Neden önemli?

İş dünyasında ödül birçok açıdan önemli

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Neden önemli?


Rekabetin her geçen gün arttığı iş dünyasında, kalabalıktan sıyrılıp birkaç adım öne çıkmanın en güçlü araçlarından biri, ödüller. Bir şirketin aldığı ödül, en güçlü pazarlama çalışmasından daha etkili sonuçlar doğuruyor. Öncelikle şirkete yönelik bakış açısını tümüyle etkilerken, şirketi daha görünür ve itibarlı kılıyor. Şirketlerin ürün, hizmet ya da iş yapış yöntemleriyle ilgili aldıkları ödüller en net etkisini satışlarda gösteriyor. Ödüllü bir şirketin marka algısı hemen yükselişe geçerken satışları canlanıyor, pazar payı artıyor. Örneğin P&G, L'Oreal, ve Nestle çeşitli ürünleriyle kazandıkları "Yılın Ürünü" ödüllerinin  ardından satışlarının arttığını defalarca açıkladı. Benzer şekilde Benckiser'in Calgon'u, en beğenilen ürün seçildikten sonra satışları yüzde 106 oranında artış gösterdi.

CİROYU YÜKSELTİYOR
Sadece son tüketicinin alım kararında değil, şirketlerin tedarikçilerini belirleme süreçlerinde de ödüller güçlü bir role sahip. Dünyanın en saygın araştırma şirketlerinden Shape The Future'un gerçekleştirdiği bir araştırma da bu konuda somut veriler ortaya koyuyor. İş dünyasından yüzde 41'i büyük geri kalanı da orta ve küçük ölçekli olmak üzere 400 şirketten 400 liderin katıldığı araştırmaya göre üst düzey yöneticiler iş yapış süreçlerinde ödüllerin çok etkili olduğuna inanıyor. Hatta katılımcıların yüzde 80'i şirketleri için satın alma yaparken ödüllü şirketleri tercih ettiklerini belirtiyor. Avrupalı web tasarım şirketi Tela, kendi sektöründe kazandığı bir ödülün ardından yıllık cirosunu 19 bin dolardan 250 bin dolara çıkarmayı başardı. Tela'nın kurucusu da aldıkları ödülle birlikte sektörde bilinirliklerinin arttığını ve çok sayıda şirketin doğrudan kendilerine ulaşmaya çalıştığını ifade ediyor.

STRATEJİK ÖNEMİ VAR
Ödül programlarına katılmak, şirketlerin iç süreçlerini de iyileştiriyor. Monash Üniversitesi pazarlama profesörlerinden Margaret Jekanyika Matanda, ödül programlarına katılan şirketlerin kendi iş yapış süreçlerini, ürün ve hizmetlerini rakip şirketlerle kıyaslama şansı yakaladıklarını söylüyor ve ekliyor: "Bazı vakalarda şirketlerin yaptıkları iş hakkında daha odaklı bilgi ve anlayışa sahip olduklarını görüyoruz. Ödül kazansınlar ya da kazanmasınlar stratejilerini ve işte kullandıkları araçları sorguluyorlar. Kimi zaman bir ödül programında aldıkları geri dönüşle iç operasyon ve süreçlerinde önemli değişiklik kararı alan şirketler de oluyor. Bu değişim de onları daha güçlü hale getiriyor" diyor. Tüm bunlardan yola çıkarak Matanda'nın şirketlere tavsiyesi de yöneticilerin ödüllere katılımı, stratejik bir araç olarak kullanmaları. Bu şekilde yeteneklerini ve rekabet avantajlarını geliştirebileceklerini ve işteki performanslarını artırabileceklerini ifade ediyor.~

GÜVEN SAĞTIYOR
Bugüne kadar ödüller hakkındaki en yaygın kanılardan bir tanesi sadece büyük şirketlerin ödül kazanabildikleriydi. Ancak iş dünyasına baktığımızda bunun tümüyle bir yanılgı olduğu net olarak görülüyor. Bugün birçok sektörde farklı kuruluşlar tarafından her ölçekten şirketi kapsayan çok sayıda ödül programı mevcut. Hatta ödüllerin yeni kurulmuş şirketler ve KOBİ'lere getirisi de oldukça önemli boyutlarda. Uzmanlar özellikle bu yapıdaki şirketlerin kazandığı ödüllerin, o şirketlerin satış ve pazarlamasına yapacağı katkıyı paha biçilmez olarak nitelendiriyor. Piraeus Üniversitesi İşletme Profesörü George Bohoris, "Bunun nedeni de hiç kuşkusuz ürün ve servislerin bağımsız olarak değerlendirilip ödüllendirilmesinin potansiyel müşterilerin o şirkete duyduğu güveni artırıyor olması. Yeni şirketler, güven inşa eden böyle bir referansla yola çıktıklarında yolun başında çok önemli bir aşamayı geçmiş oluyor" diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz