İyimser, temkinli ve hazır

Son dönemde iş dünyasında gözlenen bir eğilim var. Tahmin edilenin aksine 2012 yılına yönelik beklentiler kötü değil...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İyimser, temkinli ve hazır


Tabloyu görmek için görsele tıklayın


GÜNDEMDE VERİMLİLİK VAR

Şirketler cephesinde temkinlilik adına neler yapıldığını sorguladığımızda da uygulamaların detayını görmek mümkün. 2012 ile birlikte çok sayıda şirket verimlilik konusunu gündemin baş maddesi haline getirmiş durumda. Bu yıl açılması planlanan alışveriş merkezlerinde gecikmeler beklendiğini belirten Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, "Bu nedenle perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler de mağaza açılışlarından ziyade ürüne odaklanarak zaman kazanmalı. Satın alma modellerinde iyileştirmeye gitmeli, verimliliği artırmak için çalışmalar yapmalı. Biz faaliyetlerimizi bu çerçevede planlıyor ve hayata geçiriyoruz" diyor. Park Bravo Group da verimliliği ön plana çıkarıyor. Park Bravo Group İş Geliştirme Direktörü Volkan Kurulgil, "Alacağımız tedbirler arasında verimsiz birkaç mağazamızı kapatmak veya metrekare olarak küçültmek yoluna gitmek var" diye konuşuyor. Batıçim Yönetim Kurulu Murahhas Azası Tufan Ünal, verimliliği ön planda tutarken maliyet düşürücü yatırımları süratle hayata geçirdiklerini açıklıyor. Vestel Şirketler Grubu CEO'su Ömer Yüngül, 2012'de sanayide verimlilik artırma ve yenilikçi düşünce içinde hareket ettiklerini söylüyor. Turkcell Global Bilgi katma değeri yüksek, fark yaratabileceği alanlara odaklanıyor. Gübretaş Genel Müdürü Osman Balta da 2012'de finansal, sektörel veya iklime bağlı koşullar arasındaki dengeyi kurmanın önemli olduğunu belirtiyor ve ekliyor: "Bir yandan verimlilik ve kaliteyi artırırken, bir yandan da faydalı tasarruf ilkesine özen gösteriyoruz".

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

KÂRA SARILAN CEO'LAR
Herhangi bir istikrarsızlık karşısında en az hasarı almak isteyen tüm şirketler, kârlılığını artırmanın peşinde. Bu yılın, risk almak için doğru bir dönem olmadığını düşünen Goldaş CEO'su Sedat Yalınkaya, "2012, satışlarımızı ve kârlılığımızı artırmaya odaklanacağımız bir yıl olacak" diyor. Teknoloji Holding, maliyetlerini optimum seviyede tutup, kârını en yüksek düzeye ulaştırmayı hedefliyor. Holding'in başkanı Emin Hitay, "Yatırım kararımızı verirken, yapacağımız yatırımın bize ne kadar zamanda geri döneceğini, ne kadar iç verim oranı elde edeceğimizi en detaylı şekilde inceledikten sonra karar alıyoruz" diye anlatıyor. 2012'ye temkinli bir iyimserlikle yaklaşan Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, bu yıl parolalarının, "sürdürülebilir kârlılık ve sadık müşteri" olduğunu açıklıyor ve ekliyor: "Hedeflerimizi uygulanabilir seviyelerde tüm riskleri analiz ederek belirliyoruz." Tepe Home'un da odağında kârlı operasyon var. Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, "Çok açık bir biçimde söyleyebilirim ki kârlı olmayacak ve pozitif nakit akışı yaratmayacak hiçbir mağaza planlaması yapmıyoruz" sözleriyle bu konudaki tutumunu ortaya koyuyor. Twigy'nin patronu Sinan Öncel, kârlılığı azaltan genel giderleri düşürme konusuna özel bir önem veriyor. Türkiye'den tedarik edebildiği ürünlerle ilgili mümkün olduğunca Türk üreticilerle çalışmayı planladıklarını söylüyor. Son yıllarda hızlı bir büyüme yaşayan THY de 2012'de temkinli. Avrupa'daki belirsizliğin devam etmesinden dolayı yıllık planlarını revize ettiklerini belirten THY Genel Müdürü Temel Kotil, "2012'deki temel hedefimiz, yıl sonunu kârla kapatabilmek" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz