87 perakende şirketinin mağaza, bayi, korner sayılarının toplam satış noktası sayısı içindeki payının son 5 yılda nasıl değiştiğini inceledik.
Ancak şirketlerin satış stratejilerinde tek bir trendden bahsetmek güç. Bazıları bayilerden uzaklaşıp kendi mağazalarına dönüyor, bazıları çoklu kanal stratejisiyle ilerliyor. Aralarında fiziksel mağazaların payını azaltıp e-ticarete yoğunlaşanlar da var. 87 perakende şirketini kapsayan araştırmanın verileri de tam bu tabloyu destekler nitelikte. Araştırmaya göre, şirketlerin önemli bir kısmı halen fiziksel mağazalar aracılığıyla tüketiciye ulaşmayı tercih ediyor. Ancak, internet gibi yeni nesil mecraların yükselişi de dikkat çekici.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?