Takipte anlık devrim

5 yıl önce haftalık izlenen veriler şimdi anında alınabiliyor...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Takipte anlık devrim


TUĞRUL TEKBULUT / LOGO YÖNETİM KURULU BAŞKANI .
“YENİ ÜRÜNLERİN GELİRDEKİ PAYI, EN ÖNEM VERDİĞİM KRİTER"
İNOVASYON YAKIN TAKİBİMDE

Ben satış bilgilerini hazırlamış olduğumuz yazılımla anında takip ediyorum. Benim son zamanlarda en önem verdiğim konu inovasyon... Bu nedenle gelirlerimizi sağlayan ürünlerin yaşı da önem kazanıyor. Yeni ürünler gelirlerimizin ne kadarını teşkil ediyor? Hedeflere uygun gidiyor mu? Bu analiz şirketin yenilik getirebilme ve bunu ticari olarak değerlendirebilme beceri ve yeteneğinin ölçüsü oluyor.
YAZILIM SÜRELERİ ÖLÇÜLÜYOR
Yazılım ürün geliştirme süreçleri ile ilgili birçok metrik geliştirdik. Günlük olarak takip edebiliyorum. Yazılım süreçlerinde sistemli veri toplama ve değerlendirmede Türkiye’deki tek örneğiyiz. Bu çalışmalar şirketimize maliyet ve kârlılık açısından çok şeyler kazandırdı. Öncelikle proje yönetim sorununu çözdük. İşlerimizi söz verdiğimiz zamanda bitiriyoruz. Biz yaptığımız çalışmalarla üretim takvimimizi üç yıldır şaşmaz bir kararlılıkla tutturabiliyoruz.
HANGİ VERİYİ ÖLÇERSEK HIZLANIYORUZ
Bu çalışmalar başlarda şirket çalışanlarını biraz zorladı ama zamanla süreç kararlı hale gelince streste önemli azalma oldu. Daha çok iş çıkarır hale geldik. Kararlı süreçler müşterilerimiz ve iş ortaklarımızın da güvenini artırdı. Son bir yıldır ürün kalitesi, yazılım başına ortaya çıkan hataları ölçme ve düşürme çalışması yapıyoruz. Bu konuda ciddi ilerleme kaydettik. Kalitemizin artması servis maliyetlerinin düşmesine, müşteri ve iş ortağı güveninin artmasına neden oluyor. Diyebilirim ki neyi ölçmeye başladıysak o konuda çok kısa zamanda bir ilerleme kaydediyoruz.


ESNEK VE HIZLI KARAR YETENEĞİ

Gerek şirket gerek de rakiplerinin verilerinin hızlı ve şeffaf bir ortamda izlenebilmesi şirketlerin iş yapış süreçlerini de etkiliyor, Satış ve stoklardaki anlık takipler, yöneticilerin hızlı ve doğru kararlar almasını sağlıyor, Sedat Yalınkaya, bu gelişmelerle müthiş esnekliğe sahip olduklarını, örneğin hangi mağazada, hangi ürünlerin satıldığı gibi detaylı raporlarla koleksiyonlardan pazarlama çalışmalarına kadar pek çok konuda yeni stratejileri daha kolay ve hızlı geliştirdiklerini vurguluyor. Aynı şekilde İlkim Sancaktaroğlu, geçmişe kıyasla verilerin gerçek zamanlı takip edilmesinin hem yönetim kalitesini artırdığına hem şirketin değişim ve beklentilere daha çabuk uyum sağlamasına imkan verdiğine inanıyor, “5 yıl önceyle mukayese ettiğimde, bugün daha sık verileri kontrol edip hem operasyonel verimliliğimizi hem hedeflere ulaşma trendimizi daha rahat ve güvenilir şekilde ölçümlüyoruz, Bayi teşkilatı vasıtasıyla satış ve servis hizmetleri verdiğimiz için verileri teşkilatımızla paylaşarak durumumuzu ve gittiğimiz yönü birlikte verimli şekilde değerlendirebiliyoruz” diyor. Yeşim Tekstil Şenol Şankaya da “Hızlı aksiyon alma şansımız oluyor, Özellikle öngörmediğimiz bir gidişat varsa bunu haftalık takiplerle belirleyerek önlem alıyoruz; bu yolla zararı minimuma indirebiliyoruz” şeklinde konuşuyor. Sarkuysan Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Çaycı da burada farklı bir noktaya parmak basıyor, Çaycı, yurtdışı piyasalarını anlık takip ederek hedge etmek zorunda oldukları bakır stoklarını spekülasyonlardan koruduklarını açıklıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz