Liderler ne diyor?

Ödül zengini şirketlerin liderleri,bilininirliklerinin, tercih edilme oranlarının ve cirolarının arttığını söylüyor

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Liderler ne diyor?

"TERCİH EDİLMEMİZE NEDEN OLDU"
Mobilya sektöründe markaya odaklanan ve tasarıma ağırlık vererek büyümeye çalışan Doğtaş, bu yolculuğunda bugüne kadar çok sayıda ödül de aldı. Tüketici Akademisi tarafından verilen "Kalitesine En Çok Güvenilen Marka" ödülü, MOSDER tarafından düzenlenen İMOB Fuarı'nda kazanılan 10 adet ürün tasarım ödülü, ihracat üçüncülüğü ve Anadolu'nun en başarılı şirket ödülü Doğtaş'ın gururla bahsettiği ödüller. Özellikle kalite ödüllerinin markaya duyulan güveni pekiştirdiğini belirten Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, "Tasarıma yönelik aldığımız ödüller ise daha geniş kitleler tarafından tanınmamıza, dağıtım kanalında yeni iş ortaklıklarında tercih edilmemize neden oldu. Ödül alan ürünlerimizin de satışı yükseldi" diyor. Doğan, genel anlamda aldıkları ödüllerin kendileri için önemini de şöyle dile getiriyor: "Ödül işimize duyduğumuz özenin tüm organizasyon içinde motivasyon olarak yenilenmesini sağlıyor. Ayrıca harcanan emeğin en büyük başarı karşılığının da ödül olduğunu düşünüyoruz." Doğtaş, bundan sonra da özellikle uluslararası yarışmalara başvurarak ödül kazanmayı hedefliyor. Doğan, "Sosyal sorumluluk projelerimizden birinin de ödül alması bizlere gurur ve motivasyon kaynağı olacak" diye ekliyor.



ÖNEMLİ BİR İTİBAR KAYNAĞIMIZDIR"
SEKTÖRÜNÜN EN ÖDÜLLÜSÜ
Teknoloji perakendeciliğinin en büyük oyuncusu olan Teknosa, aynı zamanda sektörünün en çok ödül alan şirketi. Geçtiğimiz yıl Nadir Eserler Projesi ile Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) Sosyal Sorumluluk Ödülü'nü aldı. "Kadın için Teknoloji" projesiyle 2010 Dünya Perakende Ödülleri'nde dünya şirketleri ile finale kaldı.
EN TERCİH EDİLEN OLDU Sektöre nitelikli işgücü yetiştirmek amacıyla kurduğu Teknosa Akademi, 2010'da Türkiye Bilişim Derneği'nin düzenlediği "Bilişim Yıldızları e-Dönüşüm Yarışmasında, e-eğitim kategorisinde ikincilik ödülüne değer bulundu. Alışveriş Yatırımcıları Derneği (AYD) ve GfK tarafından gerçekleştirilen "En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar Araştırması"nda, elektronik perakende alanında "En Beğenilen ve Tercih Edilen" elektronik perakendecisi ödülü de Teknosa'nın oldu.
"TEŞVİK EDİYOR" Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, ödüllerin Teknosa'yı yeni yatırımlar yapmak, yeni projeler geliştirmek ve toplum için değer yaratmak yönünde teşvik ettiğini belirtiyor. Bir lider olarak ödülün kendisi için anlamını da şöyle ifade ediyor: "Ödül, iyi bir takım olduğumuzu, tüketicilerimizle güçlü bir bağ kurduğumuzu tescilliyor. Ödül almak gurur ve mutluluk verici, aldığımız ödüle her zaman layık olmak ise en önemli itibar kaynağımız.~



"REKABETTE ÖNE GEÇİRİYOR"

Türkiye'nin lider müşteri ilişkileri yönetim merkezi Turkcell Global Bilgi, bugüne kadar ulusal ve uluslararası arenada toplam 25 ödülün sahibi oldu. Şirket, 2010 yılının son aylarında sektörün dünya çapındaki en prestijli organizasyonlarından biri olan ContactCenterWorld.com'un "2010 Top Ranking Performers" ödüllerinde, "En İyi Telesatış" kategorisinde "Dünya ve EMEA Bölgesi Birincisi" seçildi. Doğuda yaptığı istihdam yatırımlarıyla "Diyarbakır'da En Çok İstihdam Yaratan Şirket" ödülünü aldı. Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, şirketin hem vizyonunu hem müşterilerine sunduğu hizmetlerin başarısını dünya çapında tescilleyen ödüllerin kendileri için önemli bir kazanım olduğunu söylüyor. Pekkan,
"Yaptığımızyatırımlar ve kazandığımız ödüllerle artık biliyoruz ki Turkcell Global Bilgi uluslararası bir oyuncu. Bu çerçevede vizyonumuz daha gelişti. Kazandığımız ödüller, bizi daha iyisini yapmak için teşvik ediyor ve hedeflerimizi daha da geliştiriyoruz. Bu hem kendimize olan inancımızı ve güvenimizi artırıyor hem de rekabette bizi öne geçiriyor. Ayrıca uluslararası pazarlarda hızlı bir şekilde bilinirlik elde ediyoruz" diyor.


"MOTİVASYON OLUYOR"
EN YENİLİKÇİ OLDU Dimes, bugüne kadar ulusal ve uluslararası arenada çok sayıda ödülle başarısını kanıtlamış bir şirket. 2010 yılında "Dimes Life Kırmızı Havuç&Şeftali Nektarı" ürünü ile dünyanın seçkin marka yarışmalarından biri olan Sial d'Or Yarışması'nda pek çok aday ürünü geride bırakan marka, "Türkiye'nin en yenilikçi ürünü" ödülünü kazandı.
TÜKETİCİ ÖDÜLÜ ALDI Yine 2010 yılında Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD)
tarafından düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması'nda "Dimes Dayanıklı Hafif Şişe" ile "Yetkinlik 2010" ödülüne layık görüldü. Tüketici Diyalog Derneği'nin hiçbir katkı maddesi kullanmadan, hijyenik ortamda ürettiği kaliteli ürünler için Dimes'e, içecek ve meşrubat sektörü dalında verdiği "Tüketici Ödülü" de şirketin en değer verdiği ödüller arasında...
İK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, her ne kadar "Ödül almak için çatışılan bir şey değil" dese de hemen devamında ekliyor: "Ama bir ödül alındığı zaman büyüklüğü ya da küçüklüğü önemli olmaksızın kesinlikle mutluluk duyuyorum." Ödüllerin özellikle insan kaynağı üzerinde çok olumlu etkileri olduğunu belirten Diren, "İnsan kaynağımıza yaptıkları işin başarılı olduğunu üçüncü bir göz tarafından anlattığı için ödüllere değer veriyorum. Şüphesiz ödül hepimiz için bir motivasyon oluyor" diyor.~


"CİDDİ GÜVEN SAĞLIYOR"

12 YILDA 21 ÖDÜL Rekabetin çok yoğun olduğu ilaç sektöründe ödüller, şirketler için ayrı bir önem taşıyor. Bilim İlaç, sektörde aldığı ödüllerle ayrışmayı başarmış bir kuruluş. Şirket, özellikle son 12 yılda yönetimden çevreciliğe, İK uygulamalarından rekabetçilikteki konumuna kadar birçok alanda 21 ödül aldı. Bu ödüller arasında ilaç sektöründe bir ilk olan EFQM Mükemmellik Ödülü, "Ulusal Kalite Büyük Ödülü", Kariyer.net "İnsana Saygı Ödülü", TÜSİAD - KalDer "Mükemmellikte Süreklilik Ödülü" ilk sıralarda yer alıyor.
ÇITA YÜKSELTİYOR "Bilim İlaç'ın farklı bir kurum olduğunu gösteren önemli işaretlerden biri, her konuda mükemmeliyetçi olmasını ödüllerle resmileştirmesi" diyen Bilim İlaç Genel Müdürü Dr. Erhan Baş, alınan her bir ödülle çıtalarını daha da yükselttiklerini, bu durumun da kendilerini motive ettiğini söylüyor. "Ödüllerin çalışanlarımızın kuruma olan güvenine, iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin bizimle çalışma heyecanına olumlu katkıları olduğuna inanıyorum" diyor.
HEDEFTEKİ ÖDÜLLER Bilim İlaç'ın hedefinde Avrupa'da hiçbir ilaç şirketinin almadığı Avrupa Kalite Ödülü'nü almak var. Baş, "Avrupa Kalite Yönetim Vakfı EFQM tarafından verilen, geçen yıl finalistleri arasında da olduğumuz bu değerli ödülü, sektörde alan ilk Türk şirketi olmak hepimizi çok mutlu edecek" diye konuşuyor.



"DAHA İYİSİ İÇİN İLHAM VERİYOR"

İnci Akü, bugüne kadar Referans Gazetesi'nin düzenlediği Hızlı Balık ödüllerinde "En Hızlı Balık", Tofaş tarafından performansın değerlendirildiği yarışmada "Yılın Tedarikçisi", Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde düzenlenen Anadolu Markaları Yarışması'nda Büyük İşletmeler İmalat kategorisinde 3'üncülük gibi birçok alanda farklı ödüllerin sahibi oldu. Her bir ödülün kendileri için değerli ve onur kaynağı olduğunu ifade eden İnci Akü CEO'su Göksel Paker, "Ödüllerimiz, çalışmalarımızın emeğimizin takdir edilmesi açısından bir geri bildirim oluyor. Yaptıklarımızladoğru yolda olduğumuzu onaylıyor ve yapacaklarımız için bizleri motive ediyor. Dolayısıyla hepimize daha iyiye ulaşmak için ilham veriyor" diyor. Geçtiğimiz yıl Turquality belgelerini aldıklarının da altını çizen Paker, "Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda pazarlama iletişimi ve marka alanında yurtiçinde ve yurtdışında çalışmalarımız daha da yoğunlaşacak. Bu doğrultuda yıllardır izlediğimiz organizasyonlar tarafından ödülle takdir edilmek bizleri sevindirir, daha da motive eder" diye konuşuyor.~


'ÇALİŞMA ENERJİMİ ARTIRIYOR'

ALANINDA EN BÜYÜK AKSA, Türkiye'nin en büyük akrilik elyaf üreticisi. 1971'den itibaren yaptığı yatırımlarla Türkiye'nin Çin'den sonra ikinci en büyük elyaf pazarı olmasını sağlayan şirket, bugüne kadar çok sayıda ödülle başarısını tescilledi. Türkiye Kimya Sanayicileri Derneği AR-GE Ödülü, İstanbul Sanayi Odası Sektör Çevre Ödülü, KSS-Etik Hesap Verebilirlik ve Şeffaflık Ödülü, Ulusal Kalite Büyük Ödülü ile Hall of Fame ve Rekabet Gücü Başarı Ödülü Aksa'nın bugüne kadar aldığı ödüllerden sadece birkaçı.
ÖNEMLİ BİR DENEYİM Ödüllerin bir şirket ya da kişiden ziyade bir organizasyona verildiğine inanan AKSA Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yılmaz, "Bu nedenle AKSA 'nın yönetiminde olduğum yıllar boyunca şirketimize verilen bütün ödülleri, AKSA ailesi olarak aldık. Tabii böyle büyük bir ailenin yöneticisi olmak bana gurur veriyor, çalışma enerjimi artırıyor" diyor. Yılmaz'a göre ödül başvuru süreçleri, tüm AKSA çalışanlarının motivasyonunun yükseldiği, birlikteliklerin pekiştiği, kapsamlı bir öğrenmeyle yeni bir farkındalık kazandıran önemli bir deneyim oluşturuyor.
HAYALLERDEKİ ÖDÜLLER Bugüne kadar birçok ödül alan AKSA, büyüme yolunda ilerlerken bu yolculukta yeni ödüller de almak istiyor. Yılmaz, en çok almak istedikleri ödülleri şöyle anlatıyor: "Dünyanın en çevreci, en güvenilir ve en yenilikçi şirketi olmayı istiyoruz. Bu başlıklar doğrultusunda çalışmalarımızın ödüllendirilmesi, 'AKSA Standartları've 'AKSA Modeli' gibi kavramların endüstriye kazandırılması bizleri çok mutlu edecek."


"BİLİNİRLİĞİMİZİ ARTTIRDI"
Defne Bilgi İşlem, son yılların en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden. Şirket Deloitte Technology tarafından her yıl düzenlenen, Türkiye'de Fast50 ve EMEA bölgesinde de Fast500 olarak gerçekleştirilen sıralamada, 2006, 2007 ve 2009'da dereceye girdi. Defne Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, Deloitte Technology'nin gerçekleştirdiği bu çalışmanın şirketlerine en üst düzeyde katkı yaptığını söylüyor. Haliloğlu, söz konusu katkının ne olduğuna yönelik olarak da, "Sonuçların ülkemiz ve EMEA bölgesinde kamuoyu ile paylaşılması, Defne adının duyulmasını, bilinirliğinin artmasını sağladı. Sürdürülebilir büyümenin varlığı, doğru yerde doğru hedeflerimizin olduğunu gösterdi. Başta müşterilerimiz, iş ve proje ortaklıklarımızda olumlu izlenimler bırakması, iş birlikteliklerimize güç kattı" diye konuşuyor. Alınan ödüllerin Defne'ye etkileri bununla da sınırlı değil. Cesur, tüm çalışanların motivasyonunun arttığının altını çiziyor. "Hedeflerimize daha da odaklandık. Dolayısıyla belirli konularda elde ettiğimiz uzmanlıklar, aynı zamanda şirketimizin hızlı büyümesinin devamlılığını sağladı. Referanslarımız da arttı. Büyük kurumlara satış yapmak, hizmet vermek, global iş ortaklarıyla projeler yapmak zor olanı başarıp ilkler arasında anılmak güven verici" diyor.


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz