SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

17.04.2015 12:32:120
Paylaş Tweet Paylaş
SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

MÜŞTERİYLE TEMAS ÖNEM KAZANDI Satış kadroları her zaman çok önemliydi. Şirketler satış ordularına her zaman çok önem verdi. Ancak teknolojinin insanın pek çok alanda yerini almaya başladığı son 10 yılda satış elemanlarına olan talebin bu denli artmasının pek çok nedeni var. Örneğin Bilge Adam Kurumsal, BT’nin her alanında hizmet veren bir şirket. Bilge Adam Kurumsal Satış ve Pazarlama Direktörü Atakan Kesler, 3’e katladıkları satış kadrolarının artış nedenini şöyle açıklıyor: “Sağlanan hizmetlerin şirketlerin performansında doğrudan anlatılması ihtiyacı yüz yüze satış ve çözüm üretme aşamalarında olmamız gerekliliğini artırdı. Satış tarafında daha çok şirkete özel çözüm anlatacak düzeyde satış ekiplerine yöneldik. Özelleştirilmiş çözüm üreten şirketlerde müşteriyle temas çok önem kazandı.” Nivea Beiersdorf Türkiye Ulusal Kanal Müdürü Mehmet Tolga Tekçe de müşteriyle temasın önem kazandığına dikkat çekiyor ve devam ediyor: “Bundan 10 yıl önce organizasyonlarda yer almayan yeni pozisyonlar oluştu. Tüketiciyi daha iyi anlayabilecek ve davranışlarıyla ilgili çıkarımları faydaya dönüştürecek düzeyde ve ölçekte müşteri ekiplerine ihtiyaç duyuluyor.” Ziraat Bankası Şube Bankacılığı Grup Başkanı Turgut Gülcihan, satış kadrolarının değişen müşteri talepleri ve ihtiyaçları, teknolojik gelişim gibi nedenlerle arttığını söylüyor. Müşterilerini segmente ederek daha kalabalık satış kadrosuyla temas ettiklerinin altını çiziyor. Digitürk de satış kadrosunu hızlı büyütenler arasında. Müşteri temasına oldukça önem veriyor. Digiturk Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cüneyt Koçoğlu, “Yeni üye kazanımı son derece önemli ve satış kadroları şirketimiz için kritik öneme sahip. Bu bağlamda, yeni üye kazanımının büyük kısmını satış kadrolarımız tarafından yönetilen bayi kanalımızla gerçekleştiriyoruz” diyor. 
YENİ PAZARLAR GEREKTİRDİ Satış kadrolarına olan büyük talebin ardındaki bir diğer önemli neden şirketlerin yeni pazarlara girişi. ATÜ Duty Free Genel Müdürü Ersan Arcan, kendilerinin de yaşadığı bu süreci şöyle anlatıyor: “Yurtiçi ve yurtdışında kazandığımız ihaleler sonucunda faaliyet gösterdiğimiz coğrafya da satış ekiplerimiz de genişliyor. 2005’te Türkiye’de sadece 3 havalimanında faaliyet gösteriyorduk. Şimdi ise 7 ülkede 14 havalimanındayız ve yeni operasyona başlayacağımız 7 havalimanı daha var. Bunun yanı sıra portföye her yıl eklenen yeni markalarla ürün çeşitliliğimiz artarken, lüks markaların özel ve sınırlı ürettiği ürünlerin mağazalarımızda bulunması nedeniyle bunları satan uzman ürün temsilci sayısı da artıyor.” Kastamonu Entegre de yeni pazarlara girişi nedeniyle satış kadrosunu büyüttü. Hayat Holding Ağaç Grubu Başkanı Haluk Yıldız, yeni pazarlara girişleriyle satışın öneminin arttığına dikkat çekiyor. Yıldız, “Yurtiçinde ve yurtdışında 10 farklı lokasyonda 13 ayrı üretim tesisimiz var. 71 ülkeye ihracat yapıyoruz. Dolayısıyla gerek üretim kapasitesinin artışı ve iç pazardaki hareketlilik gerekse global ölçekte yeni pazarlara girişle birlikte satış departmanımızın önemi ve kadro sayısı da gün geçtikçe daha da artıyor” diyor. BSH Türkiye geçtiğimiz yıl bölgesel merkez konumuna geldi. Bosch Satış Direktörü İhsan Kara, satış kadrolarının artışında bunun etkisine dikkat çekiyor ve devam ediyor: “Afrika, Ortadoğu, Orta Asya, Bağımsız Devletler Topluluğu haritasını içine alan bölgesel satışlardan da sorumluyuz. Gelecek yıllarda satış kadrolarımızın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz