Hayalleri süsleyen şirketler

Capital’in 7 yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiği “CEO’ların Gözde Şirketleri” araştırması, bu yıl da üst düzey yöneticilerin en fazla çalışmak istedikleri şirketleri ortaya koydu.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hayalleri süsleyen şirketler

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
DOĞUŞ, İTİBARLA ATAKTA
Geçen yıl listemizin 8'inci sırasında yer alan Doğuş Grubu, bu yıl CEO'ların gözde şirketleri sıralamasında ciddi bir atak yaparak ikinci sıraya yükseldi. Doğuş Grubu'nu CEO'lar için cazip kılan kriterlerin başında ise yüzde 21,9 ile "kurumsal itibar" geliyor. Doğuş Grubu'nda çalışmak istediğini söyleyen üst yöneticilerin, holdingi beğenme nedenleri arasında ikinci sırada "ortak/patronların vizyonu", üçüncü sırada ise "yönetim kalitesi" yer alıyor. "Kurumsal itibar olgusuyla ön plana çıkmamız bizler açısından gerçekten büyük önem taşıyor. Zira tüm faaliyetlerimizin ortak noktasında kurumsal itibarımızı korumak var" diyen Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan, itibar stratejilerini şöyle anlatıyor: "Tüm iş uygulamalarında şeffaflık ve hesap verilebilirliği ölçüt almış, faaliyetlerinin tamamını topluma katkı sağlayacak şekilde kurgulamış bir kurumuz. Şartlar ne olursa olsun, bu çizgimizi koruduk. Bu da yöneticiler dahil tüm paydaşlarımız nezdinde istikrarlı, güvenilir imajımızı kuvvetlendiriyor. Kurumsal itibarımızı düzenli olarak ölçümlemek de büyük önem arz ediyor. İki yılda bir yaptırdığımız araştırmanın sonuçlarını değerlendiriyor ve stratejilerimizi geliştirmek için aksiyon alıyoruz. Öte yandan Doğuş'un güçlü imajında grubun yerli ve yabancı ortaklarının vizyonunun da payı büyük. Ayrıca yönetim kurulu başkanımız Sayın Ferit Şahenk'in ileriyi gören vizyonu ve yöneticilerimizin hızlı karar alma becerisi de başarımızda kilit rol oynuyor."

COCA-COLA'NIN 'ALTIN ÜÇGENİ'
Coca-Cola, CEO'ların gözde şirketleri arasında 3'üncü sırada yer alıyor. Böylesine büyük bir global şirketin içinde olmak, birçok CEO'nun hayali. Zaten Coca-Co-la'yı gözde şirketi olarak seçen yöneticilerin yüzde 31,3'ü de şirketi cazip kılan unsurun "global vizyonu" olduğunu dile getiriyor. Onu, "kurumsal itibar" ve "pazar liderliği" gibi faktörler izliyor. Coca-Cola Türkiye Başkanı Galya Frayman Molinas'ın değerlendirmeleri şöyle: "Geçmiş yıllarda ciro, çalışan sayısı, yatırım gibi faktörler bir şirketin itibarını etkileyen etkenlerdi. Oysaki artık bir kurumun itibarı maddi ölçütlerin ötesinde, oluşturduğu topluluğun büyüklüğü, çeşitliliği ve gücüyle değerlendiriliyor. Bir şirket, toplumun kendisine verdiği 'sosyal izin' ölçüsünde faaliyette bulunabiliyor. Coca-Cola, tüketicilerinden çalışanlarına kadar temasta olduğu herkese dokunan, ihtiyaçlarını anlayarak çözüm üreten bir şirket. 125 yıldır var olmasının sırlardan biri bu. Bir şirketin başarıyı yakalaması için hızlı değişime ayak uydurması en önemli kriter. Buna bağlı olarak, şirketin hitap ettiği kitleyle diyalogda olması, tüketici taleplerini dinlemesi, sürdürülebilirlik vizyonuyla hareket etmesi çok önemli. Üçüncü kriter ise şirketlerin güven, şeffaflık ve duyarlılığa dayalı bir sosyal kimlik oluşturmaları. Coca-Cola olarak, attığımız her adımda bu altın üçgeni kurarak pozitif çözümler üretmek için çalışıyoruz."
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

ECZACIBAŞI NEDEN İDEAL?
2,1 milyar Euro'luk cirosuyla Türkiye'nin en büyük holdingleri arasında yer alan Eczacıbaşı Grubu, CEO'ların hayalindeki şirketler içinde 5'inci sırada yer alıyor. CEO'lara göre Eczacıbaşı Grubu'nu ideal kılan niteliklerin başında "kurumsal itibar" geliyor. Eczacıbaşı Topluluğu CEO'su Erdal Karamercan, bu algının ardında, grubun kuşaktan kuşağa hassasiyetle aktarılan değerleri olduğuna inanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz