Mobilin Öncüleri

Mobil ticaret, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ivme kazandı. Yani henüz geçmişi çok yeni. Ancak bazı şirketler, bu alandaki uygulamalarıyla örnek oluyor. Bankacılık, bu konuda oldukça ileride. Garanti, Akbank, Yapı Kredi gibi sektörün önde gelen bankaları, mobile yaptıkları yatırımlarla dikkat çekiyor. Migros, Lc Waikiki, Beymen, Teknosa, Pegasus, THY gibi alanlarının önemli şirketleri de mobil ticaretteki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla öncü oluyor. Bu şirketlerin, cirosunda mobilin payı hızla artıyor.

8.07.2015 15:38:200
Paylaş Tweet Paylaş
Mobilin Öncüleri

MOBİL MÜŞTERİ NÜFUSU Mobilden sipariş verenlerin sayısı, mobil cihaz sahibi kişi sayısıyla doğru orantılı olarak artıyor. Bu nedenle mobil ticaretle uğraşan hemen her markanın geçtiğimiz döneme göre mobil müşteri sayısı artmış durumda. Finansbank Bilgi Teknolojileri, Operasyon, Kanallar ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, geçtiğimiz yıl mobil bankacılıktaki aktif müşteri sayılarının yıl başında 2’ye katladığını söylüyor. Demirkol, “Bu yılın başında mobil bankacılık müşteri sayımız internet bankacılığındaki müşteri adedimizi geçti. Bu da sektörün internetten vazgeçerek mobile kaydığını gösteriyor” diyor. Pegasus’un da bugüne kadar mobil uygulamaları 1,5 milyon akıllı cihaza indirildi. Pegasus Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver, “Toplam satışlar içinde mobilin payı yüzde 11’lere ulaşmış durumda” diyor. Namver, hedeflerinin, en güncel trendleri takip ederek misafirlerinin hayatlarını kolaylaştıracak yeniliklere imza atmak olduğunu söylüyor. Mobil işe 1 yıl önce giren Media Markt’ın işlem hacmi yüzde 90 oranında büyüdü. Media Markt E-ticaret Direktörü Mehmet Çelikol, “Bugün ziyaretçilerimizin yüzde 40’ı mobilden geliyor” diyor. Markaların mobil kullanıcı kitlelerinin büyük çoğunluğunu 18-25 yaş aralığındaki Y kuşağı oluşturuyor. Pay- Pal Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Direktörü Kıvanç Onan, “Dünya genelinde internetten ürün veya hizmet alanların yüzde 44’ünü, akıllı telefonlarıyla alışveriş yapanların ise yüzde 59’unu 18-34 yaş arası gençler oluşturuyor. Türkiye’de de benzer oranlar söz konusu” diyor.
CİRODAKİ PAYI ARTIYOR Bugün dünya genelinde mobilden yapılan alışveriş, toplam e-ticaret işlemlerinin yüzde 30’unu oluşturuyor. Yakın zamanda Asya ülkelerinde mobilden yapılan işlemlerin toplam e-ticaret işlemleri içindeki payının yüzde 50’yi geçmesi bekleniyor. Türkiye’de de mobil ticaretin cirodaki payı artıyor. Beymen’de 4 yıl önce gelirlerin sadece yüzde 6’sı mobil cihazlar üzerinden gelirken 2013 yılında bu oran yüzde 21’e yükseldi. Beymen Pazarlama Direktörü Elif Tellaloglu, “Bu yıl itibariyle trafiğimizin yüzde 37’si, gelirimizin yüzde 31’i mobilden geliyor” diyor. Media Markt’ta mobil ticaret toplam iş hacminin yaklaşık yüzde 8 ila 10’unu oluşturuyor. Media Markt E-ticaret Direktörü Mehmet Çelikol, “Bugün mobil satışın tüm satış kanallarımız içindeki payı yüzde 15’e ulaştı. Bu rakam, her geçen gün artmaya devam ediyor” diyor. US Polo geçen yıl internet mağazasından gerçekleştirdiği cironun yüzde 22’sini mobil telefon ve tabletlerden verilen siparişlerle gerçekleştirdi. Geçen yıl markanın sitesine giren ziyaretçilerin yüzde 43’ünü ise mobil cihazlarını kullanarak girenler oluşturdu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz