Denge arayışı

Şirketler gelirlerden aslan payını ya 1-2 ürün ya da 1 kategoriden alıyor...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Denge arayışı

Novartis Türkiye Stratejik Planlama ve İş Verimliliği Direktörü Çağdaş Balcı da ağırlıklı çalıştıkları kardiyovasküler alanın yanında kanserin görülme sıklığının artmasıyla birlikte onkoloji ürünlerinde de gelir artışı, beklediklerini açıklıyor. Bankacılık alanında net faizlerin gelirden aldığı payın giderek daha aşağı çekilmesi öngörülüyor. Nitekim Denizbank, önümüzdeki 5 yıl içinde kredilerin önemini sürdürmesiyle birlikte hizmet gelirleri ve aracılık işlemlerinden alınan ücret ve komisyonların payının çok artacağını öngörüyor.


HAZIM ELLİALTI / ELLİALTI DANISMANLIK’IN KURUCUSU
“GELİR KAYNAKLARI CESİTLENMELİ"
İDEAL ORAN
300 milyon ile 1 milyar dolarlık ciro büyüklüğüne gelmiş orta-büyük ölçekli şirketlerin portföyünde, 3 değişik iş alanı olmalı diye düşünüyorum. Şirketin ana iş dalı, şirket cirosunun en fazla 75’ini oluşturmalı. Tabii kârının daha büyük bir kısmını almalı. Ama bu alanda tek ürün ya da ürün grubu değil, farklı ürün gruplarından gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesine gidilmeli. Şirket, sadece odak alanında da kalmamalı. Hızlı büyüme gösterecek alanlara yatırım yapması şart.

AYRI İŞ DALINA GİRİLMELİ
Şirket cirosunun yüzde 15-20’sini oluşturan bu yeni ürün ya da iş dalında, ana dağıtım kanalının kullanılması tercih edilmeli. Bir de şirketin yüzde 5-10’unu oluşturacak yüksek riskli birkaç girişimde bulunması gerekiyor diye düşünüyorum. Bu iş ya da ürün dalının diğer iş kollarıyla tercihen ilişkisi olmaması ve ayrı yönetilmesi daha iyi olur. Sonuçta bir şirket, bugün ürünlerin gelir içindeki dağılımından çok memnun olsa da yeni alanlara yatırıma mutlaka devam etmeli. Aksi takdirde mevcut rekabet koşullarında pazarda  yaşanan değişime ayak uydurulmazsa ciddi gelir kaybı riski alır.






İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz