kendi içlerinde küçük basitleştirmeler gerçekleştirdiğini belirtiyor. Bu alanda en önemli adım, geçtiğimiz yıl Ülker tarafından atıldı. Bisküvi, çikolata ve kek kategorilerindeki bütün grup şirketleri, Ülker çatısı altında toplandı ve ana kategoriler dışında kalan işler, şirket portföyünün dışına alındı. Üç etapta uzun vadeli yapılan bu finansal yapıdaki yalınlaşma hareketi, Ülker’in satış geliri ve kâr marjları üzerinde olumlu etki gösterdi. “Yeniden yapılanma sonucunda devam eden dönüşüm çalışmalarıyla Ülker daha büyük ve daha yalın bir gıda şirketi haline geldi” diyen Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, bu yolla elde ettikleri olumlu sonuçları da şöyle aktarıyor: “2011 yılında gerçekleştirilen bu yeni yapılanmayla sürdürülebilir bir rekabet gücüne sahip olduk. Bisküvi, çikolata ve kek kategorilerindeki odaklanmayı artırarak sinerji yaratmayı, inovasyon fırsatlarını daha iyi değerlendirmeyi, birleşmenin getireceği ölçek ekonomisinden yararlanmayı ve tedarik zincirinde verimliliği sağlamayı hedefledik. Şirketimizin 2011 yılında gerçekleştirdiği bu faaliyetlerin sonuçları, 297 bin 359 ton üretim, 85 milyon TL yatırım, 1,8 milyar TL net satış ve 111 milyon TL faaliyet kârı oldu.”



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz