Düşük Marj çok ürün !

Düşen enflasyon, azalan faiz getirişi bankacılıkta oyunu değiştirdi.

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Düşük Marj çok ürün !


EN DÜŞÜK MARJ NEREDE?
Bazı ürün ve hizmetler ise bankalar için uzun vadeli ilişki anlamına geliyor. Bu ürünlerde düşük bazen de sıfır marjla çalışılıyor. Örneğin mortgage yani konut kredileri en düşük marjlı ürünler arasında. Konut kredilerinde ortalama vade uzun olduğu için bankalar bu ürünü sattıkları müşterileriyle uzun soluklu ilişki geliştirebiliyor. Bu da devam eden süreçte çapraz satış olanaklarının artmasına yani konut kredisi alan müşteriye başka ürün ve hizmetler sunabilmeye imkan sağlıyor. Ticari tarafta ise dövize endeksli krediler ve Eximbank kredileri en düşük marjlı ürünler arasında yer alıyor. Banka kartları şu anda bankaların sıfır marjla çalıştıkları ürünlerden. Cenk Tabakoğlu, "Tüketicinin banka kartıyla alışveriş yapma alışkanlığı olmadığı için bu ürün marj yaratmıyor" diye konuşuyor. İnternet, cep telefonu, mobil bankacılık gibi kanallardan sunulan ürün ve hizmetlerde de bankalar nispeten düşük marjla çalışıyor. Burada amaç daha çok müşteriye ulaşmak, giderek karmaşıklaşan bankacılık ürün ve hizmetlerini banka müşterilerine daha kolay ve hızlı biçimde sunabilmek. Garanti Bankası Ürün Geliştirme ve İnovasyon Yönetimi Birim Müdürü Tutku Coşkun, "Teknolojinin ve bilgi artışının getirdiği hız ve seçim şansı tüketiciler için korkutucu hale gelebiliyor" diyor. Bu doğrultuda müşterinin ihtiyaçlarını anlayarak sorunlara çözüm bulan, daha hızlı işlem yapmalarını sağlayarak hayatı kolaylaştıran ürünler sunduklarını söylüyor.

YENİ ÜRÜNLER YOLDA
Ürün sayısının ve çeşitliliğinin yeni dönemde de artacağı söyleniyor. Cem Muratoğlu, müşteri ihtiyaçları çeşitli olduğu için bankaların müşteri odaklı çalışmak zorunda olduğuna dikkat çekiyor. "Orta vadede düşük marjlı olduğu için ortadan kalkacak ürün olduğunu düşünmüyorum. Bugün sunduğumuz ürün ve hizmetleri gelecekte de raflarda bulundurmaya devam edeceğiz" diye konuşuyor. Halihazırda dünyada sunulan bankacılık ürün ve hizmetlerinin tamamını, gelişmiş bankacılık sistemimizde de var. Tutku Coşkun, bankasız nüfusun potansiyeline işaret ederek, bizdeki çeşitlenmenin yeni dönemde çok daha hızlı ve zengin olabileceğine işaret ediyor. Garanti Bankası, geleceğe dönük birikimli ürünler, bütçe araçları tarafında yeni ürün geliştiriyor. Coşkun, tasarrufla birlikte kredi ve tüketimi de desteklemeye devam edeceklerini söylüyor ve ekliyor: "Altına geleneksel olarak ilgilinin daha da artması altına endeksli ürün sayısında da artış sağlayabilir." Yeni dönemde en çok yatırım ürünleri tarafında yeni ürün bekleniyor. Son yıllarda özellikle yatırım fonu ve tahvil tarafında önemli gelişmeler var. Bankalar yapılandırılmış fonlar, varlığa dayalı fonlar, emtia fonları gibi çok çeşitli ürünler çıkardı. Bu trendin yeni dönemde de devam etmesi bekleniyor. Şekerbank Genel Müdür Yardımcısı Cem Muratoğlu, vadesi giderek uzayan mevduat tarafında da yenilikler göreceğimizi söylüyor. "Ayrıca, enerji verimliliği yatırımları gibi öne çıkan alanlarda alternatif finansman ürünlerinin ortaya çıkması, yaygınlaşması ve ekonomideki değişen konjonktüre bağlı olarak gelişen sektörlerde yatırım finansmanı konusunun çeşitlenmesi beklenebilir" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz