Türkiye'nin önde gelen markaları az sayıdaki "değerli" müşterilerini ve onları elde tutma planlarını anlattı.
İş
dünyasında 80-20 kuralı veya Pareto ilkesi olarak bilinen bu prensip,
İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto tarafından 1906’da ortaya atıldı.
Önemli azın yasası olarak bilinen bu kurala göre, en fazla katma değer
yaratan müşteriler, her zaman ortalamaya göre daha fazla harcama yapan
küçük bir gruptan oluşuyor. Dünyanın en ünlü pazarlama gurularından Don
Peppers da “Kazandıran Müşteri” adlı kitabında, bu küçük ancak kârlı
müşteri grubuna işaret ediyor. Peppers, buradan yola çıkarak markalara
en çok kârlılık sağlayan müşteri gruplarına odaklanmalarını öneriyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?