İki sepetin büyük rekabeti

Son verilere göre Türkiye’de online alışverişlerde ortalama sepet tutarı 201 TL. Oysa 2013’te 165 TL civarındaydı.

9.03.2016 15:31:050
Paylaş Tweet Paylaş
İki sepetin büyük rekabeti
HAKAN ORHUN / ETİD YÖNETİM KURULU BAŞKANI
SANALDAKİ BÜYÜME DİKKAT ÇEKİCİ
ONLINE HIZ KESMİYOR

Fiziksel perakendecilerin e-ticaret kollarının büyüme hızları çok dikkat çekici. Bu kol geçen yıl yüzde 40’ın üzerinde büyüdü. Gelecekte de online sepet, fiziksel sepete göre daha büyük gelişim gösterecek. Türkiye de bu konuda Avrupa ile paralel bir çizgide ilerliyor.
SEPET REKABETİ NASIL?
Dünya genelinde online sepet büyüklüğü, fiziksel sepetin iki misli olarak ölçümleniyor. Türkiye’de henüz bu seviyeler yok. E-ticaret geliştikçe bizde de benzer bir oranın oluşmasını öngörüyorum. Eğer fiziksel perakendeciler, çoklu kanal yönetimini başarırlarsa müşterinin sepeti her iki kanalda da büyür.
EN ONLINE SEKTÖR
“TATİL” 6,8 milyar TL ile en yüksek hacme ulaşan sektör tatil ve seyahat sektörü olarak ölçümleniyor. Onu online perakende, çok kanallı perakende ve online pazar yeri takip ediyor. Bu üçlünün toplam hacmi 16,8 milyar TL. Perakende tarafında ise en büyük kırılım tüm dünyada olduğu gibi tüketici elektroniği sektörü.

LEVENT KARAÇAM / METRICS34 YÖNETİM KURULU BAŞKANI 
DÜNYADA NASIL?
SEPET TUTARI NE?
 
2014 verilerine göre Avrupalıların yüzde 46’sı ve Amerikalıların yüzde 55’i online alışveriş yapıyor. Avrupa ortalamasında online sepet ortalaması 220 TL, Amerika ortalamasında ise 320 TL. Önümüzdeki yıl ortalama yüzde 16-18 civarı büyüme bekleniyor. 
ARTIŞ SÜRECEK 
RetailMeNot şirketinin Avrupa piyasa araştırmasına yönelik yaptığı bir çalışmaya göre online satışlar önümüzdeki dönemde Avrupa genelinde yüzde 18,4 artış gösterirken, offline satışların da yüzde 1,4 azalması bekleniyor. 
AVRUPA DAHA HIZLI 
Online satışlar birim olarak artmakla kalmıyor. Ayrıca sepet tutarlarında da önümüzdeki yıl için yüzde 6’lık bir yükselme bekleniyor. Şaşırtıcı bir bilgi, Avrupa’nın ABD’ye göre online satışlar konusunda daha hızlı ilerlemesi. Avrupa’nın yüzde 18,4’lük artış beklentisine karşın ABD bu konuda yüzde 14’lük bir gelişim bekliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz