SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

17.04.2015 12:32:120
Paylaş Tweet Paylaş
SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

PERAKENDENİN HIZI Perakende, satış kadrolarının en yoğun istihdam edildiği sektörlerin başında geliyor. Son 10 yılda satış kadrosunu en fazla büyüten şirketler içinde de Mavi’den Migros’a, Beğendik’ten ATÜ’ye perakendeciler üst sıralarda yer alıyor. Mavi’nin 450 kişiden 2 bin 47 kişiye taşıdığı satış ordusu, son 10 yılda yüzde 355 arttı. Mavi Chief Human Resources Officer’ı (CHRO) Can Yılmaz, 2008’den bu yana istikrarlı olarak yüzde 30 ve üzerinde büyüdüklerini söylüyor. Buna paralel mağaza sayılarının, mağaza büyüklüklerinin ve satış kadrolarının da her geçen gün artmaya devam ettiğine dikkat çekiyor. Yılmaz, “Satış pozisyonlarına başvuran adaylarda ilişki kurma ve geliştirme, alternatif çözüm üretme, müşteri odaklılık gibi yetkinlikler arıyoruz. Kariyer fırsatları sunuyoruz. Mağaza yöneticilerimizin yüzde 75’i satış danışmanlığından terfi ederek mağaza müdürü oldu. Aynı şekilde bölge sorumlularımızın da yüzde 50’si mağaza müdürlüğünden bölge yöneticiliğine terfi etti” diyor. Satış kadroları Mavi çalışan sayısının yüzde 85’ini oluşturuyor. Migros’un satış kadroları ise son 10 yılda 9 bin 700 kişiden 19 bine ulaştı. Bu rakam Migros istihdamının yüzde 95’ine denk geliyor. Migros İnsan Kaynakları Direktörü Olcay Yılmaz, “Bunun başlıca nedeni, haftada yaklaşık 3 yeni mağaza açmamız ve sürekli yeni istihdam yaratmamız. 2015 yılında da sezonluk çalışanlarımız dahil yaklaşık 4 bin 500 yeni istihdam sağlamayı planlıyoruz” diyor. Verimlilik fırsatlarını en etkin şekilde takip ederek, satış kadrolarını optimize etmek için değerlendirdiklerine dikkat çeken Yılmaz, “Ancak hızlı büyüme politikamız içinde bu bir küçülmeye sebep olmuyor. Çalışanlarımızı yeni açacağımız mağazalarımızda değerlendiriyoruz” diye konuşuyor.

MUSTAFA YAŞAR SERDENGEÇTİ / YILDIZ HOLDİNG PERAKENDE GRUBU BAŞKANI
PAZARA GİRİŞ MODELİ DEĞİŞİNCE SATICI AZALDI
KÜÇÜLEN EKİP
Yıldız Holding bünyesinde satış kanallarına ve ürünlere yönelik farklı satış şirketlerimiz bulunuyor. Bu şirketlerde görev alan 752 satış yöneticimiz bulunuyor. Plasiyerlerimizin sayısı da 3002. 2005 yılındaki rakamımıza dönecek olursak satış yöneticilerimiz 1.154 kişiydi, plasiyer sayımızın toplamı ise 3 bin 500’ü geçiyordu. Son on yılda satış kadrolarımızda bir azalma gözlemliyoruz. 
YENİDEN YAPILANDIRDI Pazara giriş modelimizi yeniden yapılandırdık. Bu anlamda bazı satış şirketlerini konsolide ettik. Geleneksel kanalda satış yapan 4 farklı satış şirketimiz 2012 yılında Horizon adı altında yeni bir şirkette birleştirildi. Pazara gidiş modelimizi yeniden yapılandırdığımızda, geleneksel kanal satış kadrolarımızda bir miktar azalma yaşanırken, modern kanalda ise önemli bir değişiklik olmadığını görüyoruz.
MODELİMİZİ DESTEKLİYOR Satış kadrosunu pazara giriş modelimiz ve düzenli olarak gözden geçirdiğimiz çalışma modellerimiz belirliyor. Teknoloji elbette aynı satışı daha az kişiyle yapmaya olanak sağlayan çalışma modelimizin destek noktalarından birisi. Ancak biz teknolojiyi daha çok satış ekibinin kabiliyetlerini artırmak, işlerini kolaylaştırmak, müşteriye en kısa zamanda en hızlı şekilde hizmet verebilmeleri için kullanıyoruz. Ayrıca kullandığımız mobil araçlarla merkez saha ilişkisini daha verimli hale getiriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz