Holdinglerin e-ticarete koyduğu mesafe kalkıyor

E-ticaretin artan satış hacmi ve tüketici alışveriş alışkanlıklarının internet trendine uymasıyla, holdingler de bu duruma kayıtsız kalmadı.

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Holdinglerin e-ticarete koyduğu mesafe kalkıyor

Boyner Holding, Doğan Holding ve Doğuş Holding gibi büyük holdingler e-ticaret işine girerken tekstil perakendecileri de birleşip markalarını internet üzerinden satmaya başlayacak. Türkiye, 35 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa'nın en büyük 5'inci ülkesi. 2011 'de yüzde 40-50 arasında bir büyüme beklenen e-ticaret hacmiyle de büyük bir pazar potansiyeli taşıyor. 2011 ilk çeyrek BKM (Bankalararası Kart Merkezi) verileri, internet üzerinden dakikada ortalama 217 adet işlem gerçekleşiyor. Bu veriler özellikle perakendecilerin de online pazarda markalarını tüketiciler ile buluşturmasını tetikleyen en önemli faktör Ayrıca e-alışveriş alanında privateshopging (özel davetiyeyle alışveriş) de çok hızlı bir şekilde yayıldı. Pek çok ünlü marka fırsatlar sunduğu bu kanalla müşterilerine ulaşabiliyor. Böylece şirketlerin mağazalarının olmadığı şehirlerdeki müşterilere bile bu kanalla gidilebiliyor. Yine bu kanalla mevcut müşterilerin dışında, internetle birlikte satın alma alışkanlıkları değişen yeni müşterilere de ulaşılıyor. Tüketiciler de farklı markaların ürünlerini hem ürün kalitesi hem de fiyat bazında karşılaştırabiliyorlar ve bu şekilde alışveriş yapıyorlar. Bu gelişmeler Türkiye'deki yatırımları online pazara doğru çevirdi.

Ayrı proje üretiyorlar
E-ticaret girişimleriyle ilgili yeni isimler devreye girerken holdinglerin de kendi mevcut internet siteleri olmasına rağmen e-ticaret için ayrı projeler ürettiği gözleniyor. Özellikle son dönemde artan fırsat sitelerindeki satış hacimleriyle birlikte, holdingler bünyelerinde bulundurdukları ürün gruplarının satışlarını kurdukları bu e-ticaret sitelerinden yapmaya başladı. Bunun ilk örneği de Boyner Holding oldu. Mart 2011 'de lansmanı yapılan Morhipo, Boyner Holding'in e-ticaret sitesi olarak Fırsat Elektronik şirketi çatısı altında kuruldu. Tekstilden ayakkabıya, çantadan aksesuara yüzlerce markayı, kadın, erkek, çocuk, ev&yaşam ve designers kategorileri altında cazip fiyatlarile sunan Morhipo, sadece geçmiş sezonun ürünlerini değil yeni sezon ürünlerini de indirimli satışa sunuyor. 'Günün Kampanyaları'nın yanısıra, 'Sezon Fırsatları' bölümünde de yeni sezon ürünleri birarada görme ve Morhipo'ya özel fiyatlarla satın alma olanağı sunuluyor. Boyner, e-ticaret için kurduğu mağazalarında yer almayan markaların da satışını yapıp, bu kanaldan milyar dolarlık cirolar elde etmeyi hedefliyor.

"YÜZDE 90'A VARAN İNDİRİMLER VAR"
Kaan Dönmez/FIRSAT Elektronik Ticaret Genel Müdürü
"Bünyemizde yer alan her markanın kendine ait siteleri mevcut. Bu siteler üzerinden markaya ait ürünlerin satışları, koleksiyon tanıtımı ile kurum tanıtımı ve kuruma ait bilgiler yer alıyor. Morhipo'nun iddiası ise çok büyük; Morhipo Türkiye'deki ilk on-line fashion departmentstore olma özelliğiyle, hem yüzlerce markanın sezon ve sezon sonu ürünlerini çok uygun fiyatlarla sunarak, hem de 3-4 günlük kampanyalarla ünlü markaların ürünlerini yüzde 90'a varan indirimlerle sunarak sektörde bir ilke adım attı. Bugüne kadar hem sezon, hem sezon sonu ürünleri bir arada sunan çok markalı bir fashion internet sitesi yoktu. Biz müşterilere mevcut olanaklardan daha iyisini verebileceğimizi düşünüyoruz."~

Doğan ve doğuş
Bir başka girişim ise Doğan Holding tarafında oldu. Doğan Online iştiraki hepsiburada.com, perakende sektörünün güçlü isimlerinden Cem Hakko ve yatırımcı Dinç Artman, yeni e-ticaret markası Daybuyday.com'un kuruluşu için bir araya geldi. Daybuyday.com, bu işbirlikleriyle kurulan bir privateshopping sitesi. Bu arada Doğuş Grubu da sanal dünyadaki alışveriş dünyasında yerini alacak. 'Doğuş E-Alışveriş ve Ticaret Anonim Şirketi', 1 milyon TL sermayeyle hayata geçirildi. Şirketin yeni girişiminin ismi EnModa.com. E-ticaret için davetiye talebine başlandı. 'Stil tesadüf değil, seçiminizdir' sloganıyla duyurusu yapılan sitenin; giyimden aksesuara, dekorasyondan seyahat ve eğlence gibi yaşam deneyimlerine kadar pek çok alanda özel ve seçilmiş olanı üyelerine süreli kampanyalarla ulaştıran alışveriş sitesi olacağı duyuruluyor. Moda dergileri ve yayınlarında çalışan editörlerin oluşturduğu seçici kurul, dünyadaki son trendleri ve öne çıkan ürünleri takip edecek ve deneyimli satın alma uzmanları buna uygun olanları seçecek. Geçen yıl İpekyol Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın da online  alışveriş sitelerinden trendyol.com'a ortak olmuştu. Ayaydın "İpekyol'u 120 mağazaya ulaştırdım. Şimdi bir internet sitesiyle, 120 mağazada yaptığımla aynı satışı yapıyorum" açıklaması yapmıştı.

Tekstilciler de birleşti
Online alışveriş özellikle tekstil konusunda o kadar popüler oldu ve öyle bir satış kanalı oluşturdu ki tekstil perakendecileri de bir araya gelip markalarını internet üzerinden satmayı planlıyor. Abdullah Kiğılı (Kiğılı), Yılmaz Yılmaz (Koton), Ümit Zaim (Derimod), Mehmet Hotiç, Yüksel Başeskioğlu (Zeki Triko), Nejdet Ayaydın (İpekyol), Tekin Acar ve Burak Çelet'in (Desa) aralarında bulunduğu 14 isim; 'Perabayt Bilişim Pazarlama ve Dış Ticaret' adlı bir şirket kurarak satışlarını internete taşımaya hazırlanıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç olan Perabayt Bilişim Pazarlama ve Dış Ticaret A.Ş. isimli şirketin internet sitesine 'Bir varmış bir yokmuş' adı verildi. Siteye www. birvarmisbiryokmus.com veya www.1v1y.com yazarak ulaşılabilecek. Şirketin Genel Müdürü ise Gizem Burteçin. Eylül ayında aktif olacak internet sitesi ile ilgili Gizem Burteçin, şunları söylüyor; "Araştırmalar Türk tüketicisinin zamanının kıymetli olduğunu, tanıdıkları markalara vakit kaybetmeden, kolay bir şekilde fırsatlarla ulaşmak istediğini gösteriyor. Dolayısıyla Türkiye'deki 14 büyük perakendeci olarak bu veriler ve talebi göz önüne alarak markalarımızı tüketicilerimiz ile online pazarda buluşturmak için bir araya geldik. Online pazarda alışveriş yapan tüketiciler için avantaj, indirim, kolaylık, ürün çeşitliliği çok önemli. Biz tüketicilerimize bildikleri, tanıdıkları, kalitesinden emin oldukları ürünleri farklı ve anlık fırsatlar ile sunacağız." Ortakların markalarının sunulacağı sezon ürünlerinin yanı sıra hem kendi markalarından hem de grup dışında anlaşılacak markaların da yer alacağı ve büyük indirimler sunulacak kampanya bölümü de olacak. İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdide bir diğer tekstil projesi olan isimlerden. Osmanbey ve Merter'deki 100 tekstil ihracatçısını e-ticaret sitesinde toplayan Tanrıverdi,kurulacak sanal AVM ile yurtdışındaki butiklere satış yapacak.40 ila 100 arasında üyesi olmasını planlan sanal AVM'nin Aralık ayında faaliyete geçmesi planlanıyor.~


"HEDEFİMİZ PAZAR LİDERİ OLMAK"
Dinç Artman/Daybuyday.com Genel Müdürü
"E-ticaret son yılların en büyük ve en başarılı iş modellerinden biri. Çok hızlı bir şekilde gelişti ve pek çok sektörün bir numaralı iş kolu haline geldi. Biz de tüm yenilikleri takip eden ve bu konuda başarılı olmayı hedefleyen bir şirketiz. Bu nedenle e-ticaret'te var olmak istedik. Daybuyday.com, Doğan Online, Cem Hakko ve Konsept saat işbirliği ile kurulan bir privateshopping sitesi. Son dönemde herkesin de bildiği gibi bu pazar alışveriş tutkunları tarafından büyük ilgi gördü. Önümüzdeki dönemde 200 milyon TL ciro hedefimiz var. Tabii ki asıl hedefimiz pazarın lider şirketi olmak. Şirket olarak yenilikleri yakından takip ediyoruz. Genç ve dinamik ekibimizle hızla bu yenilikleri uygulama avantajımızı kullanıyor olacağız."










GÖZDE YENiOVA

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz