"Sıcak" uygulamalar

Hayatımıza gireli birkaç yıl olmasına rağmen mobil uygulamalar yaşamın her alanında varlığını kanıtladı. Bankacılık işlemlerinden seyahat planlamaya, hava durumundan trafik yoğunluğu bilgilerine, navigasyondan yemek siparişine hayatı her alanda kolaylaştırıyorlar. Mobil uygulamalar yazın tatile çıkacaklar için de en uygun uçak ve otobüs biletinden otel rezervasyonlarına, restoranlardan paket programlara kadar pek çok seçeneği ceplere taşıdı. İşte yazın hayatı daha mutlu kılan ve kolaylaştıran mobil uygulamalar…

22.09.2015 11:28:520
Paylaş Tweet Paylaş
"Sıcak" uygulamalar
Yazın tam ortasındayız. İş dünyasının pek çok temsilcisi ise tatilde. Ya Bodrum-Göcek arasında teknelerinin keyfini çıkarıyorlar ya Yunan Adaları’ndan fotoğraf paylaşıyorlar ya da Uzakdoğu, Afrika ve Amerika kıtasını yeniden keşfediyorlar. Mobil hayat ise iş dünyasına her türlü olanağı sunmaya devam ediyor. Belki iş insanları yanlarına laptop’larını almadı ama akıllı telefonları her daim ceplerinde. Hayatı kolaylaştıran pek çok mobil uygulama iş dünyasına da rehberlik ediyor. Mobil uygulamalarla tanışalı çok uzun zaman olmadı. Hayatımıza gireli birkaç yıl olmasına rağmen mobil uygulamalar hayatın her alanında varlıklarını kanıtladı. Bankacılık işlemlerinden seyahat planlamaya, hava durumundan trafik yoğunluğu bilgilerine, navigasyondan yemek siparişine hayatı her alanda kolaylaştırıyorlar. Yaşamın her anına dokunan mobil uygulamalar yazın tatile çıkacaklar ve çıkanlar için de en uygun uçak ve otobüs biletinden otel rezervasyonlarına, restoranlardan paket programlara kadar pek çok seçeneği ceplere taşıdı. İşte yaz sıcaklarında hayatı daha mutlu kılan ve kolaylaştıran mobil uygulamalar…
KOLAY UÇAK BİLETİ
Yaz aylarında seyahat ve tatil planları günlük yaşamı çok etkiliyor. Mobil uygulamalar bu konuda da iş insanlarının hayatını kurtarıyor. Uçak bileti rezervasyonunda oldukça başarılı uygulamalar var. Örneğin THY, mobil ticarete ilk başlayan havayollarından biri. 2009 yılında wap ve Java platformlarına özel uygulamalar geliştiren şirket, 2010 yılında da ilk iOS ve BlackBerry platformlarına özel uygulamaları hayata geçirdi. 2014 yılındaysa THY’de kullanıcı deneyimi yeniden ele alınarak ve mobildeki müşteri ihtiyaçlarına göre iOS platformundaki uygulama yenilendi. Ayrıca Android, Windows Phone için yeni uygulamalar sunuldu. THY’nin mobil uygulamasının indirilme sayısı kısa süre önce 1,5 milyona ulaştı. THY Basın Müşaviri Dr. Ali Genç, “Yaz aylarında yoğunluk nedeniyle mobildeki işlem sayıları da artıyor. Mobilden alınan biletler artıyor, check-in işlemleri ve mobil biniş kartı basımı daha fazla gerçekleşiyor. Bunların yanı sıra bir uçuşun ilgili havalimanından kalkış ya da varış bilgisine ulaşabiliyorlar. Beklediği kişilerin ne zaman geleceğini ya da hangi uçuşun iptal ya da erteleme durumunda olduğunu kullanıcılarımız öğrenebiliyor.” Atlasglobal mobil uygulaması da yaz aylarında hayatı kolaylaştırıyor. Atlasglobal uygulamasıyla her an her yerden uçuş planlamak ve bilet almak mümkün hale geldi. Üstelik bu uygulamayla sadece mobil işlemlere özel avantajlar da söz konusu. Atlasglobal’den kredi kartıyla uçak bileti sadece 3 adımda kolaylıkla alınabiliyor. Dileyen bu rezervasyonu uygulama üzerinden iptal de edebiliyor. Ayrıca THY, Atlasglobal, Sun Express ve Kamil Koç’un mobil uygulamalarında BKM Express de kullanılabiliyor.
~
CEPTEN TATİL DÖNEMİ
 Artık tatil planı için seyahat acentelerine gitme dönemi kapanmak üzere. Turizm sektörü de tatilciler de artık online seyahat planı yapmayı tercih ediyor. Online seyahat e-ticaret hacminde en büyük paya sahip. Tüketiciler seyahat ve tatil planlarıyla ilgili her işlemi evinden, iş yerinden istediği saatte, mesai saati gözetmeden yapabiliyor. Türkiye’de de online seyahat sektörü hızla büyüyor. Bavul.com Türkiye Genel Müdürü Mazhar Özsoy, Türkiye’de yüzde 25 olan online seyahat oranlarının yıl sonuna kadar yüzde 50 artacağını düşünüyor. Özsoy, “Online seyahat asistanı olarak sürekli erişilebilir olma özelliğimiz var. 7 gün boyunca, sabah 9 akşam 9 online hizmet veriyoruz” diyor. Özsoy, yaz aylarında mobil uygulamaların kullanımının canlandığına dikkat çekiyor ve “Haziran-Ağustos 2014 döneminde arası işlemlerimiz yüzde 25 arttı.” Tatilsepeti.com Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, 2012’te hayata geçen mobil uygulamalarının bugüne dek toplam 622 bin kez indirildiğini söylüyor. Kullanıcıların tatilsepeti.com mobil uygulamasıyla tüm ürünlere ulaşabildiğine dikkat çeken Küçükyılmaz, “Yaz aylarında işlem hacmimiz diğer aylara göre iki kat artıyor” diyor.
MOBİL BİLET İŞİ BÜYÜYOR
 Önde gelen havayolu şirketleri kendi mobil uygulamalarıyla biletlerini satarken, tüm şirketlerin biletlerini satan mobil platformlar da var. Bunlardan biri de Biletall.com. Şirketin genel müdürü Yaşar Çelik, okulların kapanması ve Ramazan Bayramı’nın getirmi�� olduğu hareketliliğin yaz tatilleri ile devam ettiğini açıklıyor. Yaz aylarında yaklaşık 750 bin kişiye hizmet vermeyi hedeflediklerini söyleyen Çelik, “Biletall.com platformları üzerinden işlem yapan kullanıcılara rezervasyon opsiyon sürelerini hatırlatıyor, gideceklerin şehrin hava durumunu, nerede ne var bilgilerini gönderiyoruz” diye konuşuyor. Çelik, ayrıca Biletall.com kullanıcılarının 2015 yılı 2’nci çeyrek itibarıyla işlemlerinin yaklaşık yüzde 35’ini mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirdiğini belirtiyor. Yıl sonunda bu oranın yüzde 45’e ulaşacağını öngörüyor. Mobil bilet işiyle öne çıkan bir diğer uygulama obilet. com. Obilet.com’un kurucuları Ali YIlmaz ve Yiğit Gürocak, tüm otobüs şirketlerini online olarak tek bir platformda buluşturuyor. En çok indirilen 10 seyahat uygulaması arasında yer aldıklarını belirtiyorlar. Obilet.com uygulaması 675 bin kez indirilmiş durumda. Yaz aylarında kullanımının ikiye katlandığı belirtiliyor. Kamil Koç ise kendi mobil uygulamasıyla da müşterilerine mobil otobüs bileti rahatlığı sunuyor.
~
HAVUZ BAŞINDAN EFT
Bankacılık işlemlerinin pek çoğunu mobil uygulamalardan yapmaya alıştık. Ama mobil bankacılık kullanımı yaz aylarında en yüksek işlem sayılarına ulaşıyor. Akbank Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, Akbank Direkt Mobil uygulamalarını Eylül 2012’de müşterilerinin hizmetine sunduklarını belirtiyor. O zamandan bu yana 3,5 milyon kişinin uygulamayı indirdiğini ifade eden Oğuz, yazın ortasında bankacılık işlemlerini daha da kolaylaştıran yeni uygulamalarını şöyle anlatıyor: “Akbank Direkt Şifreci uygulamasını müşterilerin hizmetine sunduk. Müşterilerimiz üretilen şifreyi Akbank Direkt’e girmelerine gerek kalmadan, uygulama aracılığıyla cihazlarına gönderilen bildirime ‘evet’ diyerek yapabiliyor.” Yaz aylarında iş dünyasının hayatını kolaylaştıran bir diğer mobil uygulama Yapı Kredi’ye ait. Yapı Kredi AGenel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, mobil uygulamalarının, yaz aylarında farklı yerlere seyahat eden müşterilerinin diledikleri an bankacılık işlemlerini yapabilmesinde büyük kolaylık sağladığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Dijital kanallar bankacılıkta destekleyici bir dağıtım kanalı olmaktan çıkıyor ve temel hizmet noktalarından birine dönüşüyor. Özellikle mobilin öneminin artmasıyla birlikte kullanıcılar zamandan ve mekandan bağımsız olarak farklı hizmetlere ulaşabiliyor.”
MOBİL BANKA KEYFİ
Mobil bankacılık, bankacılıkta zaman ve mekan kavramlarını ortadan kaldırdı. Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, müşterilerinin mobil bankacılığı hızla benimsediğini belirtiyor. Demirkol, uygulamalarını şöyle anlatıyor: “Mobil bankacılıkta Cep Şubemiz ve Kart İşlemlerim ile müşterilerimize hizmet veriyoruz. Nisan başında hayata geçirdiğimiz Touch ID özelliği ile müşterilerimize IOS uygulamalarında parmak izi ile giriş imkanı sağlıyoruz.” Garanti Bankası’nın mobil şubesi en çok kullanılan mobil uygulamalardan biri. Günlük bankacılık işlemleri ve kişisel finans yönetimi araçları ile hayatı kolaylaştıran Cep Şubesi, sürekli zenginleşen işlem özellikleriyle öne çıkıyor. Uygulamanın kurumsal şubesi de kullanılabiliyor. Bankanın müşterileri Cep Şubesi üzerinden; varlık ve borçlarını sorgulayabiliyor, gelir ve giderlerini takip edebiliyor. İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, 2007 yılında hayata geçen İşCep’in yaklaşık 4 milyon kez indirildiğini söylüyor. İşCep aktif kullanıcı sayısının 1,8 milyonun üzerinde olduğuna dikkat çeken Aran, “İşCep’le kullanıcılar 150’ye yakın işlemi kolaylıkla yapabiliyor. 2015 ikinci çeyrek verilerine göre İşCep’ten gerçekleştirilen EFT ve havale işlem hacmi geçen yıl aynı dönemine oranla yüzde 83’ün üzerinde, fatura ödemeleri işlem hacmi yüzde 125’in üzerinde arttı. Kredi kartı işlem hacimlerinde ise yaklaşık yüzde 91 oranında artış gerçekleşti” diye anlatıyor.
~
KOLAY ALIŞVERİŞ UYGULAMALARI
PLAJDA KİTAP

 D&R Genel Müdür Yardımcısı Nurullah Aydın, şu anda mobil uygulamalarının teknolojisini yenilediklerini ve eylül ayında çok daha iyi bir uygulama ile tüketici karşısında olacaklarını belirtiyor. Aydın, ayrıca “14 bin e-kitabımızla kitapseverlerin kitap okuma ihtiyacını karşılamaya çalışıyoruz. Yazın, tatilde ya da yolculukta mobilden kitap okumak çok kolay” diyor.
İSTEDİĞİN ZAMAN AL
Kitapyurdu.com, mobil uygulamasıyla hayatı oldukça kolaylaştırıyor. Uygulama sayesinde yeni çıkan, çok satılan ya da klasik, her türlü kitaba ulaşmak mümkün. Kitapyurdu.com yetkilileri mobil uygulama üzerinden istendiği zaman her türlü kitap hakkında bilgi edinilebileceğini vurguluyorlar.
MOBİL MARKET
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, son geliştirdikleri Mobil Market uygulamasının 500 bin kez indirildiğini ve bu sayının her geçen gün arttığını belirtiyor. Mobil market yaz aylarında konfor arayan tüketicilerin hayatlarını oldukça kolaylaştırıyor. Migros mağazalarında bulunan tüm ürünler aynı fiyat ve kampanyalı satışlarla mobil uygulamayla da tüketicilere ulaştırılıyor. Tort, “Mobil uygulamamıza yönelik yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz” diyor.
PAYI ARTIYOR
n11.com da mobil alışveriş yapmak isteyen tüketicileri için Ocak 2014’te mobil uygulamasını devreye aldı. Uygulamanın 1,5 yılda, 2,5 milyona kez indirildiğini aktaran Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bilgen Aldan, geçen yıl aynı dönemde cirolarının yüzde 4’ünün mobilden gelirken, şimdi bu oranın yüzde 20’ye yükseldiğini söylüyor. n11. com trafiğinin yüzde 45’ini mobilden sağladıklarının altını çizen Aldan, “Mobil, web trafiğini geçecek” diye konuşuyor.
BİR GÜNDE TESLİMAT
Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, “Teknoloji işin içine girdi. Artık RFID cihazlarının yanı sıra mobil uygulamalar, tablet uygulamalarla müşterilere daha kolay hizmet sunduğumuz bir mağazacılık yapıyoruz. Müşteriye servis, nakliye, ev yenileme konusundaki hizmet sürelerimizi hızlandırma fırsatı yakaladık. Nakliye hizmetlerinde 1 gün sonrasına hatta aynı gün ürün teslim etmeye başladık” diye konuşuyor.
~
YAZA ÖZEL MOBİL ÜRÜNLER
YAZIN ÇIKTI

Yandex, Metro adlı yeni uygulamasıyla metrobüs ve raylı sistemler aracılığıyla yapılacak yolculukları planlıyor. Uygulama; metrobüs, metro, füniküler ve tramvay hatları dahilinde İstanbullular için gidecekleri yere en kolay yol tarifini sunuyor. OTEL Dünyadaki neredeyse her otelin kayıtlı olduğu booking.com sayesinde çok hızlı şekilde otel bulabilir, bir iki dakika içinde yer ayırtabilirsiniz.
HAZİRANDA ZAMAN TASARRUFU
 Alternatif rotaları, mesafe olarak en kısa olan direk rotalar ile karşılaştıran Yandex, haziranda önerdiği alternatif rotalarla yüzde 20 ile yüzde 30 arasında zaman tasarrufu sağlandığı sonucuna ulaştı.
CEBİNDEKİ TAKSİ
Taksiye bineceğiniz yeri seçiyorsunuz ve gelip sizi götürüyorlar. Uygulamaya kredi kartınızı tanımlarsanız nakit yerine kredi kartıyla da ödeme yapabilirsiniz. Burada BKM Express de kullanabilirsiniz.
ÇEVRİMDIŞI REHBER
Guidepal çok önemli bir mobil rehber. Yurtdışına seyahate çıkanlar için bu uygulamayı önemli kılan 2 önemli etken var. İlki rehberin ulaştığı müthiş ayrıntı düzeyi ve şık ara yüz tasarımı, ikincisi de rehberleri indirip çevrimdışı kullanabilirsiniz.
MÜZE ASİST CEP
 Müze Asist Cep uygulaması Türkiye’deki kültür-sanat yaşamı için bir rehber niteliğinde.
YAZ MAÇLARI
 Mackolik.com, ay aylarında bile transferden hazırlık maçlarına tüm gelişmelerden futbol meraklılarını haberdar ediyor.
GÜVENLİ GIDA
 Sofrada güvenle yenilebilecek gıdaları insanlarla buluşturmayı amaçlayan tazedirekt.com’a yaz aylarında ilgi daha da artmış görünüyor. Şirket yetkilileri yaz başından beri mobil uygulamadan yapılan işlem sayısının arttığını belirtiyor.
~
3 SEKTÖRÜN ÖNCÜSÜ NE DİYOR?
HEPSİBURADA.COM

Hepsiburada.com Pazarlama Grup Başkanı Özgür Doğan, “mobil uygulamamız 2.8 milyon kez indirilerek en çok indirilen alışveriş uygulaması oldu” diyor ve yaz döneminde oldukça yoğun kullanıldıklarını belirtiyor. Doğan, “Yazlık bölgelerde mobil uygulamamız, deniz ve güneşi keyfini bölmek istemeyen müşterilerimizin imdadına yetişiyor”diye konuşuyor. Doğan, tatil günlerinde trafiğin yüzde 60’ının, siparişlerin ise yüzde 50’sinin mobilden geldiğine dikkat çekiyor.
YEMEKSEPETİ.COM
Yemeksepeti.com COO’su Nedim Nahmias, “Uygulamalarımız 2,8 milyon kez indirildi. Günde aldığımız ortalama 100 bin siparişin yüzde 50’si mobil üzerinden geliyor” diyor ve yaz için şu bilgiyi veriyor: “Yemek yapmak insanlara yazın daha zor geliyor. Mobil uygulamalarımız üzerinden aldığımız siparişler, toplam siparişlerimizin yüzde 50’sine ulaşmış durumda. Bu orandaki artış yazın da devam ediyor. Yazın siparişi en çok artan tatlı ise dondurma oluyor.”
BLABLACAR
Eylül 2014’ten beri Türkiye’de de faaliyet gösteren Blablacar, dünyanın en büyük şehirlerarası yolculuk paylaşım ağına sahip. 19 ülkede 20 milyondan fazla kullanıcısı var. BlaBlaCar mobil uygulaması tüm dünyada 5 milyonda fazla kez indirildi. Türkiye Ülke Müdürü Esin İmer gelişmiş uygulamaları sayesinde son dakika yolculuk planlanabildiğini söylüyor ve ekliyor: “Yaz sezonu ve özellikle bayram İstanbul, Ankara gibi başlangıç noktası büyük şehirler olan yolculuk ilanlarında da ciddi bir artışa neden oluyor. İstanbul ve Ankara çıkışlı Türkiye’nin farklı noktalarına verilmiş 3 binden fazla yolculuk ilanı mevcut.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz