Sıçrama planları

Tüm sektörler büyüme peşinde...Ancak büyümenin mevcut iş yapış tarzları ve koşullarda kolay olmayacağı da aşikar...

10.10.2016 17:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
Sıçrama planları
GAYRİMENKUL NASIL LİG ATLAR?
Son 10 yılda Türkiye, alışveriş merkezi yatırımlarında oldukça hızlı ilerledi. Ancak son terör olayları sektördeki büyümeyi olumsuz etkiledi. Turizm sektörünün de içinde bulunduğu sıkıntılı süreç, piyasadaki büyümeye dair endişeleri artırdı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, bu ortamda sektörün çıkışını terörle ilgili olumlu gelişmelerde görüyor. Bu gelişmelerin yabancı yatırımcıyı da cesaretlendireceğini ve sektörde yatırımların yeniden canlanacağını ifade ediyor. Ticari gayrimenkulün kiralama esaslarının konutla aynı kanun ve düzenlemelerle yapılmasının da sektörü sıçratacak önemli bir gelişme olduğunu dile getiren Belgü, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bizler bu durumun yabancı yatırımcıda ciddi tereddüt doğurduğunu gözlemliyoruz. Bu düzenlemenin yapılması bilhassa ticari gayrimenkulün ciddi lig atlamasına neden olacak ve gayrimenkul değerleri yükselmesiyle sonuçlanacak. Bu konu ancak devletin gerekli düzenlemeleri yapmasıyla gerçekleşebilir. Bizler hükümet yetkilileri ile konuyu görüşüyoruz ve 2016 yılı içinde bir çözüm bulacağımıza inanıyoruz.”
“YENİ TEŞVİK VERİLMEMELİ”
Kanatlı eti sektörünün önünde bugün iki önemli sıkıntı var: Bunlardan ilki plansız kapasite artışları. Keskinoğlu Genel Müdürü Keskin Keskinoğlu’na göre sektörün bu zor süreci atlatabilmesi için yapılması gereken ilk iş, ülkeye girecek damızlık broiler civciv sayısının 12,5 milyondan, 11 milyon adet civarına inmesi. Yıl bazlı kapasite artışlarına göre planlama yapılması gerektiğini de savunan Keskinoğlu, “Yeni teşvik ve ruhsat verilmemesi sektörün ayakta kalması için son derece önemli” diyor. Sektörde ikinci önemli sıkıntı ise kişi başına piliç eti tüketiminin düşüş göstermesi. Brezilya ve Amerika’da yılda kişi başına piliç eti tüketiminin 42 kilogram olduğunu hatırlatan Keskinoğlu, bu oranın artırılması için kapsamlı bir bilinçlendirme çalışması gerektiğini söylüyor. Bu uygulamaların hayata geçmesi durumunda sektörde oluşacak tabloyu ise şöyle paylaşıyor: “Eğer söz konusu sorunlar aşılabilirse 5 yıl sonra sektörümüzün bugünkü hacminden yüzde 20-25 oranında büyüme göstermiş olması mümkün. Piliç eti ve yumurta sektörlerinde yüzde 1-3 seviyelerinde olan kârlılık da yüzde 2-3 bandına yaklaşır.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz